Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-Net for Android, oppdatering

Startet av belgarath, fredag 25. september 2015, klokken 10:13

« forrige - neste »

belgarath

Jeg har en Think 08 med en utfordring i batteriet eller styringen.

Det begynte for en stund siden med at den ikke ville lade opp til 100%, men bare nesten. Jeg fikk opp den røde fastnøkkelen.
Bilen startet og gikk, så i mangel av alternativ brukte jeg bilen en stund. Hver gang jeg ladet, så ladet den litt mindre enn forrige gang.

Til slutt ville den ikke lade opp så langt at jeg kunne komme meg på jobb, så da ble jeg nødt til å skaffe meg en billigbil for å komme meg til jobb.

Jeg kjøpte en CAN-USB adapter fra Peak, det er visstnok den Mes-dea også bruker, men av en eller annen grunn får jeg ikke programvaren på PCen til å kommunisere med den og da ikke bilen heller, jeg vet ikke hva slags feilkoder som ligger.

Nå har bilen stått i flere måneder med batteriet nedfryst og jeg bør få ordnet dette på et vis, enten for å ta den i bruk, eller for å selge den.

Har du en formening om hva det kan være og i så fall er det noe som kan repareres?
Ole B.
Lensvik, Sør Trøndelag
'00 Land Rover Discovery td5 "Landeveisrøveren"
'08 Think City Zebra

Go-carter

Hvor fikk du tak i Software?

Dette høres nesten ut som at reell SOC og beregnet SOC ikke stemmer. Kan hende det kan løses så enkelt som ved en kalibrering av batteriet. Men jeg er ikke sikkert.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

belgarath

Software (Zebra monitor) fikk jeg av en medlem av Trondheim Thinkers. Faktisk han jeg kjøpte bilen av.
Ole B.
Lensvik, Sør Trøndelag
'08 Think City Zebra

StianB

Jeg hadde det samme! Etter gjentatte sox kalibreringen uten hell, så var det pcu en som måtte byttes.  Dette ble utført av elbilmek

Mvh Stian
Think city 2+2 2011 esp, bas, a/c og varme i frontruten.
Tesla model S, 5+2 uten varme i frontruten :-)

belgarath

Elbilmek antydet muligheten for PCU feil.. Håper jeg slipper å gjøre den jobben en gang til.. Den måtte jeg bytte første halvåret jeg hadde bilen..
Ole B.
Lensvik, Sør Trøndelag
'08 Think City Zebra

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA