Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forvarming / kjøling

Startet av ahoybakk, tirsdag 29. september 2015, klokken 08:48

« forrige - neste »

ahoybakk

    Hei folkens. Har for en liten stund siden kjøpt en Kewet Citi jet 5 1998 modell.

    Jeg har flere problemer med denne bilen, virker som en hobby elektriker har holdt på.

    Feil:


    • Speedometer, batterprosent, eco osv. Intrumentpanel fungere ikke, alt viser 0. Kilometerteller har reset seg.
    • Bilen vil ikke gå frem, dette skjedde her for 2 dager siden. Den har fungert bra men så stoppet den plutselig. Jeg har hatt ute motoren, sjekket alle viklinger (Shuntvikling og feltvikling fungerer.) Når jeg gir gass så leverer motor controlleren ut 42V cirka og da hopper bare motoren før den stopper. Det hadde vært varmgang på kablene inn til komutatoren, så disse var smeltet. Jeg byttet disse.
    Så virker det som shunt styringen er tatt ut av bilen, denne er tydeligvis byttet ut med et rele bare. Det står et lite kretskort som heter shunt driver, men tror det skal være et større kort i tillegg.
    Så har jeg et siste problem, når jeg skal bytte gir (reverse og foran) så må jeg først bytte også legge ut 12V for så og legge den inn igjen.

    Om noen er skikkelig gode på Kewet Citi jet 5 og har vært borti disse problemene før så hadde det vært flott med litt hjelp. så slipper jeg å finne opp kruttet på nytt igjen :)

    På forhånd takk :)

ahoybakk

Sitat fra: ahoybakk på søndag 30. august 2015, klokken 11:52
    Hei folkens. Har for en liten stund siden kjøpt en Kewet Citi jet 5 1998 modell.

    Jeg har flere problemer med denne bilen, virker som en hobby elektriker har holdt på.

    Feil:


    • Speedometer, batterprosent, eco osv. Intrumentpanel fungere ikke, alt viser 0. Kilometerteller har reset seg.
    • Bilen vil ikke gå frem, dette skjedde her for 2 dager siden. Den har fungert bra men så stoppet den plutselig. Jeg har hatt ute motoren, sjekket alle viklinger (Shuntvikling og feltvikling fungerer.) Når jeg gir gass så leverer motor controlleren ut 42V cirka og da hopper bare motoren før den stopper. Det hadde vært varmgang på kablene inn til komutatoren, så disse var smeltet. Jeg byttet disse.
    Så virker det som shunt styringen er tatt ut av bilen, denne er tydeligvis byttet ut med et rele bare. Det står et lite kretskort som heter shunt driver, men tror det skal være et større kort i tillegg.
    Så har jeg et siste problem, når jeg skal bytte gir (reverse og foran) så må jeg først bytte også legge ut 12V for så og legge den inn igjen.

    Om noen er skikkelig gode på Kewet Citi jet 5 og har vært borti disse problemene før så hadde det vært flott med litt hjelp. så slipper jeg å finne opp kruttet på nytt igjen :)

    På forhånd takk :)

Noen som har forslag?

bosonic

Har du forresten sjekket motstanden på hovedkontaktoren som vi snakka om sist?

Carcontrolleren styrer det meste på denne bilen så det kan bli en tidkrevende sak å finne ut av feilene.

Har du lastet ned elektriske tegninger til bilen?
Det er et must dersom jeg skal tipse deg.

Jeg ville først forsøkt å tilbakeføre alle koblinger til originalt, så forsøke å teste Motorstyring, kontaktorer og motor.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA