Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på import av 2016 30 kwh Leaf

Startet av PhevVest, fredag 02. oktober 2015, klokken 16:41

« forrige - neste »

PhevVest

Ohh.. lykke!
Fikk endret LDW til å være Off som standard!
Står til og med i instruksjonsboken hvordan det gjøres - side 7-61.
Har prøvd før men fulgte feil prosedyre.

Da gjenstår bare den instense beltevarsleren på førerstolen (inn/ut av garasje, port, kort flytting av bilen etc).
Og - pipingen fra ACC hver gang den mister en bil av syne i korte øyeblikk.
Og - pipingen når MMC får kontakt med blåtann på telefonen (hver gang bilen slås på).
Og - pipingen når døren åpnes og nøkkelen ligger i sporet/den lille hyllen.
Og - pipingen når man går ut for å åpne garasjedøren mens bilen er på.
Og - den høylytte alarmen hver gang bakluken åpnes og lukkes elektrisk (vekker hele nabolaget om morgenen).
Det var vel alt - eller er det flere?

Hvis i tillegg "Eco" knappen kunne endres til "El-only" hadde bilen nærmest vært perfekt!

Fiffik78

De tre siste der er ekstremt enkle å fikse. Bakluka, trekk av plastdekselet på innsiden og finn kontakt på venstre side av luken, trekk ut denne og all good. Surr det opp så det ikke slenger.

Glemt nøkkel, du finner et rele under støtfangeren bak, nøyaktig midt på, trekk ut kontakten, surr det godt opp og dekk gjerne med plast. Finnes masse gode tråder på dette. Klarte dessverre å slette egne bilder, men var grei skuring.
Outlander PHEV 2014

Niff123

Baklukevarslingen kan nok de fleste av oss ønske å fjerne. De andre har en misjon og det kan vi akseptere.
Kan du eller andre beskrive i detalj hva vi skal gjøre for å fjerne baklukelyden uten å partere bilen ved å røske løs feil deksler.
Fjerner vi andre elementer ved å trekke ut kontakten? F.eks. Lys, hengerfestekontakter, ryggekamera osv.......Hvor sikre er vi på det?

Fiffik78

Vi er 100% sikre på at vi ikke fjerner noe annet, jeg mangler ihvertfall ikke det.

Denne har ok bilder:
http://insideoutlander.boards.net/thread/422/tailgate-warning-soud

Åpne luken helt
Finn indre plastdeksel som vist, bruk så noe hardt og flatt (jeg brukte en isskrape + en skrutrekker) og jobb ut en glippe mellom luka og deksel. Dekslet sitter GOD fast i plastklips, men disse tåler mye. Bruk mer og mer kraft og jobb deg bortover. Ikke prøv å løsne et helt klips på en gang, men få 3-4 på vei ut. Har du tre halvveis ut legger du på godt med kraft og popper ut det ytterste, da er det bare å dra av resten enkelt. Klipsene løsner ikke eller faller ut så ingenting å bekymre seg for.

Jeg løsnet bare tre klips og da ble trangt å jobbe med releet, ta gjerne av minst fire. Trekk kontakten ut og fest rele og kontakt i noe, jeg brukte plaststrips.

På den under støtfangeren brukte jeg i tillegg til strips også en ziplock pose som jeg fylte med antistatisk olje (fluidfilm), det trengs ikke inne i bakluka, men siden jeg hadde greiene åpnet så sprutet jeg inn masse fluidfilm, linolje fra biltema funker også bra. Luka er som man ser helt ubeskyttet mot rust.

Så er man ihvertfall kvitt en av topp to irritasjoner. Beltevarsleren setter en standard for irriterende.
Outlander PHEV 2014

Finfyr

Fjernet selv lyden for bakluken igår. Noen små merker ble det, men ikke noe som sees om en ikke vet de er der. Anbefales!

Fiffik78

Jeg finner ingen god forklaring på å sette ldw i permanent off på side 61?
Outlander PHEV 2014

Niff123

Jeg skal ikke selv sette den off, men sier ikke 7-61 følgende:
1.ett trykk på ldw-bryteren og slipp den
2. Trykk så på den i 10 s og slipp
3. Trykk ett trykk og slipp
Og dett var dett?


Fiffik78

Står ikke i min manual, 2014 modell. Kjørte prosessen i dag, men fikk det litt hektisk så har ikke startet den igjen enda. Vi får se etter endt arbeidsdag, supert om den holder seg i off.
Outlander PHEV 2014

t4.ravenbird

Sitat fra: Niff123 på onsdag 09. september 2015, klokken 21:21
Jeg skal ikke selv sette den off, men sier ikke 7-61 følgende:
1.ett trykk på ldw-bryteren og slipp den
2. Trykk så på den i 10 s og slipp
3. Trykk ett trykk og slipp
Og dett var dett?

Skal tenning være på eller bilen startet? Skal det gjøres rett etter oppstart eller nårsomhelst? Jeg har også 2014-modell og dette står ikke i manual

PhevVest

Bilen "på".
Slå av LDW og hold deretter knappen inne i vel 10 sek.
Da kom det opp LDW2 et kort øyeblikk - når LDW nå er av holder den seg av også etter stopp/start.

PHEV-ftw

Det at man kan skru av LDW permanent kom som en oppgradering på biler produsert f.o.m. januar 2014. Sjekk dette, dersom bilen er produsert før det kan du ikke skru den permanent av.

t4.ravenbird

Min er kjøpt juni 14 men er nok laget før januar for den reagerer ikke på dette. Men, dette er jo bare sw, er det noen som vet om man kan få oppgradert?

aaa3

Er det noen som har klart å slå av pipingen når man justerer varmeanlegget?

ghabbe

Sitat fra: t4.ravenbird på torsdag 10. september 2015, klokken 18:53
Min er kjøpt juni 14 men er nok laget før januar for den reagerer ikke på dette. Men, dette er jo bare sw, er det noen som vet om man kan få oppgradert?

Her finner du info om programvareversjon og oppdateringer på bil og app. :) http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/

Jeg har siste versjon på 2014 mod, men får det heller ikke til å fungere..

Fiffik78

Nei, får ikke noe utslag på dette.
Outlander PHEV 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA