Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer med Tesla S 70 og 70D ?

Startet av Bushy, torsdag 01. oktober 2015, klokken 20:26

« forrige - neste »

Bushy

Jeg har vært i kontakt med kommunen om de viste om noen ladestajoner som var planlagt. Men det hadde dem ikke. Men derimot var dem interessert i dette. Men trenger kontakt med noen eiere rundt p-plass rundt noen form for handel sted. Eller lignende.
Vis noen har noe forslag, så spytt ut.
Jeg har forsåvidt egen interesse å få opp noe rundt åkrestrømmen pga hytta.

Det virker ikke ut som det største savnet oppi der. Da alt er lange avstander. Som kankje de mindre elbilene vil slite med. Men man får håpe dem tenker litt på fremtiden også...
S75D sept. 17

eriksj

Åkrestrømmen høres logisk ut. Enten på bensinstasjonen der, eller kanskje hotellet?
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

rr2000

Jeg savner også ladestasjon i Rendalen, og om ikke det kommer, så en bedre lader på Koppang med f.eks. Chademo. Kan man ønske seg ladesteder hos Fortum? F.eks. ved Kiwi på Koppang?
P85D

Bushy

Jeg har bare epost uvekslet litt. Men det virker som det er kommunen som vil ha kontakt med eiere av bra plasser.
Leste også en utredning om ladestasjoner i Rendalen kommune. Der står det litt div... Men det virket som det ble annbefalt noe hurtigere ladere. Men stikkkontakt vr veeeldig flott. For det var så billig...
S75D sept. 17

petersv


RaBalder

Tror ikke du får en kommune til å spre rundt seg med 22kW type2-punkter.


  • Dem kan nok sette opp en del 16A/10A punkter
  • Og kanskje et og annet 32A og/eller 11/22kW
  • Hurtiglading har jeg ingen tro på i kommunal regi

Men selv et punkt med 10A er bedre en ingen punkter  ::)

Bushy

Hurtiglading av kommunal regi er nok lik 0 ja. Tipper 10a er mest sannsynlig. Men i mitt bruk. Er nok alt under 11kw. Helst 22kw udugelig. Så er lov å håpe
S75D sept. 17

NegativeElectrode

Hanestad vertshus må være en ypperlig plassering for en ladestasjon. For de med Tesla er jo Alvdal greit nok om man skal gjennom Østerdalen, men andre elbiler sliter. Hanestad har godt med plass og grei mat.
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

mariowing

Man burde vel spille inn at å sette opp 400 volt/16 amp kurs og en ladeboks eller en 400 volt/32 amp kurs og to-fire ladebokser med lastbalansering er et meget fleksibelt og godt tilbud. Er vel ikke snakk om så veldig mange ti-tusen kroner for et sånt opplegg og utrolig mye mer brukbart enn fire stikkkontakter...
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

eriksj

Bumper denne litt.

Det har jo kommet Fortum på Hanestad, det er vel og bra. Men det bør pushes videre på for å sette opp lader på feks Åkrestrømmen. Det vil gagne mange, meg selv inkludert.
2017 Renault Zoe R90 Z.E. 40 Intens

Bushy

Var i kontakt med det nye «senteret» med blomster /sport... når de bygde om. De hadde tilogmed 400v. De takket for henvendelsen og skulle se på det. Foreslo i værste fall sett ut et rødt stikk. Men hørte aldri noe mer og bygget er ferdig uten noe lademuligheter. Åkrestrømmen har ikke vist så veldig stor interesse kan man si. Desverre
S75D sept. 17

mrBee

Blant meg og mine nærmeste hyttenaboer er det 4-5 el/hybridbiler, så å kunne lade på Åkrestrømmen før en tar turen opp Misterlia hadde vært gull. Får overbevise Aasheimern at det er butikk for han at folk stopper der, så får nok pipen en annen lyd. Jeg hadde lett byttet ut handlingen på Rena med Åkrestrømmen hvis jeg kan lade samtidig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA