Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå har X kommet. Tror vi at alle S - eiere nå ønsker seg hit?

Startet av Tai, onsdag 30. september 2015, klokken 09:46

« forrige - neste »

Tai

Da kommer oppdateringen:

Fana Karosseri la seg som sagt paddeflat. Dagelig leder for Fana Lakkskadesenter stilte opp personlig, hentet og brakte bilen min til og fra verkstedet. Han sa at jobben som var gjort på bilen min var noe de ikke kunne være bekjent medog at de var skuffet over å levere fra seg slikt arbeid. Det skjønner jeg veldig godt, bilen så jo ikke ut.

Torsdag kveld kom han for å lever bilen tilbake, det var for mørkt til å se så mye da. Men jeg fikk sett godt over bilen dagen etter i solen og her er resultatet:

Som man ser utifra bildene har de endelig klart å få bilen skikkelig lakkert! Det har tatt 7 besøk på verksteder men nå ser den endelig bra ut igjen. Må innrømme at det har vært slitsomt men for pokker, bilen skal se skikkelig ut! Heldigvis har ingen av verkstedene vært motvillig til å utbedre arbeidet som ikke har vært godt nok. man kan si at det er en selvfølge men jaggu er det nok av verksted som ville satt seg på bakbeina og nektet å rette opp i feilene.

Til tross for at både Hartveit bilsenter og Fana Karosseri har gjort grove feil og tatt mange snarveier i arbeidet sitt har de vært imøtekommende når jeg har hatt kontakt med dem. Jeg har påpekt feil og de har tatt det på alvor og utbedret de. Noen ganget til det bedre, andre ganger til det mye værre! Men jeg har sluppet diskusjoner som "det der må du regne med" eller "slike fargeforskjeller mp du leve med". Igjen en selvfølge men ikke for alle verksted. De har behandlet meg svært godt som kunde og til syvende og sist ordnet opp. Så jeg vil ikke gi de stryk men litt skryt for å sørge for at kunden får det han har ber om. Ingen kompromiss. Det liker jeg:-)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Toonster

Godt det ordnet seg og fint å se at det finnes yrkesstolthet (etter litt vel mye om og med)

Havebigfun

Bra det ble så bra!
Det er kunder som deg som gir verkstedene anledning til å løfte nivået sitt til det som er godt håndverk.
Samtidig må de ha tapt mye penger på deg- det betyr at om mange kunder var slik ville de vært konkurs forlengst :o

Toonster

Sitat fra: Havebigfun på mandag 07. september 2015, klokken 21:29
Bra det ble så bra!
Det er kunder som deg som gir verkstedene anledning til å løfte nivået sitt til det som er godt håndverk.
Samtidig må de ha tapt mye penger på deg- det betyr at om mange kunder var slik ville de vært konkurs forlengst :o

De har vel heller ikke livets rett heller, om de må ha 7 forsøk hver gang

plvr

P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

Tai

Sitat fra: plvr på mandag 07. september 2015, klokken 23:06
Grattis, fin bil. Og ikke minst: fin farge!

Takk takk, veldig fornøyd!

At noen har tapt penger på å utbedre bilen min er uten tvil! Men de har seg selv å takke, så mange snarveier de har tatt burde de ha lært etter 2-3 tabben. Når en kunde står fortvilet foran deg og forteller om andre verksted som ikke klarer å fikse bilen og om feilene de har gjort, da gjør du ditt ytterste for å hjelpe kunden. Du tar ikke enda en snarvei for å skaffe deg lettjente penger. Da er det ris til egen ræ*.

Men de tok det til seg og fikset det veldig bra. Så de kan hvis de vil ;-)

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

ksandal

Alle verksteder kan ha en dårlig dag.... men min erfaring med micropaint (MPS) i kokstadveien har bare vært bra. har brukt dem flere ganger på flere biler, og vet at BMW og andre seriøse bilmerker bruker dem mye til og fikse ting.

Anbefaler dem. 
mvh Kjetil
Bergen
85D & X90D

krister461

Takk for at du har gått opp løypen Tai. ;)

Jeg skal snart inn til Fana Karosseri og få lakkert baksjerm og panser på min grønne.

Muffinman

Bare grått her, men skulle gjerne hatt den grønnfargen på bil nr. 2. Dessverre forsvant den.

Tai

Blir nødt til å hente frem denne tråden igjen.....

11 mars i år ble jeg påkjørt igjen bakfra!! Denne gangen var det i Hemsedal av en kvinne i stor SUV. Jeg ble skikkelig forbanna og skremte nok damen litt der jeg bannet og steiket. Grunnen er det som denne tråden gjaldt, karrosseriverksted gjør slett arbeide! Jeg orker ikke en ny runde med diskusjoner og problemer.

Jeg snakket med Tesla Kokstad og de sa at fana bilskade var deres karrosseri partner, Ikke fana Karrosseri som tilslutt fikset bilen min i fjor.  Jeg tok kontakt med fana bilskade og etter å ha vist bilen og snakket med en hyggelig mann som garanterte meg at de skulle få det 100% bra følte jeg meg litt roligere.  Det hadde jeg ingen grunn til!

Skulle hente bilen i dag og selv om den stod i regnet kunne jeg se på avstand at det ikke så helt bra ut. Det fikk jeg bekreftet når de tok bilen inn og tørket av. Som dere ser utifra bildene er fargeforskjellen innlysende. Det som skremte meg var at de prøvde å forsvare forskjellen litt. "Det er jo ny og blank lakk" "Forskjellen er jo på plastikk" "Vi har brukt fargekoden fra frabrikken".
Dette er jo sludder og vås, de klarte tilslutt å få bile bra i fjor, hvorfor skulle fana bilskade ikke klare det? Og skal man ikke måle fargen på bilen istedet for å bruke koden fra når bilen var ny?

De skulle ordne opp i det men jeg fikk følelsen av at jeg var en vanskelig kunde. Da jeg leverte bilen ga jeg beskjed om at jeg hadde hatt problemer tidligere og at jeg var nøye på lakkeringen. Det er viktig for meg, vi har omprioritert mye penger for å ha en slik fin bil, da skal den ikke se ut som et lappeteppe! Det burde ikke komme som en overraskelse at man vil ha et godt resultat.

Jeg er litt skremt nå for slik jeg forstod det skulle de nå lage en overgang mellom støtfangeren og resten av bilen ved å lakkere på skjermene bak. Det høres for meg dramatisk ut og ikke en taktikk verkstedene jeg brukte i fjor vurderte. Jeg føler meg ganske sikker på at jeg fremdeles vil reagere på fargeforskjellen og da er ikke jeg interessert i å ta imot bilen. Hva da? Hvis de har begynt å lakke på sidene av bilen og jeg er misfornøyd må det jo en hellakkering til for å oppnå et godt resultat. Og det tviler jeg på de er villige til å gå med på. Jeg kan jo ikke nekte de å utbedre det slik de vil, de er jo tross alt fagfolk selv om det kanskje ikke virker sånn.

Jegt har kontaktet forsikringsselskapet og de har registrert at fana bilskade utbedrer lakkeringen. I morgen skal jeg kontakte takstmannen som takserte skaden, kanskje han har noe fornuftig å bidra med.

Er det noen andre som har noe tips og råd? Det var ett sant helvete i fjor, jeg vil ikke holde på slik enda en gang. Og hvem skal dekke drivstoff og bompengene på leiebilen jeg må ha? Jeg må også gå tidlig fra jobben for å hente bilen min, hvem skal dekke det?

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

Lynet

De fleste fargekoder leveres med flere nyanser. Jeg hadde en hvit MB124 for mange år siden, den hadde 6 nyanser.
Her har de nok bommet med nyansen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Roma

Kan du ikke velge lakkeringsverksted selv da? Jeg hadde nå tatt de samme som gjorde jobben sist. Jeg skal ha en fanger lakket snart. Jeg fikk også beskjed om Fana bilskade. Det skjer bare ikke. Når kvalitetskontrollen er så larvete som det der. Guu... jeg hadde vært så flau over det arbeidet der.

o.b.lix

Bilen min er på vei over fjellet til Drammen fordi Tesla på Kokstad mente at de ikke skulle bruke Fana. Til tross for at jeg må bruke dieselbil i mellomtiden tror jeg at jeg er glad for dette nå jeg leser slikt...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

lunitiks

Nesten ikke til å tro, Tai, at dette skjer én gang til. Ligger en forbannelse over den lekre og sjeldne lakkfargen din  ;)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA