Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CLEVER i Sverige?

Startet av erlanddf, lørdag 03. oktober 2015, klokken 12:11

« forrige - neste »

erlanddf

Har en mars 2014 P85+ og for to uker siden fikk jeg noe trøbbel med bilen og den ble da tatt inn og fikk byttet kontaktor, noe blanket-greier, fikset irr på noe poler og annet småtteri. Før dette var bilen hissig og kw-meteret makset seg i toppen helt til jeg var ned mot 100-120 km typical igjen på batteriet. Da merket jeg redusert effekt og etterhvert kom de den blå begrensningen i effekt inn og startet på 320kw.

Etter at jeg fikk bilen har jeg merket at selv med 250km typical igjen på batteriet så stopper kw-meteret nøyaktig på 320kw akkurat som om det er låst der og bilen føles ikke like hystersk som den gjorde før. Den stopper nå på 320 uansett hvilken fart jeg starter aksellerasjonen.

Har bilen min blitt nedjustert? Hvor på kw-meteret makser andre P85'er ut?

Følte meg rett og slett litt snytt istad... :'(
2014 P85+

Muffinman

Min bil går ihvertfall aldri over 320kW. Mon tro om ikke det er det samme som S85 makser?

Teslanewbie

De vil sikkert spare på du-ene

Du bør få målt aksellerasjonstidene på din bil .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Jejl

Vet min P85 gikk et godt stykke over 320kw før, men jeg har ikke sjekket i det siste.
På autobanen gikk effekten såvidt over 80kw når 210km/t var passert.

GOS

Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. september 2015, klokken 20:55
Min bil går ihvertfall aldri over 320kW. Mon tro om ikke det er det samme som S85 makser?

Min, som er S85, makser på 320 og av og til litt over når batteriet har høy SOC og god temperatur. I følge VisibleTesla så makser den på 326. Den må ha minimum ca 75 km/t for å få maks.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

erlanddf

Sitat fra: GOS på torsdag 03. september 2015, klokken 22:01
Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. september 2015, klokken 20:55
Min bil går ihvertfall aldri over 320kW. Mon tro om ikke det er det samme som S85 makser?

Min, som er S85, makser på 320 og av og til litt over når batteriet har høy SOC og god temperatur. I følge VisibleTesla så makser den på 326. Den må ha minimum ca 75 km/t for å få maks.
Da synes jeg det er litt merkelig at min P85 og din S85 makser ut ca likt på kw-meteren...
2014 P85+

Cirion

Dukker opp slike tråder hver år når temperaturen synker....

Du vil garantert føle deg mer snytt etter hvert som den synker mer. Og til våren går det motsatt vei.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

erlanddf

Jeg ser poenget med temperatur, men nå kom bilen fra oppvarmet garasje med ca 18-20 grader. Som jeg nevnte innledningsvis så er det som det hysteriske nå er borte.

Lanserer 3 teorier:
-Jeg husker feil (får ikke det til å stemme)
-Bilen er av en merkelig grunn justert ned
-Det var noe feil med bilen tidligere som ga ekstra effekt og det er nå rettet

Synes det er rart hvis jeg husker feil for jeg føler meg veldig sikker på at kw-meteret ble makset ut i toppen og at bilen gikk bedre før.

Tidligere måtte jeg være forsiktig med å gi full gass helt opp til ca 70-80 for å spare gummi, nå slipper den knapt i lave hastigheter.
2014 P85+

Amoss

Sitat fra: erlanddf på fredag 04. september 2015, klokken 00:21
Lanserer 3 teorier:
-Jeg husker feil (får ikke det til å stemme)
-Bilen er av en merkelig grunn justert ned
-Det var noe feil med bilen tidligere som ga ekstra effekt og det er nå rettet

... og jeg lanserer en 4. - "Noen" på servicesenteret har gjort en feil, og enten brukt deler beregnet på en standard Model S (none-P) eller satt noen innstillinger basert på en none-P utgave.

Mener å huske at det var en historie tidligere der en "P" hadde fått byttet DU, og hadde fått en "none-P" DU - eller om det var rett motor, men feil inverter eller noe i den duren.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Cirion

Sitat fra: erlanddf på fredag 04. september 2015, klokken 00:21
Jeg ser poenget med temperatur, men nå kom bilen fra oppvarmet garasje med ca 18-20 grader.
Det er ikke bilens temperatur jeg snakker om, men ute temp. Bilen min er villest når asfalt temp passerer 30 grader. Jo kaldere asfalten er, jo kiipere blir grepet. Bilen gir ikke mer aks enn det er grep til. Hvert år, kommen de samme klagene på nedjustering.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Muffinman

For ordens skyld, min observasjon av indikert makseffekt begrenser seg ikke til i høst.

erlanddf

Andre med P85 som evt kan opplyse/oppklare saken? :)
2014 P85+

turfsurf

Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. september 2015, klokken 20:55
Min bil går ihvertfall aldri over 320kW. Mon tro om ikke det er det samme som S85 makser?

Ja, vår S85 makset på 320kW. Var aldri noen forandring heller.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Lynet

Hva med å spørre Tesla hva de har gjort?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Bonk3rs

Prøv www.linkmytesla.dk

Der har jeg målt min classic 85 til 331kw@98% SOC.
X60D, Solid hvit VIN 160## Levert 24.10.16
P85+ Pearlwhite 2014, Innbyttet  :(
Performance Model 3, Pearl white, Levert 26.02.19

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA