Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppdatering på nettsiden

Startet av TorC, fredag 02. oktober 2015, klokken 11:40

« forrige - neste »

Balrog

Er kit-et langt unna? Jeg vet jo at det tar tid når man bruker miljøvennlig transport fra Kina (seilbåt) men..
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

daggad

Bestilt her også :)

Lager du noen bilder som illustrerer jobben etterhvert Tor ?
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

TorC

Sitat fra: Balrog på søndag 01. november 2015, klokken 21:56
Er kit-et langt unna? Jeg vet jo at det tar tid når man bruker miljøvennlig transport fra Kina (seilbåt) men..

Det er beklageligvis ikke seilbåttransporten som er årsaken til forsinkelsen. Det er noe langt noe mer banalt... Det var mangelenen på "korrekt" fargekoding på kablene og korrekt tykkelse... Etter et par par runder med "prototyper" er kittene nå underveis og bør være rett rundt hjørnet.

Sitat fra: daggad på tirsdag 03. november 2015, klokken 19:44
Bestilt her også :)

Lager du noen bilder som illustrerer jobben etterhvert Tor ?

Ja, men har du sett på

Jeg holder på med å lage en en mer "steg for steg" skriftlig monteringsanvisning, men TTT (Ting Tar  Tid)...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

daggad

Svarte var det SÅ enkelt ja... !

Fy søren hadde vært gøy om jeg satt på med noen i en Leaf, latet som jeg ble sur for noe og bare rev av den senterkonsollen i raseri ! De hadde tilta...  8)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Balrog

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

leafnor

Sitat fra: Balrog på onsdag 04. november 2015, klokken 18:54
Tips for smart plassering av bryteren, anyone?
Om kablene er lange nok, så kunne det være greit å montere den i en av de lede "slots" på venstre side. Slik bl.a jeg har gjort på en tilsvarende "hjemmesnekret" løsning:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21914.msg377569.html#msg377569
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Strømbil

Kan du bekrefte/avkrefte at kablene når bort til de ledige slotene på venstre side av rattet, TorC?
Svart Nissan Leaf 2013.

Einar_S

#52
Jeg ser nå fordelen i en varmepumpe mer enn varme i ruta.
Det er ett av punktene som ledet meg til å kjøpe Leaf.
Og det er herlig å sette seg inn i en god og varm bil om morgenen.
På min forrige bil hadde jeg Defa vifteovn, og den ble aldri skikkelig varm.
Nå øser det varmegrader ut av apparatet umiddelbart. Og før jeg setter meg inn om så ønskes.
Helt topp for en frysapinn som meg!

Og isskrapen går på museum. Selv uten forhåndsvarming er det klar sikt på 1-2-3.
Selvfølgelig ikke gyldig for de hvor dagens kjøretur ligger på grensen av kapasiteten.
Men det går jo ikke mye. 3,5KW i 5 minutter (maks) = 0,3KWt = Ca. 2Km.
Det er vel ikke urimelig å anta en COP på >2. Og da snakker vi >7KW ut av tuten.
Det er jo i byggtørker territoriet!

Edit: Dette ble litt høne pøne, da svar på et inlegg på side 1. Men fortsatt gyldig, så jeg visker det ikke ut.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

lifern

SVART EUROLEAF 2013

TorC

Sitat fra: Strømbil på torsdag 05. november 2015, klokken 22:09
Kan du bekrefte/avkrefte at kablene når bort til de ledige slotene på venstre side av rattet, TorC?

Ja det er en del av endringene. Kablene til bryter skal være 100 cm. MEN, skal man montere det på venstre side av rattet man bruke mye strips slik at ikke kablene kan hekte seg fast i bremsepedal eller strømpedal. Hvis man velger å bruke en av de slottene, KAN det være at det er mulig å bruke en annen type bryter som klikkes rett inn og har lys. Det kan da fremstå som en mer "fabrikkmontert" løsning. Jeg skal undersøke det og komme tilbake til det.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Strømbil

Takk for svar Tor. Du har fortsatt ikke fått noen bekreftet ETA? Annen type bryter er ikke det viktigste, men om du klarer å skaffe en som ser org. ut, vil jeg selvfølgelig kjøpe en slik av deg og. :)
Svart Nissan Leaf 2013.

TorC

Sitat fra: Strømbil på lørdag 07. november 2015, klokken 20:46
Takk for svar Tor. Du har fortsatt ikke fått noen bekreftet ETA? Annen type bryter er ikke det viktigste, men om du klarer å skaffe en som ser org. ut, vil jeg selvfølgelig kjøpe en slik av deg og. :)

ETA var egntlig medio oktober, men siden det ble litt endringer ble ETA forskøvet litt. Fabrikken hadde problemer med få tak i kabler i korrekt kvalitet og korrekt fargekoding. OSV osv... (både fabrikken og jeg satte en del krav om var vanskelige å oppfylle). Dermed ble ETA forskøvet ytterligere. Jeg begynner å bli temmelig stresset... MEN, kabelkittene skal være sendt...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Rasmus.B

Slapp av. Ingenting å bli stresset over. Det kommer når det kommer.
Vi betaler kun småpenger for dette, og vet også at det du gjør er på hobbybasis. Jeg setter stor pris på at du deler kunnskapen din med oss andre, og samtidig gjør det veldig lett for oss andre å implementere "oppdagelsen" din i våre biler.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

TorC

Sitat fra: Rasmus.B på mandag 09. november 2015, klokken 13:15
Slapp av. Ingenting å bli stresset over. Det kommer når det kommer.
Vi betaler kun småpenger for dette, og vet også at det du gjør er på hobbybasis. Jeg setter stor pris på at du deler kunnskapen din med oss andre, og samtidig gjør det veldig lett for oss andre å implementere "oppdagelsen" din i våre biler.


Takk. :-)

Siste nytt nå er at "tollkoden" er var gal. Kittenen er altså bokstavelig talt rett rundt hjørnet.

Og litt "behind the scenes" som jeg nå kan avsløre: en arbeider på fabrikken kappet alle kablene til feil lengde. Dette ble stort oppstyr og vedkommende ble sparket. Dette var noe jeg som kunde ikke kunne akseptere. Vedkommende er nå tiltake i sin stilling (enn så lenge). (Det er litt mer drama enn jeg vil å referere her). Jeg skal følge dette opp slik at hun ikke står uten inntekt. Kablene til bryteren blir derfor ikke 100 cm, men 98 cm...  Dette har ingen praktisk betydning.
Selv om dette er en meget liten ordre, så er det viktig for meg at folk blir behandlet skikkelig selv om de gjør en feil. Jeg forventer derfor en viss forståelse for deler av forsinkelsen.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

leafnor

Sitat fra: TorC på mandag 09. november 2015, klokken 21:58
Sitat fra: Rasmus.B på mandag 09. november 2015, klokken 13:15
Slapp av. Ingenting å bli stresset over. Det kommer når det kommer.
Vi betaler kun småpenger for dette, og vet også at det du gjør er på hobbybasis. Jeg setter stor pris på at du deler kunnskapen din med oss andre, og samtidig gjør det veldig lett for oss andre å implementere "oppdagelsen" din i våre biler.
Takk. :-)

Siste nytt nå er at "tollkoden" er var gal. Kittenen er altså bokstavelig talt rett rundt hjørnet.

Og litt "behind the scenes" som jeg nå kan avsløre: en arbeider på fabrikken kappet alle kablene til feil lengde. Dette ble stort oppstyr og vedkommende ble sparket. Dette var noe jeg som kunde ikke kunne akseptere. Vedkommende er nå tiltake i sin stilling (enn så lenge). (Det er litt mer drama enn jeg vil å referere her). Jeg skal følge dette opp slik at hun ikke står uten inntekt. Kablene til bryteren blir derfor ikke 100 cm, men 98 cm...  Dette har ingen praktisk betydning.
Selv om dette er en meget liten ordre, så er det viktig for meg at folk blir behandlet skikkelig selv om de gjør en feil. Jeg forventer derfor en viss forståelse for deler av forsinkelsen.
Ikke helt http://www.dennorskemodellen.no/ der nei.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA