Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som har en HV boks til Think?

Startet av HHF, torsdag 04. februar 2010, klokken 23:25

« forrige - neste »

HHF

Tar ikke alle disse vaktene typisk bilder for å dokumentere situasjonen i dag? Om en selv også gjøre dette, burde det således være 2 stk digitalfotos som jo inneholder bildeinformasjon med klokkeslett som bevis ...

Det er jo naturligvis ikke noen garanti knyttet til slikt, men bevismessig, burde det allikevel være tilstrekkelgi til at en slik P-Sak-klage burde kunne tas til følge. De skal jo ikke være istand til å motbevise noe heller om de ikke selv "tusker" med billedbeviser ... ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

elektrolux

MMS sendt til seg selv eller en venn.

Da har en med stor troverdighet laget en tidslinje. Men dette avhenger jo av hvilken klokke som vises på MMS meldingen.

Ev. kan en ta 2 bilder rette etter hverandre, en av bilen og en av parkeringsautomatens klokke.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cra

Eller så kan man ta opp video (de felste mobiler støtter vel det pr i dag?) der man filmer bot med dato/klokkeslett sammen med parkeringslapp, og så løper og filmer klokkelsettet på automaten.

Generelt er jeg av den oppfatning at det har lite for seg å krangle med P-vakter der og da, men hadde jeg funnet fremdatert bot på vinduet mens vakta stod der skulle jeg nok fått vedkommende i tale!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Silkefot

Må bare tilbake til emnet her, har ikke vært innom forumet nok skjønner jeg siden jeg fikk et lite sjokk når jeg kom opp dit her om dagen, men det var en bil parkert på 2F fra før: En rød, lekker, Tesla. Tror jeg vet hvem som eier den og det var nesten verdt å betale 290 kr for å stå ved siden om den i 9 timer....  :D

En annen ting jeg ikke har sett at dere har tatt opp: Hvorfor ikke ha noen ladeplasser på det billigeste området i tillegg? Er rett å rimelig at elbiler må betale 290 kr døgnet uansett om de vil ha strøm? For meg er det nå billigere med Taxi om jeg er borte mer en et par dager og det gagner vel ingen (bortsett fra taxinæringen).
Skal sende en liten mail til Europark om at de mister meg som kunde nå
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

GliX

Foreslår at du kontakter Eirik Loftesnes om temaet. Han er regiondirektør for lufthavner i Europark. Jeg hadde en lengre diskusjon med han i januar ang. refundering av parkeringsavgift pga. de nedlagte gratisplassene ved utleiebilparkeringen. Da ble det nevnt at de planlegger EL-bilplasser med lademulighet også på de et av de billigere feltene, men at tele gjorde at fremføring av strøm var problematisk.

Det passer fint med en liten purring ifm. dette mot Europark nå.

--
GliX

Hans Håvard Kvisle

Flere som maser, jo bedre. Så gjør det. Politikken til Oslo lufthavn, og forsåvidt Avinor, er ikke helt patent. De er flinke til å få opp ladestasjoner nå (Bardufoss og Kirkenes lufthavn er eksempler på det...), men ikke så flinke til å la det bli gratis.

Oslo lufthavn skal ha totalt 23 ladeplasser klare, hvorav de aller fleste er tilgjengelige for almenheten - men mot betaling.
I tillegg kommer det et antall (fortsatt hemmelig, men imponerende) ladeplasser på felt lenger fra terminalen. Se ikke bortifra at en del av dem blir gratis. Norstart jobber med saken!

Hvordan jeg veit dette? Jo, Norstart har snart ferdig databasen for alle landets ladestasjoner. Nå samler vi inn info for harde livet for å være 98% oppdatert når den skal bli lett tilgjengelig for alle landets elbilister.

Lansering i begynnelsen av juni. Bare å glede seg. Mer info følger i ukene som kommer.
St.Hanshaugen

El rayo

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på torsdag 06. mai 2010, klokken 09:23
Norstart har snart ferdig databasen for alle landets ladestasjoner. Nå samler vi inn info for harde livet for å være 98% oppdatert når den skal bli lett tilgjengelig for alle landets elbilister.

Lansering i begynnelsen av juni.
Enn så lenge bruker vi http://uppladdning.nu/ som har oversikt over Sverige, Danmark og Norge.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Silkefot

#22
Sendte følgende til Loftesnes

SitatHei,

Jeg finner det forunderlig at Europark har valgt å flytte ladeplassene til P10 og 11 som er de dyreste på Gardermoen. Jeg måtte benytte lademuligheten i forrige uke og var da ikke klar over at Elbil plassene var flyttet. Det var et aldri så lite sjokk å se at prisen var økt fra 0 til 290 kr i døgnet. Den eneste andre som stod på de 8 plassene var Stordalens Tesla noe som illustrerer hvem som tar seg råd til slikt istedenfor å kjøre Taxi. Med den prisen blir Taxi billigere for meg når jeg er borte mer en et døgn hvilket er synd da de ikke går på strøm. Kan ikke tenke meg annet en at antallet elbiler på Gardermoen må være drastisk redusert noe som igjen går utover oss alle.

Gi oss et valg, sett opp noen plasser på P4 og dra heller ned på antallet plasser i P10 og 11. Jeg kan forstå at dere må ta betalt men ikke at dere må gjøre det uaktuelt for alle utenom Stordalen. Jeg ser for meg at det ender opp med at dere fjerner hele muligheten "fordi det ikke var noen interese...".
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Silkefot

...og fikk følgende svar:

SitatHei

I forbindelse med at OSL etablerte bomanlegg på korttid ble det besluttet å flytte el-bil plassene. Den 6 des 2009 ble disse plassene flyttet inn i P10. Til en sentral plassering nær innkjøring / gangkulvert til Terminalen, og kanskje like viktig – under tak. Informasjon finnes på vår hjemmeside www.europark.no

Betaling av p-avgift skjer etter samme prinsipper som for øvrige private p-anlegg. Dette er også tydelig skiltet på den enkelte p-plass ("Avgift betales før utkjøring"). Ladestrøm er for tiden gratis på Oslo Lufthavn.

Jeg kjenner ikke hvem som er eier av de ulike el-biler, men kan informere om at disse 8 plassene stadig er fullt belagt. Det har tom blitt parkert 9 biler på disse 8 plassene. I P11 er det 3 plasser. P11 har en litt lavere pris enn i P10. Her er det for øvrig ofte ledig plass.

OSL driver i disse dager med etablering av 10-12 stk el-bil plasser på P2 og P6. Her er det langt rimeligere å parkere enn inne i p-hus, forståelig nok siden dette er utendørs. Jeg er usikker på når disse plassene er klare, men følg med på vår hjemmeside www.europark.no. Vi legger ut informasjon når plassene på uteområdet er klare til bruk.
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: El rayo på torsdag 06. mai 2010, klokken 22:26
Enn så lenge bruker vi http://uppladdning.nu/ som har oversikt over Sverige, Danmark og Norge.

Sånn av nysgjerrighet, hvorfor bruker du denne istedenfor ladestasjoner.no? For svenskehandelens del, eller fordi du synes den fungerer bedre på noe vis?
St.Hanshaugen

Ken

Nikolays Uppladning.nu kom ut lenger før og ladestasjoner.no har brukt mye av info herfra. Chargefinder er også en nyttig app. for noen mobiler utviklet av samme mannen.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Hans Håvard Kvisle

Ja, det forstår jeg. Har også brukt uppladning.nu tidligere, men oppfattet at de fleste fant databasen i ladestasjoner.no som mer oppdatert her i Norge. Men i framtida kan begge visningslagene bruke samme database hvis de ønsker.

Nearby som er lagd fra databasen til ladestasjoner.no, har jeg funnet noe mer funksjonell enn hva chargerfinder var (ihvertfall for ett år siden).

Men all respekt for pionéren bak uppladning.nu!
St.Hanshaugen

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Jeg har registrert flere ladepunkter i oppladning.nu og forlanger at info er fritt tilgjengelig for andre databaser. En felles registrerings system kan hjelpe her.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Hans Håvard Kvisle

I Norstarts NOBIL som vil lager på vegne av Transnova, vil alle Norges ladestasjoner bli registrert. Det er det felles registreringssystemet for Norge. Jeg ser ikke bort i fra at andre nordiske land vil bli inspirert og at dette kan utvikles til en nordisk database.

Dataen i NOBIL vil være fri til bruk for alle som ønsker. Dvs at hvem som helst kan lage visningslag, enten det er for internett, mobil eller GPS-navigatorer.

Er det ikke sånn du vil ha det?
Det vil ihvertfall vi.
St.Hanshaugen

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA