Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppdatering på nettsiden

Startet av TorC, fredag 02. oktober 2015, klokken 11:40

« forrige - neste »

Balrog

Sitat fra: TorC på mandag 09. november 2015, klokken 21:58
en arbeider på fabrikken kappet alle kablene til feil lengde. Dette ble stort oppstyr og vedkommende ble sparket. Dette var noe jeg som kunde ikke kunne akseptere. Vedkommende er nå tiltake i sin stilling (enn så lenge). (Det er litt mer drama enn jeg vil å referere her). Jeg skal følge dette opp slik at hun ikke står uten inntekt. Kablene til bryteren blir derfor ikke 100 cm, men 98 cm...  Dette har ingen praktisk betydning.
Selv om dette er en meget liten ordre, så er det viktig for meg at folk blir behandlet skikkelig selv om de gjør en feil. Jeg forventer derfor en viss forståelse for deler av forsinkelsen.

Takk på vegne av oss alle. Medmenneskelighet er mangelvare verden over. Jeg skulle ønske at Norge/EU kunne innføre importforbud på alle varer som ikke holder minstekravene til FairTrade. Det er ikke ørebeløpene til arbeiderne som gjør produkter dyre, det er tusenlappene til eieren. Utrolig nok er de rikeste selskapene ikke noe bedre enn de små.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.


TorC

Sitat fra: Strømbil på tirsdag 17. november 2015, klokken 09:18
Fortsatt ingen ETA?

Jo! :-) De kjøres ut imorgen (de hadde visstnok forsøkt idag). Så jeg har begynt å skrive ut konvolutter og sette på minsteporto (så supplerer jeg hvis det trengs). Jeg har fortsatt et håp om at det kommer under 100g.

Litt avhengig av når imorgen de kommer så er det en mulighet for at jeg får lagt de med morgendagens post.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

JBS

Tor, ville du prøve at finde en afbryder som kunne passe til konsolen ?
Hvis ja, så må du gerne vente med at sende til mig.

Vh Johnny - Danmark.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

TorC

Sitat fra: JBS på tirsdag 17. november 2015, klokken 18:34
Tor, ville du prøve at finde en afbryder som kunne passe til konsolen ?
Hvis ja, så må du gerne vente med at sende til mig.

Vh Johnny - Danmark.

Hei Johnny,
Jeg forsøker fortsatt å få tak i en bryter som både passer konsollen OG bare er en simpel ON-OFF-ON bryter.  Jeg har satt din bestilling til side intill videre. Jeg sender deg en e-post så snart jeg vet noe mer.  MEN, prismessig vil det ikke være noe å spare ved at jeg kjøper inn i bulk. Shippingkostnadene i/fra Norge er så høye at det nesten aldri lønner seg å.


MVH


Tor
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

JBS

Okay, så send blot ledningerne.
Jeg kan købe billigt hos Farnell og Digikey, så hvis du finder den der, så giv besked.

Hilsen Johnny.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Strømbil

Sitat fra: TorC på tirsdag 17. november 2015, klokken 15:38
Sitat fra: Strømbil på tirsdag 17. november 2015, klokken 09:18
Fortsatt ingen ETA?

Jo! :-) De kjøres ut imorgen (de hadde visstnok forsøkt idag). Så jeg har begynt å skrive ut konvolutter og sette på minsteporto (så supplerer jeg hvis det trengs). Jeg har fortsatt et håp om at det kommer under 100g.

Litt avhengig av når imorgen de kommer så er det en mulighet for at jeg får lagt de med morgendagens post.

DET kan jeg like! Herlig!
Svart Nissan Leaf 2013.

teralv

Noen som har fått sine?
Sendt som brevpost i forrige uke burde det ha kommet frem dagen etter, eller senest i dag. Men intet dukket opp enda i Bergen hos meg.  :)
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

Powerflux

Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

teralv

Da får vi satse på at det dukker opp denne uken. Hadde brukt for dette i helgen når vi hadde 7 minus her på Askøy.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

Powerflux

Da var den installert og det var virkelig lett som en plett ;D
Foreløpig bare latt bryteren stikke ut ved 12V uttaket. Ikke spes pent men funksjonelt frem til jeg finner en permanent plassering!

Fjerning av hovedpanelet krevde et litt kontant røsk men langt fra brutale greier altså. Det virket enklest å røske nede først og når alle 4 hjørner er løse må man heise panelet oppover ca 1 cm. for å få det til å slippe taket!

Har bare testet litt nå med kald bil og i posisjon 1 strupes effektuttaket fullstendig.  I posisjon 2 fikk jeg ingen reduksjon i effektuttaket men det er kanskje fordi vannet fortsatt var kaldt/under oppvarming. 
Mer testing senere i dag ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

TorC

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 24. november 2015, klokken 09:41
I posisjon 2 fikk jeg ingen reduksjon i effektuttaket men det er kanskje fordi vannet fortsatt var kaldt/under oppvarming. 
Mer testing senere i dag ;D

Årsaken til dette er at det er ikke effekten som sådann som strupes. Det er vanntemperaturen. I pos2 registrerer bilen en høyere vanntemperatur enn reelt. Så frem til vannet har nådd det biler registrerer er driftstemperatur vil den gasse på som vanlig. Du kan teste dette ved å la bilen stå og gå litt, og stikke fingeren ned i trykktanken.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

teralv

Mitt kom i dag, helt konge.
Tusen takk til TorC som har orket dette, uten noen fortjeneste og mye arbeid. Står respekt av dette.
Så igjen, tusen takk.

------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

BE

Jeg mottok begge min i dag. Jeg har ikke hastverk med å montere da det er 5-6 måneder til behovet melder seg igjen :)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

kodalse

Jeg har minst like mye nytte av dette på vinteren. Skal teste rekkevidde med varme avslått og luft opp på frontvinduet.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA