Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå har X kommet. Tror vi at alle S - eiere nå ønsker seg hit?

Startet av Tai, onsdag 30. september 2015, klokken 09:46

« forrige - neste »

Tai

Og da er neste kapittel i eventyret "Bilen som ikke kunne lakkeres" klart.... ::)

Fikk beskjed om at bilen var klar og gikk nok engang tidlig fra arbeid for å rekke verkstedet. Kom opp og bilen stod i skyggen så jeg kjørte den bort i solen for å se bedre. Lakkforskjellen var blitt grei nok, uten at det var fantastisk. Synes fremdeles det er forskjell på øvre og nedre del av bakluken men jeg vet rett og slett ikke om jeg orker å krangle på det mer.

Da var det mye verre med det urovekkende antall småriper på bakskjermene og støtfangeren. Det virket som om bilen var blitt kjørt gjennom busker og bakskjermene hadde fått mest juling! Jeg spurte på forhånd hva de hadde lakket og han sa de lakket opp skjermene som tilstøtende paneler. Han stilte seg uforstående til hvordan merkene var kommet og mente at det ikke var så nøye fordi lakken kom til å bli sånn etter 2 ukers bruk uansett. :o?!? Da jeg så påpekte at resten av bilen var i VESENTLIG bedre forfatning og ymtet frempå at bilen hadde vært i maskinvask kunne han bekrefte det men påstod hardnakket at det var børsteløs. Det tror jeg ingenting på. Han sa også at ripene ikke lå i lakken heller så her har de dummet seg kraftig ut igjen.

Så da måtte jeg nok engang kjøre fra verkstedet uten bilen min. Kundemottakeren virket meget irritert på meg, som om det var meg det var noe gale med! De skulle polere opp igjen støtfangeren men jeg har ingen tro på at de klarer å få dette skikkelig. Jeg er allerede misfornøyd med en tone fargeforskjell og tror jeg blir nødt til å tåle riper også.

Skal det virkelig være så vanskelig å lakkere en fordømt støtfanger? Jeg har vurdert å få et annet verksted til å kontrollere jobben disse guttene har gjort, kanskje Micropaint på Kokstad? Det er liksom så forbanna irriterende at de slipper unna med dette og at jeg står igjen som en vanskelig kunde, bare fordi jeg vil ha jobben skikkelig gjort! Enten er jeg Norges mest uheldige når det gjelder lakkering ellers er det MYE snusk i denne bransjen!

Legger ved bilder av problemområdene. Og bildene av skjermen, det er ikke skitt og støv på bildet, det er riper

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

fonberg

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

HaakonH

Det er jo nesten helt utrolig hvordan Fana Karosseri får lov å opptre som "ekspert" for Tesla.
Ved overlevering av min bil påpekte jeg skjevhet i panseret, og Tesla sa ojojoj dette må vi fikse.
Så hadde Tesla inne bilen for å bytte ledningsnettet og demonterte fronten, og monterte den tilbake tydeligvis i en tilstand hvor de ikke var helt med i denne verden...
Dette klaget jeg også på.
Tesla sin løsning var å be ekspertene ved Fana Karosseri vurdere dette, og konklusjonen derfra var at centimeter store gliper og avvik er innenfor toleransegrensene, ergo har Tesla Kokstad lagt seg på det samme, og de feil Tesla Kokstad har påført bilen blir ikke utbedret.
Føler med trådstarter her, det er en kostbar bil som man ønsker å holde godt vedlike, men så ødelegges det så til de grader av Tesla og deres samarbeidspartnere som helt tydelig mangler kompetanse.
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

lunitiks

@Haakon: Første og andre bilde: Er det avstanden mellom panser og øvrige paneler du reagerer på? Og/eller stikker panseret i tillegg litt opp helt i fronten? (Panser ikke i flukt?) Litt vanskelig å bedømme uten å se resten av bilen/avstandene du vil sammenligne med
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

rsomby

Jeg har også hatt min bil hos fana bilskade, og er ikke helt fornøyd med jobben. Panser har ikke like god tilpasning som tidligere, og jeg kan tydelig se sparkelmasse mellom karroseripaneler, de har klattet på og lakkert istedet for kanskje å bare bytte hele panelet.

HaakonH

@lunitiks Første og andre er panseret som Tesla selv ved overleveringen mente ikke var akseptabelt, siste er glipper mellom fanger og lykter. Jeg kan legge to slike nøkler oppå hverandre i glipene. Dette har Fana Karrosseri nå konkludert med at er innenfor toleransegrense og derfor vil ikke Testa utbedre....
TMS 70D levert 02/12-15
2014 VW e-up
2011 Renault Laguna Dci
2008 Mitsubishi Colt
De to siste er til å ha på pynt på plassen... Den siste er nå til salgs :-)

lunitiks

Dette ville jeg i så fall krevd at de dokumenterer! Skriftlig! I byggebransjen har vi standarder (feks NS3420 og NS3461 tror jeg) som definerer akseptable avvik i hundre- og tusendeler. Dersom verkstedet virkelig påberoper seg toleranser må de klare å vise hvilke normer de baserer seg på, og hvordan de har målt. I særdeleshet hvis avvikene er godt synlige og reageres på med det blotte øye
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tai

Jeg har problemer med å legge inn bilder, noen andre som opplever det?

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Tai

Der fikk jeg postet. Det er IKKE skitt du ser i lakken, det er en masse småriper. I dag oppdaget jeg også slike "hologrammer" i lakken etter at de har prøvd å polere vekk ripene. Legg merle til at jeg sa prøvd, de er fremdeles der

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

Tai

Nå er jeg i overkant vanskelig men jeg kan skimte litt nyanseforskjell. Hadde nok godtatt det hvis det ikke var for alle ripene...Og mer.

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

Tai

Vanskelig å se på bilder men hele støtfangeren og begge skjermene er dekket av slike små spindelvev riper. Slike man får etter å ha vasket bilen i maskin for mange ganger. I tillegg har de lakket inn mange små støvkorn i forkant av bakhjulene.

Og her er det utrolige. Feilmontert støtfanger. Det verste av alt? Verkstedet mente at slik måtte det være! Siden Tesla var en bil bygget for hånd (!?!?) ville slike ting oppstå. Og at delene de laget skjeldent passet godt på nye biler. Det hjalp ikke at vi så på 4-5 andre biler hvor støtfangeren fluktet helt fint. Neida, feilen lå på min bil!

Jeg er eitrandes forbanna på dette udugelige verkstedet. Det ser ut som om flere deler mine følelser. SKal virkelig Tesla ha seg bekjent med et verksted som gjør slikt sjuskete arbeid?

Takstmannen til forsikringsselskapet mitt skal se på bilen i morgen. Håper han tar dette på alvor og lar meg gå til et annet verksted. Jeg gir meg ikke uansett!!

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

lunitiks

Du er ikke blitt riktig behandlet Tai. Sjekk om bilforsikringsvilkårene dine inneholder dekning av rettshjelp og ta kontakt med en våpendrager som kan sloss dette for deg
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Roma

Kjipt  :-[

Føler så sterkt med deg her, Tai. Håper det ordner seg.

Så bottom line, det var Fana Karrosseri som gjorde best jobb mtp på montering & lakkering?

Her synes jeg det er på det rette å få verkstedet som gjorde jobben plettfritt frem på pallen.

Min bil skal ikke til Fana bilskadesenter iallefall  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA