Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er CEE kontakt og ladekabel med CEE-kontakt godkjent for 16A hjemme?

Startet av Stig Tangen, torsdag 01. oktober 2015, klokken 12:43

« forrige - neste »

Olemann

#60
Har fått meg ny mobil, (Galaxy S5) og installert appen flere ganger, men får ikke satt klimatisering - rett nok var det ofte ustabilt før også, så vant til å måtte sende 2-3 ganger før det ble mottatt av bilen.
Men nå er det bare svært sjelden (1 av 10 ganger kanskje) at det går. Siste 2 timene helt umulig.
Det lyser rød ring rundt bilen i appen etter forsøk på å sette klimatisering noen timer fram.   Gjelder enten bilen er tilkoblet strøm eller ei, "feil ved tilkobling til bilen".

Edit; denne siden på Connected drive der man kan sette start tid ser også død ut:  https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/chargingProfile

Noe som er nede hos BMW nå, eller noe jeg kan gjøre?

Olemann


Veldig rart dette, fortsatt feil både ved bruk av appen og det samme med Internet linken under.  Har ingen andre heller kontakt med sine biler?  Rart slike feil varer opp mot 1 døgn om det er BMW som sliter med sine tjenester.

Sitat fra: Olemann på fredag 16. oktober 2015, klokken 20:08
Har fått meg ny mobil, (Galaxy S5) og installert appen flere ganger, men får ikke satt klimatisering - rett nok var det ofte ustabilt før også, så vant til å måtte sende 2-3 ganger før det ble mottatt av bilen.
Men nå er det bare svært sjelden (1 av 10 ganger kanskje) at det går. Siste 2 timene helt umulig.
Det lyser rød ring rundt bilen i appen etter forsøk på å sette klimatisering noen timer fram.   Gjelder enten bilen er tilkoblet strøm eller ei, "feil ved tilkobling til bilen".

Edit; denne siden på Connected drive der man kan sette start tid ser også død ut:  https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/chargingProfile

Noe som er nede hos BMW nå, eller noe jeg kan gjøre?

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann

#63
Takker, den kommer jeg inn på, på samme måte som min link over, men når jeg klikker på Set Departure Time (nede til venstre) altså denne: https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/chargingProfile
så henger den bare.  Får derfor ikke satt noe tider.  På appen melder den som nevnt at det er feil med connection til bilen når den skal motta data.
Virker linken for set departure time for dere?  Kan i så fall være noe galt med min bil da antar jeg. (Manuell sett av departure time fra skjermen inne i bilen virker.)

Sitat fra: LMOR på lørdag 17. oktober 2015, klokken 20:34
Prøv denne:

https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=no_NO

Jeg har ikke hatt problemer i dag.

Kanon

Samme her. Får ikke satt avgangstid fra BMW connected siden. Funker fra ipad appen, dog veldig treg oppkobling mot
Du kan selfølgelig og sette tiden inne fra bilen, hvis den er i nærheteten da.

Olemann

Ja, som jeg sa over så funker det å sette avgangstid fra bilens skjerm.  Men det er dødt både fra Appen (Android) og fra BMW Connected Drive på nettet. Første gang dette varer flere dager, om de andre som ikke responderer her har alt i orden så er det vel bare å levere inn bilen for en sjekk.

Sitat fra: Kanon på søndag 18. oktober 2015, klokken 01:14
Samme her. Får ikke satt avgangstid fra BMW connected siden. Funker fra ipad appen, dog veldig treg oppkobling mot
Du kan selfølgelig og sette tiden inne fra bilen, hvis den er i nærheteten da.

02jan

Har de siste dagene hatt noe ustabilt, får opp melding på tlf om feil med sending. Andre ganger går tjenesten igjennom på 1 minutt. Iphone6.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Olemann


Noen som får kontakt med denne siden på BMW Connect?  https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/chargingProfile

Har vært død flere dager hos meg, det er URL adr. som kommer dersom man klikker nede til venstre på Set Departure Time.

Anvil

ConnectedDrive siden fungerer men er litt treg.

Innstilling av avgangstid har feilet 2 ganger for meg (senest nå i kveld) men gikk gjennom ved nytt forsøk like etter. (Bruker stort sett "i Remote" appen)

Du burde uansett få opp nettsiden, kan være verdt å prøve med en annen enhet/nettleser.

BMW i3s (2018)
Tesla Modell 3 Performance (bestilt)

bromm

#69
Nå ble det mye snakk om "i Remote" eller webportalen her - dette foreslår jeg dere tar i tråden "iRemote oppdaterer ikke": http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22208.0.html

Denne tråden omtaler vel mest den andre appen "BMW Connected", og den handler mest om 6AK og underholdning/funksjonalitet ifm. iDrive integrering med denne appen (les de første sidene av denne tråden - har lagt ved noen bilder der som forklarer litt nærmere).

Det er forresten nylig presentert nye apper som kan integreres ved hjelp av BMW Connected under IFA 2015, bl.a. integrasjon og styring av Smarthus-løsning: http://www.digitaltrends.com/cars/bmw-announces-samsung-collaboration-new-connectivity-features-at-ifa/ og http://www.motor1.com/news/58137/bmw-will-let-you-control-your-smart-home-from-your-car/

Her er en liten video som viser hvordan Smarthus-integrasjon fungerer i en splitter ny Fluid Black ;) :

LMOR

Sitat fra: turfsurf på søndag 11. oktober 2015, klokken 12:38
Sitat fra: turfsurf på lørdag 10. oktober 2015, klokken 08:51
Sitat fra: turfsurf på fredag 09. oktober 2015, klokken 19:03

Hehe, får vel bytte tilbake :)

Da er jeg tilbake på norsk, og Apps virker. Håper det kommer noen nye dog, ganske sørgelige greier. Hadde jeg i det minste fått opp notifications fra tlf...

En liten adversel for de som vil prøve samme rute som meg. En halv dag eller så etter jeg byttet tilbake til norsk konto, forsvant BMW apps og hele 6AK funksjonaliteten. Nå har jeg byttet tilbake til tysk konto, men da er ikke ConnectedDrive lenger koblet til bilen, selv om det ligger en kvittering der for 350€ betalt. Så akkurat nå har jeg betalt 350€ for ingen ting. Har kontaktet BMW og bedt de om å fikse det. Spent på svar....
Hvordan gikk det med deg til slutt turfsurf?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

turfsurf

Sitat fra: LMOR på lørdag 24. oktober 2015, klokken 23:18
Sitat fra: turfsurf på søndag 11. oktober 2015, klokken 12:38

En liten adversel for de som vil prøve samme rute som meg. En halv dag eller så etter jeg byttet tilbake til norsk konto, forsvant BMW apps og hele 6AK funksjonaliteten. Nå har jeg byttet tilbake til tysk konto, men da er ikke ConnectedDrive lenger koblet til bilen, selv om det ligger en kvittering der for 350€ betalt. Så akkurat nå har jeg betalt 350€ for ingen ting. Har kontaktet BMW og bedt de om å fikse det. Spent på svar....
Hvordan gikk det med deg til slutt turfsurf?

Tenkte å følge opp denne. Etter noen samtaler med BMW teknikere på forskjellige nivå, så har de fikset det. De endte opp med å registrere Connected drive services på nytt. Fortalte at tjenesten er registrert på bilen, så å fjerne den fra konto og legge den til en annen skal ikke ha noe å si. Nå akter ikke jeg å finne ut det før Connected drive store dukker opp i Norge.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA