Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oslo-Bergen

Startet av Busa, søndag 04. oktober 2015, klokken 01:11

« forrige - neste »

Busa

Vi har nå gitt opp vår 2006 Buddy (def. batterier++), er det noen som vet med sikkerhet (feks. har levert selv) om det er greit å bli kvitt Buddy på huggeri (er jo i utgangspunktet registrert som MC, får vel derfor ikke refundert noen vrakpant).
Kan man bare levere som en annen "bil" men uten å få vrakpant, eller må man betale for å bli kvitt den?

Forøvrig så er det jo noe brukbare deler på den (vinterdekk på felg er OK, lader o.s.v), er det noen som har behov for rimelige deler ta kontakt (blir nok kondemnert i løpet av 14 dager)
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

eriksj

Lurt å skrive hvor bilen befinner seg  :) Sånn ifht til kjøp og henting av deler f.eks.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

fyrstyk

Hi

I'd be interested in the Buddy, where is it, and how much are you asking for it?

Regards

Glen

Busa

Beklager litt treg tibakemelding

Bilen er i Oslo (Bjerke-Årvoll)

Lit fakta / historikk.
Bilen har ikke blidt benyttet siden i vinter (da til å øvelseskjøre litt med eldste frøkna) siden batteriene begynte å bli svært dårlige (rekkevidde 5-10km avheng av stigning), samt at «bilen» egentlig er erstattet av en annen elbil. Når jeg skulle flytte  på bilen i vår etter at den bare hadde stått på ladning et par måneder var den helt død (se http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20944.msg352603.html#msg352603),
problemet viste seg å være det «ØysteinBuddy» foreslo, 12V backup-batteriet hadde for lav spenning samtidig som det heller ikke holdt på spenningen når jeg ladet det opp med ekstern lader. Koblet til et annet batteri for å teste, fikk da liv i den igjen.
I midlertid viste det seg at ting heller ikke da var slik det skulle, når jeg prøvde å kjøre var det bare så vidt bilen beveget seg. Jeg trodde da det kunne være børstene på motoren som var utslitt eller hadde satt seg siden bilen hadde stått ubrukt ganske lenge. Men børstene virket greie, bortsett fra at kontaktflatene var veldig ujevne. Etter det har jeg ikke sett noe mer på bilen

Når det gjelder pris, så har jeg mottatt noen henvendelser ang. deler, samt at jeg får 2-3kr / kg for batteriene (blyretur ca380kg). Det vil si at det jeg realistisk sett kan få ut av den ved salg av deler og batteri, er ca kr 2000.- den som gir bud på 2000 eller mer, kan få bilen.

Parafin varmer
Radio
OK piggfrie dekk på felg
Dårlige sommerdekk på felg
Veiavgift er betalt for inneværende periode
Km stand 60-70.000km
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

HenryJac

Hvor leverer man for blyretur og får penger for det?
2017 - Model S 75D
10.8kWh på taket

Busa

Jeg har levert hos Stokkstad her i Oslo, de gir 2kr /kg, i alle fall nor det dreier seg om 350-400kg slik som i Buddyen.
Andre steder kan du få mer

"Blybatterier betaler vi for tiden fra kr. 2,50 til kr. 3,- pr. kg. avhengig av mengde. Partiet ditt på ca. 400 kg. kan vi betale kr. 3,- pr. kg. levert vårt anlegg i Brumunddal.  Hvis du er næringsdrivende med godkjent moms regnskap, betales det moms i tillegg.
Med vennlig hilsen
Stensli Gjenvinning AS"


Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

mskogly


Busa

Beklager treg tilbakemelding.
Nei, tok av noen deler, resten havnet hos Metallco
Citroen C-0
Renault Gr.Espace 2.2 dci, IV
Westfield Megabusa 2012 (lekebilen)
Viktig med litt fart og "spenning" i hverdagen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA