Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Poll: Årlig kjørelengde med elbil.

Startet av gamer73, søndag 27. september 2015, klokken 07:53

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: gamer73 på mandag 31. august 2015, klokken 07:12Mulig sensoren i golfen min virker som dem skal...men jeg må alltid hjelpe dem i gang liksom...dette er litt irriterende. Bedre å viske for mye enn for lite mener nå jeg...

Merker nå at jeg kanskje ikke har kjørt nok i regnvær med e-Golfen, men husker på A3'en vi hadde før at jeg ofte måtte hjelpe den i gang ved å skru av og på igjen automatikken eller justere følsomheten. Da var det akkurat som den våknet.

Litt irriterende selvfølgelig, men jeg er ikke enig i at det er bedre å viske for mye enn for lite. Får helt angst av "tørrvisking" og hater når viskerne setter i gang bare pga. en enkelt dråpe vann på sensoren.. :D Skal jeg viske tørr rute vil jeg ha kontroll og kjøre på med store mengder spylvæske sånn at støv og skitt ikke gnukkes unødvendig frem og tilbake bortover ruta.
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

kstormhansen

Er den alltid på, eller må den aktiveres? I tilfelle tror jeg min har tatt kvelden...

Chana

Sitat fra: kstormhansen på tirsdag 01. september 2015, klokken 07:32
Er den alltid på, eller må den aktiveres? I tilfelle tror jeg min har tatt kvelden...

Mener spaken må stå ett hakk oppover for at den skal være automatisk.
Jeg har ikke testet for mye, så har dessverre ikke noe fasit svar.

Føler den er ok nok, noen ganger litt sen i oppstart når det ikke høljer nedpå med regn.
'15 VW e-Golf Limestone Grey
'98 VW Passat R36 (Husbonden sin)
'10 Citroën DS3 150THP Sport - Solgt
'01 Audi S3 - Solgt
'91 VW Corrado G60 - Solgt
'90 VW Corrado G60 - Skrapet

np

NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Anglia

Min har sluttet og virke.  Går et sveip.  Kan starte den igjen ved å vippe følsomhet 1 hakk opp.  Ett hakk ned gir ingen reaksjon.  I tillegg virker ikke sensor for Autolys.  Merkelig at VW har så dårlig kvalitet på dette.  Har hatt flere Ford med regnsensor og 1 Nissan uten trøbbel. Min bil er produsert i mai 2015.  Bør vel få den inn på verksted for garantireperasjon.
Tesla model S 90D 2017
e-Golf levert mai 2015 fra Møller Follo
Leaf levert september 2012 fra BNH Ski solgt 2015

Ln-ebr

Min funker fint, men må generelt vekkes første gangen. Skrur opp og ned følsomheten en gang så er den tipp topp. Er akkurat samme fremgangsmåten på en nyere Audi vi har.

Edit, skriver ting andre har skrevet før. Jaja :)
E golf limestone grey.

26.06.15 - 9 km - lukten av nybil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA