Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slå av varmen, men ha på vifte og AC? Noen interesse for en plug&play løsning?

Startet av sap_2000, søndag 27. september 2015, klokken 17:12

« forrige - neste »

sap_2000

Har hatt endel utfordringer med CarNet og ladetimerere som ikke starter som de skal. Står endel i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21606.msg368021.html#msg368021

Problemet er ladetimere som av og til ikke starter, og som progressivt forverres samtidig som tilbakemeldingene fra bilen og muligheten til å starte lading/ endre innstillinger bare blir verre og verre.

Slik som nå, så får jeg omtrent ikke tilbakemeldinger fra bilen lenger når jeg forsøker å gjøre en endring.
Ladenivå kan ligge 5 timer bak i tid selv om det står oppdater for 1 time siden osv.

Her om dagen så stod det at bilen hadde ca 50% batteri en morgen når den skulle ha vært full. Oppdatering var 30 min tidligere.
Når jeg kommer ut i bilen var den ladet til 100% som den skulle.
Kan starte lading 30 ganger og får bare error beskjed. Av til har ladingen startet likevel

Ting virker å bli løst når 12v batteriet blir frakoblet en stund. Da funker alt sammen herlig i noen uker eller i beste fall et par måneder før symptomene gradvis kommer tilbake. Virker rett og slett som om det gradvis begynner å henge seg pga fullt minne eller noe slikt som man kan erfare på annet datautstyr.

Møller finner ingen feil (bilen har vært inne 2 ggr) og jeg vet jeg ikke er alene om å ha slike problemer. Det merkes best når man aktivt bruker timere med nedre ladegrense og avgangstimere slik jeg alltid gjør for å ikke holde batteriet på 100% ladenivå i over 90% av tiden ila et pr når bilen står plugget inn.

Når man tar 12v strømmen så så må endel av innstillingene i bilen settes opp på nytt og det er en kjedelig jobb og gjenta med noen ukers mellomrom.

Så spørsmålet er om noen vet eller har tips til hvilken sikring som bryter strømmen til carnet og/ eller ladestyringsmodulen i bilen?
Evt, kan noe re-settes med VCDS?

Må si jeg ikke er særlig imponert over stabiliteten på carnet og ladestyringen >:( ting som dette burde fungert mye bedre i år 2015 med dagens teknologi og mobildata.

For ordens skyld, så står bilen parkert i et område med full dekning fra alle teleleverandører ;)
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

olegregert

Er heller ikke spesielt imponert over WEB løsning i 2015.  Det skal da ikke mye til for å bedre
bruker grensesnittet og alle får en bedre opplevelse hver gang man er inne på car net.

Nå er det rimelig mange som har fått el bil fra WW og det betyr at man har stor bruker masse
Litt investeringer i løsningen og det vil se mye bedre ut eller skift drift og utviklingsselskap

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA