Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Norge går vekk fra kravet om "universielle hurtigladere"

Startet av TM, fredag 25. september 2015, klokken 19:25

« forrige - neste »

TM

Grønn Kontakt sier at de ser etter mulige løsninger, da kapasiteten til trafoen ved den eksisterende ChaDeMo laderen er oppbrukt. Fortum sier de er i gjennomføringsfasen for en ladestasjon ved Moane. Det er jo ikke så sentralt for de som kjører fylkesvei 40 mot Rødberg / Geilo, men bedre enn ingenting.
Noen som vet noe mer om eksakt hvor Fortum laderen ved Moane skal stå ? Fortum holder kortene tett, men de må jo ha gjort en avtale. Er det Kiwi Moane ? Kanskje flere her i forumet kan legge litt press på Grønn Kontakt for å realisere de planene de i flere år har publisert på ladestasjoner.no. Det stor jo lenge som "planlagt", men nå er den fjernet fra kartet.

PokerFjes

(pffffff, jeg blandet GK og Fortum....selvfølgelig skal Fortum bygge laderen ved Kiwi :))

Det ryktes at Teknologiparken er i gang med semihurtigladere, men det er nok en fare for at disse kun blir tilgjengelige for de som har adgang til parkering. Det hadde ikke vært feil med en hurtiglader som var offentlig tilgjengelig :)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Leon

Sitat fra: nime01 på torsdag 27. august 2015, klokken 07:16
Det ligger også en Nissan-forhandler 100m unna Kiwi-butikken, kanskje laderen skal plasseres der?

Det er så langt liten tradisjon for at Nissan-forhandlere setter opp CCS-ladere, eller at Volkswagen setter opp CHAdeMO-ladere, så da tror jeg mest på at det er Kiwi-butikken som er aktuell.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

TM

Sitat fra: nime01 på torsdag 27. august 2015, klokken 21:55
Gravingen er igang, det ser ut til å bli plassert langs veggen lengst unna inngangen.
Og hvor graves det ?  :)

PokerFjes

And I present to you..... Kiwi Moane yeaaahh :)

Pga det grønne lysskjæret i veggen tipper jeg at det graves til venstre på den lengste veggen ut mot E134
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html

TM

Bra  :). Det eneste som er mitt negativt er at den ligger litt langt unna fylkesvei 40 mot Geilo (for oss som kommer fra Drammen). Men det kan jo trigge GK til å få en Combo lader ved Shell Express eller i nærheten.

Espen Hugaas Andersen

Jeg var innom Kiwi i går. Gjerdet var borte, men ingen hurtiglader ennå.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

TM

Fundament og kabel er uansett en god start :-). Tipper at laderen er på plass innen et par uker.

v-i-c

Flott!

Da er det på plass en hurtiglader alle elbiler i Norge (Som har hurtigladning) kan ha glede av.

Dette er et eksempel til etterfølgelse for alle ladeopperatørene
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

Ellerikke

Flott! Da er Notodden innen rekkevidde uansett vær og årstid fra Osloregionen for alle med CCS også!
Gratulerer til Kiwi og Fortum (som ser ut til å få dette til uten støtte?).
Blå e-up!

emil

Sitat fra: Ellerikke på søndag 13. september 2015, klokken 22:00
Flott! Da er Notodden innen rekkevidde uansett vær og årstid fra Osloregionen for alle med CCS også!
Gratulerer til Kiwi og Fortum (som ser ut til å få dette til uten støtte?).

Er nok i all hovedsak Nissan du skal takke for laderen...

PokerFjes

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA