Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lampe for kollisjonspute.

Startet av Elmo, onsdag 03. februar 2010, klokken 21:46

« forrige - neste »

Griffel

Sitat fra: Elmo på tirsdag 19. januar 2010, klokken 20:13
Sitat fra: Griffel på tirsdag 19. januar 2010, klokken 20:08
Så kan dere gjett på om det var en elbilist. ::)

Jeg (midtsidepiken som de kaller med på jobben nå) drister meg til å gjette NEI  :)

Riktig!!! Det var en snikkjører i Audi som ikke syntes noe om å stå i kø.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

pilt

#16
Det stemmer at jeg velger elbilen i stedet for kollektivt om jeg skal inn til sentrum en sjelden gang, for da slipper jeg jo å betale for en dyr billett. (Men det gjør jeg kun på kveldstid når jeg tror jeg får gratis parkering i Saga p-hus. På dagtid er det jo alltid fullt der, så da blir det som regel t-bane på meg.)

MEN!... Til daglig bruker jeg bilen til jobb, og den hadde jeg tatt uansett om den var elektrisk eller ikke, for jeg orker ikke dra med meg to unger på 2 og 3 år på bussen i rushtrafikken. Min tid som busspendler opphørte den dagen jeg fikk unge nr. 1. Orker ikke engang å tenke på stresset på morgenen med slapsete/umåkt snøføre med barnevogn i 10-15 min til holdeplassen, presse seg inn i bussen der man får sinte blikk fra medpassasjerene fordi man opptar så mye av plassen med en vogn (hvis man er så heldig å komme med da, for det kan jo være andre med vogner der også).

Nå kjører jeg så å si aldri i rushtrafikken langs E18 mens trafikken står stille, så om jeg får en buss/taxi i rompa, så har jeg lagt meg over i venstre felt før de blir irritert. Men jeg kan ikke skjønne at det er forsvarlig at de skal dundre avgårde i 80 km/t (eller mer) om trafikken står bom stille i feltet ved siden av dem, for da kan det jo plutselig komme en bil fra venstre felt som har nesten null i fart, som skal ta av veien. Og det gjelder jo alle de som skal på også, for de forsvinner ikke raskt ut av påkjøringsfeltet når det er fullt i feltet de skal inn i. Ergo: Litt lavere hastighet i kollektivfeltet skader da ikke og da er slettes ikke elbilene til hinder for noen.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Griffel

Sitat fra: Griffel på tirsdag 19. januar 2010, klokken 20:08
Det er forferdelig. Jeg har vært nødt til å kjøre til jobb med fossilbil noen dager. >:(

Vanlig tidsforbruk elbil 25-30 min.  :)


I går 45 minutter i fossilen. Mange tar seg fri på fredager.
Men jeg oppdaget også at de jeg så foraktlig kaller for snikkjørere kanskje bare er elbilister som kjøer der de er vandt til og har glemt at de ikke sitter i elbilen akkurat nå.  ;D.

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Har tatt meg selv i det ja.,

Glemte også ut en bom en gang jeg kjørte Mercen, og ble belønnet med bot for det. >:(
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: Griffel på lørdag 23. januar 2010, klokken 11:01
.. de jeg så foraktlig kaller for snikkjørere kanskje bare er elbilister som kjøer der de er vandt til og har glemt at de ikke sitter i elbilen akkurat nå
Har tatt meg selv i det et par ganger jeg og ::)  eller faktisk den ene gangen var det pasasjeren som lurte på om jeg ikke snart skulle legge meg inn ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

HHF

Morsomt - akkurat det samme her. Og da i et øyeblikk hvor det strengt tatt heller ikke var noe å hente på å kjøre i kollektivfeltet. Lurer på hva en evt politibetjent hadde sagt om man skulle prøve å forklare dette.  ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Trond Arve

Seniorrådgjevar i Asplan Viak, Yngve K. Frøyen, svarer på kritikken med Elbilen ikkje eit problem i dag.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Griffel

Leser i Budstikka at Tirsdag morgen denne uken stanset UP biler som kjørte i kollektivfeltet ved Holmen.

Det ble skrevet ut 15 forelegg, 14 for kjøring i kollektivfeltet og en bilfører fikk forelegg for å ha brukt kollektivfeltet til forbikjøring, sier operasjonsleder Asbjørn Bjørnnes i politiet. 

Om det var noen som ble stoppet og slapp bot ved å forklare at de glemte at elbilen var til batteriservice akkurat da står det ingen ting om.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA