Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skal du sitte oppe i natt for å se live stream av launch av Model X? :-)

Startet av Pit, onsdag 30. september 2015, klokken 06:48

« forrige - neste »

Pit

Hei
Jeg bruker endel musikkappen Deezer og dertil styring fra i3 skjermen. Der kan man søke online på artister, album, sanger osv. Veldig kjekt, men litt synd at man ikke kan lagre sanger i en spilleliste eller favorittliste fra skjermen.

Så hadde derfor håpet at Spotify skulle være bedre på dette.

Men der ser det ut til at det kun er browsing av div predefinerte sjangere tilgjengelig, ikke søking, som i Deezer. Noen som har fått til dette?  Søkefunksjon skal visst være tilgjengelig også i spotify appen, iht til info på connecteddrive apps oversikt.

bromm

Sitat fra: Pit på mandag 31. august 2015, klokken 16:17

Men der ser det ut til at det kun er browsing av div predefinerte sjangere tilgjengelig, ikke søking, som i Deezer. Noen som har fått til dette?  Søkefunksjon skal visst være tilgjengelig også i spotify appen, iht til info på connecteddrive apps oversikt.
Først og fremst må du sørge for å ha siste versjon av både BMW Connected OG Spotify appene. Når det er på plass, så får du tilgang til alle spillelistene dine (også "offline" music), under "My Music" (tror jeg det heter).

Pit

Sitat fra: bromm på mandag 31. august 2015, klokken 16:42
Sitat fra: Pit på mandag 31. august 2015, klokken 16:17

Først og fremst må du sørge for å ha siste versjon av både BMW Connected OG Spotify appene. Når det er på plass, så får du tilgang til alle spillelistene dine (også "offline" music), under "My Music" (tror jeg det heter).

Takk for svar. :) Mulig jeg uttrykte meg klosset, men det jeg altså spør om er om man kan foreta online søk etter musikk i spotify fra skjermen på i3.
Funker det hos deg?

bromm

Sitat fra: Pit på tirsdag 01. september 2015, klokken 08:55
Takk for svar. :) Mulig jeg uttrykte meg klosset, men det jeg altså spør om er om man kan foreta online søk etter musikk i spotify fra skjermen på i3.
Funker det hos deg?
Nei, direkte søk ved å skrive direkte i iDrive ser det ikke ut som de lagt til støtte for (så langt). Noen apper har støtte for text input, mens andre ikke har det...

...MEN Spotify er jo en multi-client-per-user app, som kan styres fra hvilken som helst enhet og hvor avspillingen kan foregå på en av de andre enhetene. Så hvis du har iPod-løsningen slik som jeg har, så kan du ta opp mobilen og åpne Spotify på den, hvor du så kan søke frem det du måtte ønske og så fortsetter avspillingen direkte i iPod-iDrive :)

Det kan også være nyttig å gjøre litt "forarbeid", dvs. legge til de artistene du liker best i "my music" og abonnere på spillelister som blir dynamisk oppdatert (f.eks "Topp 20 i Norge", "Trending" osv.). Den musikken man hører mest på vil det være smart å sette til "Available Offline" slik at du sparer båndbredde ute på veien :)

Pit

Sitat fra: bromm på tirsdag 01. september 2015, klokken 12:40
Sitat fra: Pit på tirsdag 01. september 2015, klokken 08:55
Funker det hos deg?
Nei, direkte søk ved å skrive direkte i iDrive ser det ikke ut som de lagt til støtte for (så langt). Noen apper har støtte for text input, mens andre ikke har det...

...MEN Spotify er jo en multi-client-per-user app, som kan styres fra hvilken som helst enhet og hvor avspillingen kan foregå på en av de andre enhetene. Så hvis du har iPod-løsningen slik som jeg har, så kan du ta opp mobilen og åpne Spotify på den, hvor du så kan søke frem det du måtte ønske og så fortsetter avspillingen direkte i iPod-iDrive :)

Det kan også være nyttig å gjøre litt "forarbeid", dvs. legge til de artistene du liker best i "my music" og abonnere på spillelister som blir dynamisk oppdatert (f.eks "Topp 20 i Norge", "Trending" osv.). Den musikken man hører mest på vil det være smart å sette til "Available Offline" slik at du sparer båndbredde ute på veien :)

Joda, alt dette er jeg klar over. Men denne søk funksjoner fungerer flott i Deezer, så det burde jo fungere i spotify også, ihvertfall så lenge det faktisk står beskrevet på BMW connected drive:

"From now on, you can also use the app quite conveniently in your BMW and search for your favourite tracks in various ways, such as by categories or genres, artists, titles or albums or also by labels or year of release."

Da er dette feil info, da :-\

bromm

Vel det i uthevet skrift sier jo nettopp det som er riktig  ;) Search for betyr ofte "finne" på engelsk, og det står ingen ting om free-text search der. Som jeg skrev tidligere så er det noen apper som tillater bruk av "tastatur", mens andre ikke gjør det, og Spotify er dessverre en av dem.  Dette har helt sikkert med hvordan de tilnærmer seg API'et, og at det helt klart er mer komplisert å integrere dette. iOS-appen som fungerer med CD og iDrive er relativt ny (Spotify holdt lenge med på å få det til å fungere), men du skal ikke se bort ifra at de fikser dette i kommende versjoner (de oppdaterer appen ofte, nesten en gang pr. uke)...

Pit

Sitat fra: bromm på tirsdag 01. september 2015, klokken 21:19
Vel det i uthevet skrift sier jo nettopp det som er riktig  ;) Search for betyr ofte "finne" på engelsk, og det står ingen ting om free-text search der. Som jeg skrev tidligere så er det noen apper som tillater bruk av "tastatur", mens andre ikke gjør det, og Spotify er dessverre en av dem.  Dette har helt sikkert med hvordan de tilnærmer seg API'et, og at det helt klart er mer komplisert å integrere dette. iOS-appen som fungerer med CD og iDrive er relativt ny (Spotify holdt lenge med på å få det til å fungere), men du skal ikke se bort ifra at de fikser dette i kommende versjoner (de oppdaterer appen ofte, nesten en gang pr. uke)...

Min tolkning av Spotify connected app beskrivelsen er at jeg skal kunne søke opp (online) f.eks alle Neil Youngs plater fra i3 skjermen og så spille av akkurat den låten fra hvilken som helst plate jeg ønsker. Akkurat slik man kan gjøre fra mobilappen til Spotify.
Og akkurat slik man idag kan gjøre via Deezer på i3 sin skjerm.
Og dette helt uavhengig av om man har free text input eller ei.

Så jeg mener den funksjonsbeskrivelsen av Spotify som ligger på Connected drive apps er feil.

Det positive med Spotify implementasjonen slik den er idag er at den fungerer uten å måtte betale premium abonnement.

bromm

Ok, da er det jo ikke værre enn å gå inn på alle Neil Youngs album å trykke save, da (på en annen enhet hvor du er logget inn med samme konto, f.eks på laptop/ipad hjemme) - så vil du alltid finne de albumene og sangene du ønsker tilgang til ;)

Pit

Sitat fra: bromm på onsdag 02. september 2015, klokken 21:42
Ok, da er det jo ikke værre enn å gå inn på alle Neil Youngs album å trykke save, da (på en annen enhet hvor du er logget inn med samme konto, f.eks på laptop/ipad hjemme) - så vil du alltid finne de albumene og sangene du ønsker tilgang til ;)

Hadde egentlig ikke tenkt å fortsette denne tråden da Bromm var den eneste som svarte her, og pga hans forunderlige tolkninger (les svar) av online search i spotify via idrive.
Men når jeg nå ser at andre er int i spotify via idrive i annen tråd, så kunne det jo være greit å trekke denne frem igjen.
Om ikke annet for kanskje på den måten å øke bruken av appen og dermed raskere få på plass en ekte online søkemulighet, slik som Deezer appen har.

LMOR

Det er vel ikke så mye vi her inne får gjort med dette. Det bromm skriver er riktig. Det er nok Spotify/BMW som har formulert seg klønete. Du kan "søke" frem det du allerede har gjort klart, ift genres, artists, titles or albums osv.

Eller så kan du f.eks. bruke Spotify på mobilen trådløst. Men da kan du ikke bruke iDrive til søk.

Det kommer sikkert mer etter hvert.
Jeg bruker Apple Music trådløst, og kan søke etter artist, sang osv på alt som ligger på telefonen inkl. offline. Du kan også spille alle spillelister, enten online eller offline + lydbøker og podcast og de nye radiokanalene.
Minst like godt som Spotify, men trådløst slik at jeg slipper å koble til telefon, + kan bruke iDrive.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Torodd Stangeland

LMOR: hva synes du om lydkvalitet på apple music? Har du sammenliknet med Spotify?
Er selv ikke imponert over spotify, selv på høyeste kvalitet. Har tenkt på å prøve apple music, men da må jeg sette meg inn i det og
Bmw I3 2015

LMOR

Sitat fra: Torodd Stangeland på torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:59
LMOR: hva synes du om lydkvalitet på apple music? Har du sammenliknet med Spotify?
Er selv ikke imponert over spotify, selv på høyeste kvalitet. Har tenkt på å prøve apple music, men da må jeg sette meg inn i det og
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Geir Bergmann

Ny i3 eier og kjøpte meg akkurat en ipod nettop kun for å kunne ha spotify integret.
Det jeg merker er at det er ikke alltid spotify vises på skjermen i bilen? Jeg må  "vekke" opp ipoden. (den ligger alltid koblet til i bilen). Er det noen måte å få til slik at jeg bare kan starte bilen og spotify er klar på skjermen uten å måtte fikle med ipod?
BMW i3 fra 23.12.2015

bromm

Sitat fra: Geir Bergmann på fredag 25. desember 2015, klokken 16:22
Ny i3 eier og kjøpte meg akkurat en ipod nettop kun for å kunne ha spotify integret.
Det jeg merker er at det er ikke alltid spotify vises på skjermen i bilen? Jeg må  "vekke" opp ipoden. (den ligger alltid koblet til i bilen). Er det noen måte å få til slik at jeg bare kan starte bilen og spotify er klar på skjermen uten å måtte fikle med ipod?
Akkurat nå er det slik at du må vekke den (sveipe opp skjermen) - men dette har endret seg (og vil sikkert endre seg senere) etterhvert som iOS fornyes. Liten irritasjon akkurat det der, men det er tross alt mye bedre enn å plugge kabel hver gang man setter seg inn (og ut). Trenger ikke å gjøre noe annet enn opplåsing - appen vil "fortsette der den slapp".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA