Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ding ding ding...

Startet av tomrh, lørdag 26. september 2015, klokken 23:01

« forrige - neste »

vikingbil

#15
Ser i kveld at Andrea Rossi planlegger å begynne kommersialiseringen av e-Cat i mars 2016 hvis testen som slutter i februar har et positivt resultat.
Det amerikanske selskapet Industrial Heat har lisensene for USA og Kina. Rossi's eget selskap skal selge e-Cat i Europa.
Som Aftenposten skrev i juni, så har en meget pålitelig kilde som de har snakket med vært i USA og sett på 1 megawatt prototypen som er i drift og produserer varme for en fornøyd kunde.
I første omgang blir vel det oppvarming av boliger som reaktorene skal benyttes til, men han har oppnådd over 1.300 grader så produksjon av elektrisitet skulle bli mulig.



tomrh

#16
Det er visst planer om et samarbeid mellom Nissan og LENR Cars om å bygge fremtidens elbil med "uendelig" rekkevidde. Utrolig spennende!

http://www.campdenfb.com/article/clean-investing-how-families-are-investing-cleantech

Sitat
LENR Cars are currently developing small-scale systems, with a focus on hybrid electric vehicles since the Swiss company patented the use of this technology for transportation applications. A hybrid car based on its technology is expected to have a range of 150,000 km with zero emissions, and use less than $100 of fuel. It is about to start a collaboration with Nissan to develop such a vehicle together.


Og her fant jeg en presentasjon av LENR Cars som jeg før ikke har sett:
http://www.ecoinventions.ca/lenr-cars-nicolas-chauvin/
"...For cars, for half the price of Li-ion battery, the range is extended by 10.000x. Water can become the fuel (1 liter/year)"
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

elektrolux

Jeg sitererer Mahatma Gandhi:


First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

Mahatma Gandhi



Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tomrh

Sitat fra: elektrolux på fredag 25. september 2015, klokken 07:17
Jeg sitererer Mahatma Gandhi:


First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.

Mahatma Gandhi
Ja har tenkt litt på dette sitatet. Elbilismen går gjennom disse fasene, tenker at noen her har en viss forståelse for banebrytende teknologi som få har tro på. Kan være passende å lenke til denne presentasjonen av hva LENR er, sett med miljøvernhatten på.

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Simen1

Årsaken til at LENR ikke aksepteres i vitenskapelige kretser er fordi vitenskap er basert på fakta med blant annet nøye faktasjekk, fagfellevurdering, etterprøving osv, ikke tro og "magi" etter "hemmelige oppskrifter" for å tekkes naive investorer.

For å si det på en annen måte: HVIS de har noe reelt å fare med, bør de presentere detaljene og få etterprøvd påstandene/maskinen sin. Det gir ingen mening å skjule informasjon som kan "redde verden" fra CO2-døden.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

tomrh

#22
LENR er nok kommet mye lengre enn akademisk diskusjon, flere selskaper er i ferd med å kommersialisere det. F.eks. Brillouin Energy og Leonardo corp. Har bl.a. vært kjørt en prototype på et 1 MW LENR-kraftverk et års tid som var  vellykket (av Leonardo corp for Industrial Heat ute hos kunde).

Står mye om det på Brillouin sine websider: http://brillouinenergy.com
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA