Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CLEVER i Sverige?

Startet av erlanddf, lørdag 03. oktober 2015, klokken 12:11

« forrige - neste »

Teslanewbie

Men det verste er at de justerer uten at kunden får beskje og kunden ender i dette fall opp med en bil som ikke har de egenskaper som kjøper la til grunn for sitt valg når han kjøpte bilen.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Hodetelefoner

Sitat fra: Cirion på fredag 04. september 2015, klokken 06:07
Sitat fra: erlanddf på fredag 04. september 2015, klokken 00:21
Jeg ser poenget med temperatur, men nå kom bilen fra oppvarmet garasje med ca 18-20 grader.
Det er ikke bilens temperatur jeg snakker om, men ute temp. Bilen min er villest når asfalt temp passerer 30 grader. Jo kaldere asfalten er, jo kiipere blir grepet. Bilen gir ikke mer aks enn det er grep til. Hvert år, kommen de samme klagene på nedjustering.
Opplever best akselerasjon med flere folk i bilen. Spinner ikke så ille :)

erlanddf

Jeg tenker at dette kan ikke være innbildning:

Før bytte av kontaktor og annet:
-Hysterisk råskap
-Dekkene slipper ved WOT helt opptil ca 70-80km/t
-kw-meteret gikk til topps

Etter service:
-Går bra, men ingen råskap
-Dekkene slipper bare opptil 40-50km/t
-kw-meteret stopper nær sagt dønn på 320kw

Jeg antar at det enkleste symptomet å avklare er kw-meteret. Det må da være flere med P85 som husker hvor det stopper

Forøvrig snakket jeg med Tesla på morgenen og som vanlig må man liksom "stikke innom". Hvorfor i h.. kan de ikke notere ned mine bekymringer og få noen som kan dette dette til å sjekke hvordan mine symptomer henger sammen med det som ble gjort på bilen...
2014 P85+

Teslanewbie

Sitat fra: erlanddf på fredag 04. september 2015, klokken 08:55
Jeg tenker at dette kan ikke være innbildning:

Før bytte av kontaktor og annet:
-Hysterisk råskap
-Dekkene slipper ved WOT helt opptil ca 70-80km/t
-kw-meteret gikk til topps

Etter service:
-Går bra, men ingen råskap
-Dekkene slipper bare opptil 40-50km/t
-kw-meteret stopper nær sagt dønn på 320kw

Jeg antar at det enkleste symptomet å avklare er kw-meteret. Det må da være flere med P85 som husker hvor det stopper

Forøvrig snakket jeg med Tesla på morgenen og som vanlig må man liksom "stikke innom". Hvorfor i h.. kan de ikke notere ned mine bekymringer og få noen som kan dette dette til å sjekke hvordan mine symptomer henger sammen med det som ble gjort på bilen...

Problemet er at det er du som må bevise dette og dette kan bli vansklig og det vet tesla . Se bare hvordan de behandler p85d eiere som klager .
Jeg er sikker på at tesla nedjusterer effekten for at bilene og du ska holde lengere.
Teknikerne har fått munkavle og når du spør får du bare svada svar . Dessuten er vel gamle P85 modellen ikke så viktig for tesla lengere og ønsker minst mulig feil på disse ergo nedjusterer de uten å bry seg om sine forpliktelser til eierne . På samme måte som p85d eierne føler  seg snytt på 150000 kr så er P85 eierne snytt på 100000 kr da de har endt opp med en s85 til slutt ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

erlanddf

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 04. september 2015, klokken 09:01Problemet er at det er du som må bevise dette og dette kan bli vansklig og det vet tesla . Se bare hvordan de behandler p85d eiere som klager .
Jeg er sikker på at tesla nedjusterer effekten for at bilene og du ska holde lengere.
Teknikerne har fått munkavle og når du spør får du bare svada svar . Dessuten er vel gamle P85 modellen ikke så viktig for tesla lengere og ønsker minst mulig feil på disse ergo nedjusterer de uten å bry seg om sine forpliktelser til eierne . På samme måte som p85d eierne føler  seg snytt på 150000 kr så er P85 eierne snytt på 100000 kr da de har endt opp med en s85 til slutt ..
Da kan det virke som at beviset på dette må være aksellerasjonstider. Kan da høres ut som at det ikke er noe poeng å dra til Tesla før jeg vet noe om det. Jeg vet hva jeg skal gjøre i kveld...  8)
2014 P85+

Jejl

Sitat fra: erlanddf på fredag 04. september 2015, klokken 08:55
Jeg tenker at dette kan ikke være innbildning:

Før bytte av kontaktor og annet:
-Hysterisk råskap
-Dekkene slipper ved WOT helt opptil ca 70-80km/t
-kw-meteret gikk til topps

Etter service:
-Går bra, men ingen råskap
-Dekkene slipper bare opptil 40-50km/t
-kw-meteret stopper nær sagt dønn på 320kw

Jeg antar at det enkleste symptomet å avklare er kw-meteret. Det må da være flere med P85 som husker hvor det stopper

Forøvrig snakket jeg med Tesla på morgenen og som vanlig må man liksom "stikke innom". Hvorfor i h.. kan de ikke notere ned mine bekymringer og få noen som kan dette dette til å sjekke hvordan mine symptomer henger sammen med det som ble gjort på bilen...
Jeg kjørte en mnd i Spania i sommer (kjører på orginaldekkene enda) og mye på svært svingete veier. Dekkene slapp når det var tørr asfalt, sol og 30 grader opp til 80-85km/t. Prøvde sikkert 300 ganger med samme resultat.

erlanddf

Sitat fra: Jejl på fredag 04. september 2015, klokken 09:17
Jeg kjørte en mnd i Spania i sommer (kjører på orginaldekkene enda) og mye på svært svingete veier. Dekkene slapp når det var tørr asfalt, sol og 30 grader opp til 80-85km/t. Prøvde sikkert 300 ganger med samme resultat.
[/quote]
Det høres ut som hvordan min VAR... Du husker ikke hvor kw-meteret stoppet da? Gikk det til "topps"?
2014 P85+

Jejl

#22
Jeg husker dessverre ikke hvor det stoppet i sommer, men jeg er helt sikker på at det gikk godt over 320kw merket før. Har ikke sett så nøye på det de siste månedene.

GOS

@erlanddf

Selv om min S85 makser på 320 så er den nok betydelig slappere enn din. Min er veldig 'slapp' i starten og den klarer ikke 0-100 bedre enn det Tesla hevder, det vil si 5.6 sek uten roll -out. 0-20/30 er rimelig 'sirup' så begynner det å skje mer og mer etterhvert.

En teori kan jo være at også S85 fikk en nedjustrring i moment i starten for å spare DU og at den fikk mer på topp for å klare 5.6s tiden. Jeg tror ikke jeg sjekket maks effekt før etter at den var inne på første runde med småfiks hvor også klunk var poengtert. (Klunk oppsto ved 3400 km, men har ikke forverret seg (nevneverdig) de siste 14-15 månedene etter dette). Tesla sier DU er ok, men om noe er justert for å skåne starten vet jeg ikke)

Om du har tatt aks-tester før og nå så får du sammenligne.

Om jeg er under 50% SOC så viser linkmytesla.dk at jeg ligger på 287 kw som er ca det som vel er oppgitt som maks "batterieffekt".
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

andvib

Vet ikke hvor høyt den gikk før, men min P85 stopper dønn på 320KW med fullt batteri og 20+ grader. Føler den var råere før, men vet ikke. Tipper den er nedjustert for å spare på DUer etc.

Jejl



Et søk på youtube, og denne var en av de første som kom opp. Effekten går endel over 320 merket en stund.

Jeg mener at min stoppet midt i mellom 320 og neste merke på telleren.

erlanddf

Det kan faktisk virke som at det har vært noe "feil" på bilen som har gjort at batteriene har levert mer strøm enn det de skulle, og at bilen min nå er "normal", dessverre... Likevel blir jeg ikke helt fortrolig med dette før jeg har tatt litt 0-100 testing ikveld. Det som er synd er at jeg aldri målte dette før den ble levert inn, da var bilen hysterisk og det er den ikke idag...
2014 P85+

Muffinman

Råskapen bilen oppviste når den ble levert meg høsten 2013 er kraftig redusert etter driveunitsaken. Den ble veldig slapp i fjor vinter mens det stormet som verst, men mesteparten kom tilbake utpå våren med software. Imidlertid er den sanseløse råskapen når man planter foten på pedalen borte. Nå kommer kreftene mye mer progressivt, slik at bilen nå oppleves annerledes enn ved kjøpstidspunktet. Nuvel, jeg blir fornøyd bare de klarer å montere et drivverk som tåler mer enn et par titalls tusen km før det begynner å lage lyder.

Teslanewbie

Begynner nå å bli et kjent modus operandi til dette selskap :

1) massiv opphausing av egenskaper og lovnad om at nye egenskaper skall kompletteres på eksisterende biler for at kunder skall få tillit .
2) kunder kjøper på spec og sinnsyk aksellerasjon
3) Ny model med ennå sinnsykere spec introduseres. Gammel model får nedjustert effekt og ettermontering av nye utstyr holdes det taust om eller tilbys ikke til tross for lovnad om dette tidligere
4) eiere av 1 år gamle biler  reklamerer grunnet ikke oppfylte spec
5) tesla ignorerer all kritikk ... og senker effekten ytterligere for å ikke slite på motor og drivverk ..


Uetisk ? You decide . Hvem tar kampen ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cirys1

Jeg og mener at noe av råskapen er borte, med varm asfalt og varme dekk så var jeg limt til setet på 0-60 km/h.

Det er mulig tiden til 100 er den samme, men man blir ikke klistret til setet lenger, des 2014 P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA