Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på import av 2016 30 kwh Leaf

Startet av PhevVest, fredag 02. oktober 2015, klokken 16:41

« forrige - neste »

Fiffik78

Så lenge det ikke er sånn på sommer så er det åpenbart hjula. Det er ikke noe kjempeproblem, men det er noe litt rart. Jeg gikk ned til 17 tommere, 225/60/17, det er tilnærmet eksakt samme rulleomkrets, men den kan selvfølgelig være ekstremt sensitiv på dette og at jeg burde sjekke spissingen.

Høydekast og skjeve felger burde de se på god avbalansering, men jeg skal klage på den jobben som ble gjort (han satte bare på lodd utenfor den rekka det var lodd, burde selvfølgelig tatt av alt).

Er det ved nedbremsing bare så er det skjeve bremseskiver som regel, men det er det ikke i mitt tilfelle.

Jeg kjøpte litt for billige felger mistenker jeg, så vurderer sterkt et sett Polar felger som jeg har meget god erfaring med på tidligere bil. Ulempen er 7000 kr rett ut av vinduet. Og er det dekkene det er noe med (Michelin X-Ice) så er jeg jo like langt.
Outlander PHEV 2014

koveraasen

Jeg gikk også ned til 225/60R17 på vinterhjulene med Yokohama dekk. Prøvde litt forskjellige hastigher og underlag i går for å prøve å finne noe mønster. Hastigheten hadde ingen betydning, men det virket nesten som jeg "kjenner" underlaget bedre (vibrerer mer på ruere asfalt sammenlignet med sommerdekkene). Synes det er merkelig når det er mykere gummi og høyere profil på dekkene.

I dag kjente jeg nesten ikke noe til det i det hele tatt, så det er mulig dekkene bare må kjøres inn(?)

Skjønner i hvertfall godt at de har forbedret demperne på den nye versjonen av PHEV  :)

aaa3

dette har etter hvert blitt en merkelig tråd - nå handler den mest om balansering av hjul......
Kjære venner - la oss prøve å holde oss til saken. Nytt tema: Ny tråd!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA