Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bergen - Geilo forbruk

Startet av Trond.Strom, torsdag 24. september 2015, klokken 13:19

« forrige - neste »

Trond.Strom

Synes det er relativt dårlig WiFi dekning for bilen. I oppkjørselen hjemme  har jeg tre streker og ca. 20Mbit på telefonen, men bare 1 strek og 2Mbit i bilen. Er det noe feil på bilen min eller er WiFi antenna dårligere i bilen enn i mobilen?


petersv


Hodetelefoner

Min bil har så god dekning at jeg har en repeater liggende på kjøkkenbenken. Den når lengre enn noen smartmobiler (har de fleste toppmodellene) Har dere testet 2.4 vs 5ghz?

Ikke klag på bilens antenne. Den er kjent som veldig god. Akkurat som mobilantennen.

mogu

Jeg får også veldig god dekning, står 20-30 meter fra nærmeste bygg og har ikke nettdekning på mobilen, men på bilen får jeg dekning.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Lynet

Jeg ser ofte at bilen ikke finner wifi, men telefonen viser full wifi-signal. Er det feil på antenne, eller opplever fler det samme?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

SunSeeker

Sitat fra: Lynet på lørdag 20. februar 2016, klokken 15:34
Jeg ser ofte at bilen ikke finner wifi, men telefonen viser full wifi-signal. Er det feil på antenne, eller opplever fler det samme?

Har akkurat det samme. Har en 4G ruter i bilen, men mesteparten av tiden finner bilen ikke signalene. Må ta restart ganger.

Cookie Monster

Wifi antenna er dårlig ja. Har wifi i garasjen og mobilen tar inn dobbelt så langt unna som hva bilen gjør.
Atenna er foresten i speilet. Nesten så man lurer på om Tesla har glemt å koble den til :p
2015 P85D

Lynet

Men er den i høyre eller venstre speil? Bilde av begge deler på nett.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

joda

Wifi antennen er plassert på passasjersiden. (Mobil (3G) - begge..)

Merker det veldig godt her hos meg, parkerer normalt sett med passasjersiden vekk fra huset, og får da veldig dårlig Wifi dekning. (kanskje bare en strek)
Snur jeg bilen slik at passasjersiden er inn mot huset = tilnærmet full dekning.
TMS 85D

o.b.lix

Ah, det kan forklare ett og hitt, har merket det samme.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA