Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppdatering på nettsiden

Startet av TorC, fredag 02. oktober 2015, klokken 11:40

« forrige - neste »

leafnor

Sitat fra: BE på tirsdag 24. november 2015, klokken 21:29
Jeg mottok begge min i dag. Jeg har ikke hastverk med å montere da det er 5-6 måneder til behovet melder seg igjen :)
Men du kan ha nytte av det i vinter, på lavere trinn sparer du i det minste varmetapet du unngår, dvs trenger ikke lade like mange kWt.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

TorC

Sitat fra: BE på tirsdag 24. november 2015, klokken 21:29
Jeg mottok begge min i dag. Jeg har ikke hastverk med å montere da det er 5-6 måneder til behovet melder seg igjen :)

Men det er jo du har mest nytte av dette? Det er jo nå man er er i en situasjon der der man trenger at viftene hindrer dugg?  Og det er jo nå at det er lurt å minimere varmetapet? Eller?

Takk til alle som har bestilt kittet! 25% av kittene er solgt, og 15% av kostnaden er dekket. Hvis dette fortsetter vil jeg gå i nulll i løpet av 2016!
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

BE

Da blir det installasjon til helgen. De ser aldeles supre ut, så takk for at du har ordnet dette til oss :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

leafster

Installerte min på vei ut tidligere i dag. Var gjort på under 5 min. Fungerer brillefint. Nå gjenstår det bare å ta ut et hull til bryteren.

Takk :)

Powerflux

Ok, mer testing i kveld samt et lite tilfelle av brukerfeil :P

50 minutter på riksvei/motorvei i 3-4C og duskregn. Ypperlig til testing!
Etter at vannet hadde varmet seg opp(bryter på 2) la jeg merke til at effektuttaket lå noe høyere enn det jeg ser når bilen går i ECO mode. LeafSpy bekreftet at med bryter i posisjon 2  lå trekket på 2,6-2,7kW.
I ECO mode ligger trekket stabilt på 2,0kW. Dette med 20,0c på varmeapparatet. Her kunne nok bryterposisjon 2 vært noe mer aggresiv!

Posisjon 1 fungerer hel etter oppskriften. På vei til jobb, 50 min i 1c og regn. A/C på og vifte på 1 og bilen var fullstendig duggfri. Forbruk som om sommeren ;D

MEN, da jeg satte fra meg bilen på jobb glemte jeg hele bryteren og den ble stående i posisjon 1. Startet forvarming 1 time og 45 min før hjemtur og men bilen var altså iskald :-X
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Strømbil

Da er den montert. Virker som ønsket. Takk TorC! Meget god jobb du har gjort her.
Svart Nissan Leaf 2013.

kakraemer

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 24. november 2015, klokken 23:57
Etter at vannet hadde varmet seg opp(bryter på 2) la jeg merke til at effektuttaket lå noe høyere enn det jeg ser når bilen går i ECO mode. LeafSpy bekreftet at med bryter i posisjon 2  lå trekket på 2,6-2,7kW.
I ECO mode ligger trekket stabilt på 2,0kW. Dette med 20,0c på varmeapparatet. Her kunne nok bryterposisjon 2 vært noe mer aggresiv!

La merke til det samme i går da jeg prøvde installasjonen.
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

Electrix

Jeg monterte også settet igår og det fungerte bra. Jeg borte hull i en av dummy-bryterne til venstre og plasserte bryteren der. Bryteren er egentlig litt for stor, men det gikk ganske bra likevel.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand


Silkefot

Electrix, hvilken størrelse brukte du på boret for å få den til å ikke rotere?
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Electrix

Jeg brukte den nest minste i hullsagsettet til biltema. Den er egentlig litt stor for blindpluggen så jeg borte bare ca 5-6 mm inn med denne og borte så gjennom med den minste. Jeg skar vekk styretappen på bryteren for å få den inn, men kunne nok spart de siste 5 mm og laget et hakk i blindpluggen for å låse. Uansett sitter den ganske bra siden jeg måtte presse den på plass. Jeg får ikke sjekket størrelsen nå.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Balrog

Monterte settet med bryteren samme sted som Electrix. Tok 45 minutter alt inklusive hvorav 30 minutter gikk til å få bryteren inn i blindpluggen. Bryterpanelet under rattet er bare klipset fast og nappes lett ut så man får tilgang (fjern dekslet over sikringene i døråpningen først). Skru ut bryterpanelet fra baksiden (2 philips-skruer = stjerne). lirk ut blindpluggen med en flat skrutrekker. Fjernet først plastveggene inni blindpluggen med avbitertang. Boret med 16 mm bor og grov ut resten med elko-kniv. Går sikkert fint med vanlig kniv også, men krever sikkert mer banning.

Ledningssettet var langt nok i massevis for installasjon av bryteren på venstre side under rattet og svært enkelt å få på plass.

Genialt produkt! Løp og kjøp!

Testing gjenstår - jeg har diesel vannvarmer i Leafen (som nå er nede i 6-7-8 mils rekkevidde i kjølig vær, normal+ motorveihastighet og litt bakker underveis ved bruk av klimaanlagg på normal måte)
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

kornman

Jag monterade min igår, och provade åtta mil i snöglopp idag.
Fungerade aldeles utmärkt! Helt imfritt i läge 1 och fläktfart på 2.
Tusen tack!

Powerflux

@TorC

Kittet fungerer helt strøkent, særlig muligheten til å drepe all varme men beholde vifte/A/C. Den funksjonen er nok den desisert viktigste.

Dog skulle jeg ønske at posisjon 2 var litt mer hard i klypa og reduserte forbruket ned til det ECO gjør.
Nå har det seg slik at jeg regelrett hater å kjøre bilen i ECO, det er jo omtrent som å tråkke i fiskepudding.
Derfor lurer jeg på om det er en enkel mod å sette på et trinnløst justeringshjul àla det Kodalse har montert på sin bil?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

lifern

Er det kun eldre modeller uten heat knappen dette funker på?
Jeg kan slå av varme og bare ha vifte eller ac på,men ac trekker like mye strøm som varme og da sparer man ingenting.
SVART EUROLEAF 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA