Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av oaarum, onsdag 23. september 2015, klokken 13:27

« forrige - neste »

gamer73

samem funksjon i begge bilene er jo et svært godt poeng....jeg merker hvor jeg irriterer meg når jeg skifter fra mazda 6 og E-golfen..og tilbake...:( omtrent ALT er på ulikt sted!!!

oaarum

Tilbake i tenkeboksen. Fruen var hos Skoda i går og fikk beskjed om at Superb plugginn var klar. Men måtte vente til fetter-Passat var ute på markedet. Sette meg på venteliste der istedet kanskje.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

Kires

Fikk du vite noe mer? Den lanseres da kanskje til sommeren?
Bmw i3 120ah
E-tron 50

oaarum

Ikke noe spesifikt. De anslo vel kanskje 1-1,5 år. Hvis du er tidlig med å sette deg på venteliste og får en av de første bilene er det kanskje ca likt som å bestille Passat nå.

Jeg tipper pris rett under 150TSI og litt mer utstyr. Litt rimeligere enn Passat og endel mere plass.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

gamer73

men er ikke skoda kjent for litt billig look and dårlig lydisolering? dvs bråkete bil OG den ser ikke bra ut...

Passat sin fordel er vel ser ikke billig ut, og føles relativt premium, mens mange ville vel kanskje sagt den har kjedelig look, men altså ikke "billig-look" som skoda har.

På samme måte er mazda 6 veldig bra på look or relativt spenstig...men mangler stort sett på alle andre områder hehe...

nok en gang..jeg ville ventet på kia sin sportage eller hva den st vognen heter og se hvordan den blir før jeg hadde bestemt meg:)

oaarum

Ikke enig med deg der. Den er nok litt kjedeligere i designet. Men den nye er mange hakk sprekere enn Superb 2 som vi har i dag. Synes ikke den virker koe spes billigere enn Passat. Men smak og behag...
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

elektro

Da har jeg prøvekjørt bilen, en nederlandsk utgave som Møller i Norge har lånt og satt norske skilter på. Fristende den altså! Men selger sa at man må påregne 12 mnd. leveringstid fra nå.. :o
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

HelectriC

Sitat fra: elektro på tirsdag 22. september 2015, klokken 12:28
Da har jeg prøvekjørt bilen, en nederlandsk utgave som Møller i Norge har lånt og satt norske skilter på. Fristende den altså! Men selger sa at man må påregne 12 mnd. leveringstid fra nå.. :o

Da er det plutselig kort leveringstid på Tesla ja ;D
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

hovik

Er samme greia med flere plug-ins for tida. For XC90 T8 fikk jeg forespeilet leveringstid naermere Juni 2016.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

HelectriC

Sitat fra: hovik på onsdag 23. september 2015, klokken 13:53
Er samme greia med flere plug-ins for tida. For XC90 T8 fikk jeg forespeilet leveringstid naermere Juni 2016.

Mange nye biler som har lang leveringstid. På tiden da gamle XC90 kom på markedet hadde den over 1 år leveringstid.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Gnilre70

Løfter tråden.

Nå er det 5-6 mnd. leveringstid.

Har de begynt å komme på veiene eller?

hovik

En i gata fikk sin Passat GTE for 3 mnd siden. Tror han bestilte den rimelig tidlig. Var å forhørte meg om Q7 e-tron noe før jul. Fikk da beskjed om at det hadde vært leveringsstopp for alle GTE i et par mnd, av ukjent årsak. Virker som om VAG ikke har helt kontroll på biler med eldrift enda.
2019 Tesla Model 3 - verdens beste drittbil
2016 Volvo XC90 - traktor fuel

HelectriC

Sitat fra: hovik på lørdag 23. januar 2016, klokken 17:24
En i gata fikk sin Passat GTE for 3 mnd siden. Tror han bestilte den rimelig tidlig. Var å forhørte meg om Q7 e-tron noe før jul. Fikk da beskjed om at det hadde vært leveringsstopp for alle GTE i et par mnd, av ukjent årsak. Virker som om VAG ikke har helt kontroll på biler med eldrift enda.

Du mener de ikke har kontroll på de heller? Diesel har de klart viset at de ikke har kontroll på   :o
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

PokerFjes

kanskje de skjønner at de driter seg ut ved å droppe batterivarmer? :)
vet jeg er optimistisk nå altså ;)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

My2cents

Passaten er ok, men blir ikke det før den kommer som ren elektrisk med 50mil+ rekkevidde. Det vil vel si med Budd-E batteriplattform. Hadde bilmerkene kommet med ren el. stasjonsvogn så tror jeg de hadde solgt godt unna ja!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA