Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Oppdateringer kart, brukermanualer etc

Startet av Tomrolun, torsdag 01. oktober 2015, klokken 13:25

« forrige - neste »

Tomrolun

Har ikke funnet noe om dette i andre tråder, så prøver her:
Noen som vet hvilken innstilling luftstrømmen på klimaanlegget har når man bruker timer? Er det siste innstilling før man slukker bilen, eller en for hånds programmert innstilling?
Vet at man kan stille inn ønsket temp i bilens meny.
2015 Nissan Leaf Tekna 6,6 Kw lader,og Ratio hjemmelader fra El-bilhjelpen.
2009 Renault Grand Espace 2,0 dci

kodalse

1. Push the Zero Emission menu button. Touch
"SETTING".
2. Touch "Timer/Remote – Set Climate Temp".
3. Set the temperature and the touch "OK".

http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?t=12176
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Olee

Det var vel ikke det som var spørsmålet kodalse?
Jeg tror det er en fast innstilling, men du kan jo alltids prøve å sette på timeren mens du er inne i bilen?  ::)
Sist jeg brukte klimatimer hadde jeg på AC, og da lyste det i auto-knappen og for resirkulering. Og det var ikke innstillingen jeg hadde før jeg slukket bilen :)

Rødkleiv

Sitat fra: Tomrolun på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:08
Noen som vet hvilken innstilling luftstrømmen på klimaanlegget har når man bruker timer?

Ikke 100% sikker, men jeg antar luftstrømmen styres av AUTO uansett hva man sist brukte. Det vil i så fall si at den styrer luftstrømmen ned hvis bilen skal varmes opp, og opp hvis den skal kjøles ned.

kodalse

Tipper det da er kun mulighet for å endre temperatur samtidig som alt det andre står til "auto".
Selv har jeg en 2012 modell. Ser den "dugger fælt" med ac på og resirkulering uten at jeg får endret på dette.

Samtidig er jo bilen snø/isfri på vinterstid. Det er det viktigste for min del.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Tomrolun

Prøvde å stoppe bilen med klimaanlegg i stilling "Defroster", for så å starte klimatimer.
Ser ut som den starter i auto med resirkulering.Så da overstyrer bilen min innstilling.....Egentlig helt ok så slipper man å gjøre noen manuelle innstillinger hver gang man stopper bilen :D
2015 Nissan Leaf Tekna 6,6 Kw lader,og Ratio hjemmelader fra El-bilhjelpen.
2009 Renault Grand Espace 2,0 dci

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA