Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

40.000 service.

Startet av kjetil.west, torsdag 24. september 2015, klokken 22:07

« forrige - neste »

Muffinman

Har alle bilene i perioden svak hovedkontaktor? Min er fra oktober 2013.

cairnz

De har såvidt jeg vet ikke byttet eller bedt om på bytte på min (produsert des 2013, 105k km).
Elbilist

OleJA

Litt spessielt at kontaktoren i dette tilfellet ser ut til å ha gitt opp under lading. De tilfellene jeg har hørt om så langt, så skjer det under kjøring idet en gir på litt ekstra.
Min sept 2013 er inne til kontaktorbytte denne uka :)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

kjetil.west

#33
Til info er min bil en S85, levert april 2014 - P32554, kjørt ca 42'km.

fonberg

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 27. august 2015, klokken 22:50
Sitat fra: Tuxedo på torsdag 27. august 2015, klokken 21:44
De har skiftet kontaktor på batteriet ditt. Det har vært en svak komponent på nyere biler, ja.  Du har sannsynligvis fått en oppgradert versjon.

På eldre også. Jeg har bil fra september 2013 og de skal bytte min på service i november.

Min bil fra november 13 fikk byttet kontaktor rutinemessig i juni 2015, da den var inne ifm. annen fiks.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Muffinman

Har booket inn bilen min på noen dagers reklamasjons-spa i januar. De sjekker om bilen er rammet av kontaktorfeilen og tar det i samme slengen om det er tilfelle. Jeg antar at det er store muligheter for at den er det, men at de prioriterer hvilke som må tas raskt via fjerndiagnose. Rammede biler kan visstnok finnes via VIN.

Belloq

Min er inne for dette nå , det skal vist ta 3 dager og gjøre jobben. Leverte den forrige mandag, med under 20% på batteriene, den står nå der i Drammen enda , med snart 4 % på batteriene uten at noe er gjort. Gjør vondt i sjelen hver gang jeg sjekker status på batteriet, er vel ikke bra at den står så lenge med så lite strøm. Får håpe de får begynt til uken eller så gir jeg beng i hele greia henter bilen og venter til den ryker av seg selv .
P85 2014

Muffinman

Ser ikke ut til at min bil har dette da det ikke kom opp på arbeidsordren. Håper de har kontroll.

Apropos kontroll er det veldig merkverdig at de fremdeles tar inn biler de ikke rekker å begynne på før dagesvis senere. Da bommer man mer enn bare litt. Legg til at det skjer gjentatte ganger over et betydelig tidsrom så kan man mistenke at kaoset er fullkomment.

Belloq

#38
Sitat fra: Muffinman på søndag 30. august 2015, klokken 13:07
Ser ikke ut til at min bil har dette da det ikke kom opp på arbeidsordren. Håper de har kontroll.

Apropos kontroll er det veldig merkverdig at de fremdeles tar inn biler de ikke rekker å begynne på før dagesvis senere. Da bommer man mer enn bare litt. Legg til at det skjer gjentatte ganger over et betydelig tidsrom så kan man mistenke at kaoset er fullkomment.

Ja det er helt tullete, hadde de fortalt at de ikke rakk og se på den denne uken så hadde jeg jo ventet med og levere bilen. Nå kjører jeg rundt med leiebil som egentlig er helt unødvendig for meg og dem.
Greit nok at de sier de kun har en mann som kan gjøre dette, og at jobben tar 3 dager .Det må da gå og beregne litt bedre en dette. Har jo også service samtidig , med bytte av baklykt. Får håpe de rekker det nå i begynnelsen av uken.
P85 2014

o.b.lix

Sitat fra: Belloq på søndag 30. august 2015, klokken 12:41
Min er inne for dette nå , det skal vist ta 3 dager og gjøre jobben. Leverte den forrige mandag, med under 20% på batteriene, den står nå der i Drammen enda , med snart 4 % på batteriene uten at noe er gjort.

Var det ikke slik at ved sånne jobber tømmes batteriet helt før man kan gjøre noe, og at tømmingen tar en del tid?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Når bilen kommer inn med under 20% tar det ikke mange timene med klima på full rulle før den er nede på de 4% som nevnes her. Usikker på hvor langt ned de må for å gjøre jobben, men selv med fullt batteri bør man kunne tømme den fra en dag til den neste. Det er altså ikke årsaken til at bilen har stått ei uke.

cirys1

Alle sevicecenter har SC, bare tanken på at de tømmer batteriet med forbruk virker helt fjern..

Når vi skulle tømme store batteribanker i min forrige jobb så koblet vi + på minus og kjørte strømmen inn på nettet igjen..

Muffinman

Hvis du med SC mener supercharger tar du feil. Alle servicesentre har IKKE det, og den kan uansett ikke laget for å tømme batterier.  Og ja, de kjører varmen på full pupp med åpne dører/vinduer. Det er uansett ikke en stor sak om kunden leverer bilen med lav SOC slik som forespurt.

cirys1

Sitat fra: Muffinman på søndag 30. august 2015, klokken 21:03
Hvis du med SC mener supercharger tar du feil. Alle servicesentre har IKKE det, og den kan uansett ikke laget for å tømme batterier.  Og ja, de kjører varmen på full pupp med åpne dører/vinduer. Det er uansett ikke en stor sak om kunden leverer bilen med lav SOC slik som forespurt.

Hvilke servicesenter har ikke SC? (Tok det nesten som selvfølge at de hadde det, Bergen og Drammen har det ihvertfall)

Visst du tror at du må konstruere noe for og kjøre strømmen andre veien, så har du for lite kunnskap om strøm og batterier. Man bruker de samme komponentene om man kjører strømmen den ene eller andre veien.

Amoss

Sitat fra: cirys1 på søndag 30. august 2015, klokken 21:20
Visst du tror at du må konstruere noe for og kjøre strømmen andre veien, så har du for lite kunnskap om strøm og batterier. Man bruker de samme komponentene om man kjører strømmen den ene eller andre veien.

Om jeg ikke husker feil så har Tesla garantert overfor redningsmannskaper - i videoen der de demonstrerer hvordan de klipper opp en TMS - at strøm ALDRI vil kunne gå fra batteriet til ladestøpselet. Så her ligger det garantert noe som hindrer dette.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA