Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kabelsko for tilkobling på framdriftsbatteri

Startet av børre, mandag 08. februar 2010, klokken 18:27

« forrige - neste »

børre

Hei! er heilt fersk på el-bil,har fått kjølevæskelekasje på 6er kassen,fekk ikkje heilt tak i demontering av den og kva sikringer og shunter som måtte kobles ut.
peugeot 106.

Elmo

#1
Kjølevæskelekasje kommer av at du har hatt eksplosjon i ett eller flere av batteriene (http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=1510.0)

Sjekk info om batteri-demontering på elbilwikwi (http://elbilwiki.nipen.no/wiki/PSA:Batteripakke#Saxo.2FP106)

Hvis du allikevel har spørsmål så kom endelig tilbake ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Du bør også vurdere om du vil starte reperasjon i det hele tatt.

Om du er i tvil om du kan fullføre en slik reperasjon er det bedre å overlate den til f.eks Arnstein Bugge i elbilshop.no

Sier dette av flere grunner.

- Det det er lettere å reparere en bil før ukyndige gjør vondt verre.
- Alle blokkene i en bil med slike problemer bør testes for å unngå framtidige problemer.
- Det kan bli dyrt å prøve og så feile.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

børre

vil i utgangspunktet prøve å ta ned kassen sjølv. pga at kjølesystemet frøs no i kuldeperioden og det forhåpentligvis bare er kjølevæskelekasje..går jo an å håpe..må rett og slett ha ned kassen og sjå ka som har skjedd. Batteria og bilen fungerte veldig bra intil dette skjedde.
peugeot 106.

elektrolux

Prosedyre for å ta ned 6er kassen:

- løsne 2 stk  6mm skruer mellom radiator og 6er kassen.
- Ta ut shunter på hver side av 11er kassen bak, og samme bak på 6er kassen
- Lirk løs den lille låsefjøren som holder kjølevannslangene fast. Meget forsiktig så du ikke ødelegger hurtigkoblingen. ( Eldre biler har fjørbelastet slangeklemme )
- Bruk Torx (25 tror jeg) inne der shunt og sikring satt, og løsne ledningene til kassen.
- Merk og løsne vannfylle slangen
- Løsne 4 bolter som holder kassen oppe og slipp den ned. Pass på sa den veier ca.80 kg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

børre

peugeot 106.

børre

syns det var veldig greit å få ned batterikassen :). men var nok riktig det med eksplosjon i batteri..fant to stk som var sprukke. :(  er det noken i bergensområdet som har brukte blokker og eventuelt utstyr til å få sjekka alle dei andre blokkene for ein ikkje altfor dyr penge..
peugeot 106.

Ken

#7
Terje Lied tar service på flere elbil typer i Bergen 95246316.
Har selv blokker til salgs.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA