Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå har X kommet. Tror vi at alle S - eiere nå ønsker seg hit?

Startet av Tai, onsdag 30. september 2015, klokken 09:46

« forrige - neste »

Toonster

Sitat fra: Tuxedo på mandag 31. august 2015, klokken 21:44
Den fargeforskjellen som fremgår av bildene dine er overhodet ikke akseptabel.  Selvsagt har ikke originallakken blitt så falmet siden bilen var ny.  Dette må de bare finne en løsning på.

Alternativet er jo å lakkere hele bilen på nytt, ingen skal kjøre rundt med en bil med så store farge forskjeller (ikke snakk om nyanser engang)

Tai

Liten oppdatering.

Fikk mail fra Fana Karosseri nå sent på kvelden. Kort sagt legger de seg paddeflat og takker for muligheten til å utbedre feilen. De er villige til å hente og bringe bil slik at jeg ikke får mer arbeid med dette og legge frem flere måter de kan sikre resultatet på neste lakkering. Det virker gjennomtenkt og fornuftig. Et forslag var å få lakkoden fra forrige verksted, de traff jo ganske bra. En hellakkering er vel å håpe på for mye Toonster ;)

Det var veldig godt å få en slik mail tilbake. Det siste jeg ønsker er å gå i klinsj med et verksted om utbedringer som er innlysende. Jeg håper bare de faktisk får det til slik at jeg endelig blir ferdig med dette.

Takker også for støtten her inne, det gjør godt i et lidene Tesla hjerte.  :). Skal selvsagt holde dere oppdatert på fortsettelsen.

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

sven erik

jeg hadde ikke gotatt  dette  fikk  selv in fra drammen karosseri  ed farge forskell   og de så det ikke  da hvar bilen bare uker gamel   de skal finne samme lakk i dag tester de  lakken om de er siklige og  får akkurat  same farge  som bilen er nå uansett

ihlhaug

Jeg fikk lakkert to dører og bakfanger da min bil ble ripet opp, dette var på Micropaint. Jobben var bra, ingen fargeforskjell, støv el.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

E_S

Billakk med klarlakk falmer stort sett heller ikke. Det er noe som hørte til i gamle dager hvor ikke-metallic-farger ikke hadde klarlakk, hvor man kunne se at for eksempel en rød bil etter noen år uten polering/voks endte opp blass-rosa.. Har flekklakkert på over 20 år gamle metallicbiler som ikke har hatt minste antydning til falming.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

cairnz

Hvorfor får du ikke bare bestilt en ny støtfanger fra Tesla? Må jo være rimeligere for verkstedene. Den koster overraskende lite, bare ring og sjekk :)
Elbilist

Muffinman

Jeg mistenker at verkstedene sitter igjen med større margin om de bruker timer + materiell for retting i forhold til å bytte deler, og at de derfor foretrekker dette.

Forresten, gikk ikke deleprisene til TMS ekstremt mye ned nylig?

rsomby

Huff så kjedelig denne saken er. Det virkelig kjipe er jo at du bruker utrolig mye av egen tid og energi på å følge opp "profesjonelle".

Tror også en ny hel fanger fra tesla kan være den beste løsningen og muligens også nå den rimeligste.

Forøvrig så er Kokstad lakk og bilpleie flnke folk som kan anbefales. Vet bla. at de tar jobber for noen av luksusbilforhandlerne i Bergen. Når jeg hadde min Tesla S inne der for å fikse noen skraper i frontfangeren så var det også en annen Tesla S fra bergen bilcenter inne. Min front fanger ble forøvrig helt strøken etter jobben, kan ikke se at det har vært noen skade der. Men jeg har hvit, ikke multicolor hvit, og det jo betraktelig lettere for de som skal gjøre jobben.

cairnz

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 01. september 2015, klokken 09:39
Jeg mistenker at verkstedene sitter igjen med større margin om de bruker timer + materiell for retting i forhold til å bytte deler, og at de derfor foretrekker dette.

Jo, jeg fikk fortalt en pris på 2850,- for en bakfanger ferdig klar til montering.
Elbilist

Muffinman

Oi, det var overkommelig. Jeg reparerte en liten skade på bakfangeren min i fjor. Da lakkerte de halve fangeren uten demontering, og delingen er synlig (støv/skille) om man ser godt etter. Prisen ble 4500,-. Da var de omtrent i fistel når jeg omsider leverte bilen fordi jeg tidligere hadde fått et alt for lavt (skriftlig) tilbud...

Tai

Sitat fra: cairnz på tirsdag 01. september 2015, klokken 09:32
Hvorfor får du ikke bare bestilt en ny støtfanger fra Tesla? Må jo være rimeligere for verkstedene. Den koster overraskende lite, bare ring og sjekk :)
Såvidt jeg vet leveres nye karosserideler ulakkert og må klargjøres og lakkeres på verksted. Eller har Tesla andre rutiner? Uansett har jo min grønne farge gått ut av produksjon. Når det gjelder kostnad er nok verkstedet ute etter å minimere den siden de allerede har prøvd å fikse støtfangeren 2 ganger.

Edit: ringte Tesla, ny støtfanger må lakkeres.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

cairnz

Sitat fra: Tai på tirsdag 01. september 2015, klokken 11:08
Sitat fra: cairnz på tirsdag 01. september 2015, klokken 09:32
Såvidt jeg vet leveres nye karosserideler ulakkert og må klargjøres og lakkeres på verksted. Eller har Tesla andre rutiner? Uansett har jo min grønne farge gått ut av produksjon. Når det gjelder kostnad er nok verkstedet ute etter å minimere den siden de allerede har prøvd å fikse støtfangeren 2 ganger.

Edit: ringte Tesla, ny støtfanger må lakkeres.

Tai
Ok, da fikk jeg en litt dårlig informasjon da, likevel ikke så gærn pris for en ulakkert fanger dog :)
Elbilist

E_S

Noen bilmerker kan levere deler som fangere, forskjermer, speilhus og sånt ferdig lakkert. Husker fra jeg hadde Volvo at dette var mulig. Veldig praktisk og vesentlig billigere enn å betale noen for en (potensielt dårlig) lakkering.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

fonberg

Sitat fra: cairnz på tirsdag 01. september 2015, klokken 10:40

Jo, jeg fikk fortalt en pris på 2850,- for en bakfanger ferdig klar til montering.

Jeg fikk pris på rundt 12.000,- for ny bakfanger, før lakkering og montering. Dette var Toyota Hell Bil på Leangen i Trondheim, i fjor høst. Så ja, da har prisene gått mye ned!
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Brede

Sitat fra: fonberg på onsdag 02. september 2015, klokken 10:03
Sitat fra: cairnz på tirsdag 01. september 2015, klokken 10:40

Jeg fikk pris på rundt 12.000,- for ny bakfanger, før lakkering og montering. Dette var Toyota Hell Bil på Leangen i Trondheim, i fjor høst. Så ja, da har prisene gått mye ned!

Etter min erfaring så er jo 12.000,- er mer "normal" pris for en bakfanger på en bil i høyere prissegment.
2850,- er jo fantastisk billig, til mange biler får du jo ikke engang ettermarkeds billigfangere til den prisen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA