Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ombygging av PSA og Think til GP NiMH-blokker

Startet av ravn, torsdag 04. februar 2010, klokken 10:59

« forrige - neste »

ravn

Jeg har vært på utkikk etter reservenøkkel til min Ford Ranger Electric fra USA.
Å få kopiert nøkkelen er ikke ett stort problem, men rangeren har startsperre basert på chip i nøkkelen.

Jeg kontaktet Brødrene Kverneland i Stavanger og hørte om de kunne skaffe nøkkel. Ja det skulle ikke være noe problem. Etter 5 måneder og ukentlig purring fikk jeg beskjed om at Ford i USA hadde gitt beskjed om at de ikke kunne levere slik nøkkel lengre.

Dette syntes jeg at hørtes meget rart ut, ser man bort fra "electric" delen så er jo denne bilen den mest solgte pickup over i statene.
Jeg kontaktet da BayAuto i Kristiansand, som også er Ford forhandler, og 2 uker senere var nøkkelen på plass.

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

elektrolux

Det er viktig å ikke ta et svar for et svar.

Forsøkte selv å få tak i olje til AC'en i Think, men var forberedt på problemer. Hadde tatt meg god til og brukte en hel formiddag hos Kverneland før jeg endelig ble henvist til en som kunne hjelpe.

Først var jeg hos Wurth og ba dem ringe Kverneland for å høre hvilken av 2 typer olje de hadde som ble brukt i Think. Det ble bomringing.

Så personlig oppmøte:

- Nei det har de ikke. Dessuten må en ha spesialutstyr for å fylle opp AC anlegg.
- Det her jeg. ( Ebay er fantastisk)
- Kan dere slå opp i systemet for å finne ut hva olje jeg trenger.
- Ikke tid, mye å gjøre.

Nytt forsøk på delelageret:

- Hvilken bil: Vel det er en Ford, og jeg viste til Ford spec på oljen.
- Nei det hadde de ikke. Hvilken model?
- Think!..... Total avvisning. slikt hadde de ikke
- OK, men hva betyr denne Ford spec'en. Hvilke andre biler bruker samme olje.
- Ingen info om Ford spec, men Mondeo bruker samme olje
- Hvis en av Norges mes vanlige biler bruker samme olje hvorfor har dere ikke denne inne?
- Vanskelig å få tak i
- Hva gjør dere da.
- Ikke noe fornuftig svar..... Håp om at jeg skulle gi meg.

Tilbake til første skranken:

- Gjentakelse av første henvendelse, så... Prøv "Kjells" kjølemontør på Sola. Han hjelper oss en del.
- Har dere tlf. nr.
- Nei.
- Kan dere slå opp på internett. Alternativt må jeg selv helt hjem og lete.
- Mumling. Etter en stund kommer en med telefon nr til "Kjell"

Ringer Kjell, og etter 1/2 time inkl kjøring til Sola kunne han opplyse at R134a bruker denne typen olje. Kjell reagerer på Wurth sin pris på 2400 kr / liter, men må nok ha en 100 lapp for en halvliter.

Takker og gir Kjell 200 kr.

Tror det var lurt av deg å prøve et annet sted. Kverneland i Stavanger har tydeligvis forbedringspotensiale når det gjelder kundeservice. Spesielt om en kommer med Elbil.


 
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på onsdag 13. januar 2010, klokken 11:01
- Ikke noe fornuftig svar..... Håp om at jeg skulle gi meg.

"Den som gir seg er en dritt" heter det ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

cra

Kan jo ta "en spansk en" (Evt blank løgn, som man også kan kalle det), og si at man er frilansjournalist og skal skrive en artikkel om effektivitet hoe ulike forhandlere, og da er ett av spørsmålene/oppdragene å se hvor vanskelig/enkelt det er å finne tak i en spesifikk, "litt sær" olje. ;)

Det virker som om mange i service-yrker ikke er klar over at god service nevnes (av den som utsettes for det) til andre tre ganger, mens dårlig service nevnes tre HUNDRE ganger.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA