Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tanker etter lansering

Startet av veronica, onsdag 30. september 2015, klokken 13:41

« forrige - neste »

veronica

Plutselig vil ikke bilen lade mer enn noen km.. Starter og lade som normalt men skrur seg av... Når jeg går bort i bilen, blinker det rødt..
Neste gang jeg kopler til starter den og lade, og skrur seg av.. Klønete greier..

Kanskje meg det er noe galt med, jeg er jo tross alt kvinnfolk, og ikke noe racer på dette fagfeltet. Håper noen kan hjelpe..

Ln-ebr

Ser ut som det kan være litt av hvert. Fra varmgang til strømleverandør :) Diskutert mer her

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15522.0.html
E golf limestone grey.

26.06.15 - 9 km - lukten av nybil

Råde

Sitat fra: veronica på mandag 31. august 2015, klokken 22:41
Plutselig vil ikke bilen lade mer enn noen km.. Starter og lade som normalt men skrur seg av... Når jeg går bort i bilen, blinker det rødt..
Neste gang jeg kopler til starter den og lade, og skrur seg av.. Klønete greier..

Kanskje meg det er noe galt med, jeg er jo tross alt kvinnfolk, og ikke noe racer på dette fagfeltet. Håper noen kan hjelpe..
Er det samme sted du har ladet siden du fikk bilen? Har du prøvd å lade andre steder eller med annen kladd?
e-Golf | X75D

veronica

Er samme sted jeg lader (garasjen min), men har mulighet til å lade utenfor huset også. Har kun opplevd dette den siste uka.. Har ikke prøvd noe annet sted enda. Har ikke prøvd noen annen kladd.. Får prøve meg frem litt

Har hørt andre som har hatt dette problemet.. Men jeg har hatt bilen min i et år nå, uten noen ting.. Så måtte vel komme...

gamer73

uten direkte sammenligning så har jeg opplevd dette 2 ganger med min EL-sykkel...deffekt batteri begge gangene..dvs..jeg venter på nytt batteri nå for andre gang på 2 år.

Jeg ville kontaktet møller:)

PokerFjes

Sitat fra: veronica på mandag 31. august 2015, klokken 22:41
Plutselig vil ikke bilen lade mer enn noen km.. Starter og lade som normalt men skrur seg av... Når jeg går bort i bilen, blinker det rødt..
Neste gang jeg kopler til starter den og lade, og skrur seg av.. Klønete greier..

Kanskje meg det er noe galt med, jeg er jo tross alt kvinnfolk, og ikke noe racer på dette fagfeltet. Håper noen kan hjelpe..
Mulig det var innlysende for andre her, men blinker det rødt i dioden i tanklokket eller på ladekladden?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

veronica


Elmo

Har du prøvd å resette kladden? 
Plugg inn ledningen i veggen og i bilen. Trykk "0" til det sier klikk. Vent litt og trykk så "1" igjen.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

oaarum

Fått jordfeil i huset/garasjen/nabolaget. Fruen sliter med det samme på jobb. Jeg bruker samme kabel på min jobb uten problem.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

Elmo

Sitat fra: oaarum på onsdag 02. september 2015, klokken 21:40
Fått jordfeil i huset/garasjen/nabolaget. Fruen sliter med det samme på jobb. Jeg bruker samme kabel på min jobb uten problem.

Vi hadde tilsvarende problem med jobbens eUp. Ladet ikke på jobb, men OK hjemme hos meg. Men med kladden til min egen eUp ladet den fint begge steder. Fikk ny ledning av Møller. Problem løst.
Så det er ingen tvil om at noen (eldre?) kladder er mere "kravstore" på strømmen enn andre (nyere?).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektro

Jeg har samme rødblink som beskrives her på kladden. Har egentlig alltid hatt det, uansett hvor jeg lader, men ikke brydd meg om det fordi ladingen tilsynelatende fungerer fint. Men i dag parkerte jeg ved siden av en annen e-Golf og så at kladden der ikke blinket. Så da måtte jeg undersøke nærmere..

I manualen på side 192 står det (5) lyser grønt og blinker rødt: Nettstøpselet eller verneinnretningen har for høy temperatur, og ladeprosessen avbrytes: Utkobling pga. for høy temperatur.

Det var jo litt merkelig da. Skal prøve å resette kladden senere i dag, ellers blir det vel en telefon til Møller..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

elektro

Må bare si at jeg fikset dette ved å holde inne 0 ca. ett sekund, til det sa "klikk" og så trykke på 1 igjen. En såkalt reset. :)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Lasse Nessøe

Jeg river meg i håret av dette selv om dagen. Hatt e-Golf i 6mnd og mister nå til stadighet ladingen med rødblink på kladden. Møller og Instruksjonshefte sier det må være noe galt med nettet hjemme, men der har bilen egen 16AMP kurs montert med overspenningsvern, jordfeilbryter og gud vet hva. Utført av elektriker. Jeg vurderer nå å montere en vegglader, men vil det hjelpe når jeg lader hjemme? Jeg har samme problemet nå ved flere offentlige ladestasjoner i Oslo. Blandt annet på Helsfyr og Grønland. Umulig å få fulldet bil mens man er på jobb. Vi er veldig fornøyd med bilen men vurderer å strekke strikken å kjøpe en brukt Model S nå og heller hurtiglade i Drammen på vei hjem fra jobb

Elmo

Sitat fra: Lasse Nessøe på onsdag 18. mai 2016, klokken 13:20
Møller og Instruksjonshefte sier det må være noe galt med nettet hjemme

Du bør allikevel byttelåne kladd med en ennen og se om problemet følger kladden og ikke bilen/hjemstedet.

Det var en del problemener med kladdene på de tidlige VW elbilene, og Møller flere sterder i landet hevdet (da og) at det var nettet jhemme hos kunden som var problemet.
Flere jeg kjenner til kom ingen veg med Møller før de byttelånte kabel med en annen som ikke hadde problemer og beviste at problemet forsvant med en annen VW-kladd.

Tatt i betrakning det store eGolf salget og at det er få tilbakemeldinger om problemer her på forumet i den senere tid så tror jeg de har forbedret produktet, men det er jo ikke dermed sagt at det ikke er feil på din kladd.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Lasse Nessøe

Jeg fikk ny ladekladd av Møller Tønsberg. Den holdt i ca 1år og var da full av irr i støpselet. De forsøkte å skylde på meg, men de kan ikke levere lader til bilen som ikke tåler norsk klima. Bilen rullet ca 35.000km det første året og ladet i egen bolig, ute, ikke garasje. Så laderen har hatt det tøft ute i vinter og høst tydeligvis.

Vurderer type 2 boks på veggen ute, men siden vi har bestilt Model 3 ønsker jeg å kjøpe Tesla wallcharger. Den er ikke enda tilgjengelig i Norge, ei heller klarer jeg å finne ut om den lader e-Golf evt til bytte av bil er gjort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA