Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ladestasjoner.no, et mareritt av en webside?

Startet av PokerFjes, tirsdag 22. september 2015, klokken 21:55

« forrige - neste »

PokerFjes

Vi har hatt noen dager i det siste over 25 grader, og på disse dagene synes jeg at forbruket virker lavere enn sammenlignbare turer på kaldere dager. Muligens så mye som 1-2kWh/100km, men jeg har ikke hatt mulighet til å sammenligne eksakt.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Elmo

Ja, det stemmer sikkert (om man bare holder seg unna aircondition).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

OlavEmil

Har merka det same. Eg har køyrd mykje på dei (få) varme dagane i somar, og har då hatt total rekkjevidde på mellom 200 og 220km (Kia) utan å prøve veldig hardt, og med moderat bruk av aircondition. Det verkar som om bilen trivst like godt som meg når temperaturen passerar 25 :) .
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

Elmo

#3
Dette var 7.aug i eUp - uten at jeg kjørte spesielt fornuftig.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

OlavEmil

Har i dag køyrd 136km, med 41% att på batteriet. Total rekkjevidde til 0% på 231km.

Det er somar som er tingen.
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA