Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading i gangavstand til attraksjoner i Europa

Startet av Miss, torsdag 24. september 2015, klokken 10:03

« forrige - neste »

Miss

Jeg har siklet på elbiler i flere år og nå er tiden inne da min vanlige bil begynner å bli sliten.

Jeg sliter med å finne listepris på elbiler, spesielt Leaf. Har googlet meg ihjel. Er det noen som vet?

Ser mange på finn har lagt ut 2013 biler til 180-190 000 kr..jeg synes det høres litt mye ut..

Jeg kunne tenkt meg en 2014 modell..jeg er student, så må også tenke på at bilen ikke har ny listepris pga studielånet. Håper noen har noen innspill til meg i denne jungelen her  :D

TB

Pris på Finn er det selger håper på - ikkje nødvendig det er prisen du kan kjøpe til.
Hugs på at mange billige Leaf er importert, med mindre / svakere garanti / reklamasjon enn "Norske" bilar. Mange tråder om tema. Om det er god butikk med importert Leaf eller ikkje veit du først etter ei tid.

Sjå ellers her om student som vil kjøpe bil: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23128.0.html
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

als77

Nissan kjører ganske gode kampanjer for tiden (http://www.nissan.no/NO/no/services-fleet/Prislister-og-spesifikasjoner.html). Ut fra ryktene så er de i ferd med å lansere større batteri (25% ekstra rekkevidde), så kanskje de er i ferd med å tømme lageret for 2015-modeller (evt så har de kampanje fordi de har mistet så stor markedsandel til Volkswagen).

Jeg skulle selv egentlig ha en ny Leaf, men endte opp med eGolf (hjertet vant over lommeboka).
Pr i dag kan du f.eks få en 2015-modell Acenta (laveste utstyrsnivå med varmepumpe) for ca 215'.
Da får du med leiebil i 20 dager (må brukes ila 3 år), strøm fra Fortum inntil 10 000 (må brukes ila knappe 7 år), og lån med (drøye) 2% effektiv rente (i 3 år, deretter markedsrente). Har du behov for disse tre fordelene så får du en veldig billig bil :)

Øyvind.h

Nissan reklamerer med 190.000,- for ny bil med vinterdekk, lading og leiebil. Finnes det noe nivå under acenta kanskje?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

als77

Ja, de har et nivå under Acenta.

Det står også på hjemmesidene at de tilbyr lån&leasing med restverdigaranti, men det kjente ikke selgeren til da jeg spurte om det...

Miss

Tusen takk for svar, nå ble jeg mye klokere   :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA