Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf fra Nederland

Startet av enla, tirsdag 29. september 2015, klokken 13:38

« forrige - neste »

Klykken

Hva mener dere med "spilt inn anlegget"?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Gordon Retriever

Høyttalere lyder best etter å ha blitt brukt et par hundre timer - derav "innspillingsfasen".  Lydentusiaster lar ofte høyttalerne spille døgnet rundt den første tiden.

Foremost

Er det virkelig sant, eller er det bare en slags bil-homøopati?

Råde

Sitat fra: Foremost på torsdag 03. september 2015, klokken 22:12
Neida. Som gammel hifi entusiast kan jeg bekrefte 100%. En høyttaler vil spille bedre etter noe tid når ting får gått seg til. Det var merkbart på Dynaudio anlegget i golfen etter ganske kort tid at lyden forbedret seg.
e-Golf | X75D

Tbg

Sitat fra: Råde på torsdag 03. september 2015, klokken 23:32
Sitat fra: Foremost på torsdag 03. september 2015, klokken 22:12
Neida. Som gammel hifi entusiast kan jeg bekrefte 100%. En høyttaler vil spille bedre etter noe tid når ting får gått seg til. Det var merkbart på Dynaudio anlegget i golfen etter ganske kort tid at lyden forbedret seg.

Morsom at du syntes det, jeg syntes nemlig det tapte seg kraftig etter å få spilt det inn. Såpass at jeg har begynt å bytte det ut. Men det er klart smak og behag:) det er i hvertfall riktig at det endrer seg MYE etter x antall timer spilling ! :)

Råde

Jeg synes det bedret seg, men samtidig så har skuffelsen over at det virkelig ikke er bedre økt med tiden. Dvs innspillingen gjorde at alt hang bedre sammen. Men skrikende nedre diskant, fraværende nedre mellomtone og elendig lydbilde har det ikke spilt fra seg.

Når det er sagt, så er det værre ting jeg kunne brukt tusenlapper på, for alternativet er ikke å foretrekke...
e-Golf | X75D

np

NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Audigaudi

Sitat fra: Råde på fredag 04. september 2015, klokken 09:42
Jeg synes det bedret seg, men samtidig så har skuffelsen over at det virkelig ikke er bedre økt med tiden. Dvs innspillingen gjorde at alt hang bedre sammen. Men skrikende nedre diskant, fraværende nedre mellomtone og elendig lydbilde har det ikke spilt fra seg.

Når det er sagt, så er det værre ting jeg kunne brukt tusenlapper på, for alternativet er ikke å foretrekke...

For oss/de som er mer enn middels opptatt av lyd vil sjelden et originalanlegg spille tilfredsstillende. For meg ble det ved kjøp av eGolf snakk om middelvei. Å bygge nytt eller oppgradere har aldri blitt verdsatt ekstra ved salg. Dynaudio har nok noe bedre apell i bruktmarkedet.

Alessandro Volta

For meg var det ingen tvil. Har alltid kjøpt biler med oppgradert stereo. Jeg trenger ikke ekstra plass i bagasjerommet. Om det leverer.. Ja! Når man tenker på hva det koster og hvordan standardanlegget spiller så er det en no-brainer etter min mening. Jeg hadde det i forrige Golf og har god erfaring med Dynaudio generelt. Det gjør heller ingenting når bilen skal selges  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA