Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SSID/PWD kortet

Startet av Marcuswaldal, mandag 28. september 2015, klokken 14:46

« forrige - neste »

Marcuswaldal

Da hadde visst jeg også kjøpt meg en elbil, og har hatt den i knapt 2 dager, veldig fornøyd hittil. Når jeg kom hjem og skulle sette den på lading i garasjen begynte bilen og lade, alt gikk fint, men etter en time gikk sikringen i sikringskapet inne. Det er en citi jet 6, 2009 mod. Vi prøvde å lade en Leaf i samme støpsel og det gikk helt fint. Så vidt jeg vet er det en 10amp sikring på støpselet i garasjen som visstnok skal være nok? Jeg endte med å måtte trekke en kabel fra et 16amp støpsel, for å få ladet bilen fullt opp. Hva kan feilen være?

ØysteinBuddy

Du må ha minimum 13amp, helst 16 amp sikring, mener laderen trekker 2300 watt på det meste!
X-div buddy
X-2xthink city
Nå- 2014 Nissan Leaf Tekna

Marcuswaldal

Sitat fra: ØysteinBuddy på lørdag 29. august 2015, klokken 16:35
Du må ha minimum 13amp, helst 16 amp sikring, mener laderen trekker 2300 watt på det meste!

Da forklarer jo det saken, takk for svar! Bare et litt offtopic spørsmål, hvis man skrur på varmeapparatet eller bare vifta, hvor mye har dette og si for kjørelengden? Har også fått med meg at dette varmeapparatet kan skrus på uten at bilen er skrudd på?

ØysteinBuddy

Vifte, lys, varmeapparat osv får strøm fra et eget batteri. (som blir ladet opp av bilens fremdriftsbatteri) Dette trekker så lite strøm at det ikke vil ha noe betydning for rekkevidde.
Varmeren ble på noen biler levert med Dere Smart start, da kan du starte varmeren en stund før avreise, meget behagelig. Dette lar seg også ettermontert.
X-div buddy
X-2xthink city
Nå- 2014 Nissan Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA