Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Relativt ny elbileier og rekkevidde.

Startet av Wreckmaster, mandag 21. september 2015, klokken 19:48

« forrige - neste »

Wreckmaster

Skal innrømme at når jeg prøvekjørte i3 så glisa jeg fra jeg satt meg inn til jeg gikk ut  :P

OlavEmil

BMWen scorar godt der, ja :) . Elbil skal vere moro, om det er BMWen som skal til for at du skal trivast med elbil, er det BMWen du må ha!
1 x Kia Soul EV 2015
1 x Kia Soul EV 2016
1 x M2 elektrisk mikrobil

Mikrobil AS

sven erik

om en kommer framm med bilene kommer annpå kjøre stil  for meg hadde det selv holt med en  trilling  fikk 10 mil med min på vinter og 14 til 16 mil på sommeren 

Wreckmaster

Prøvekjøres Zoe nå og det er absolutt en fin bil, men om mulig ennå kjedeligere enn Leaf. Designmessig synes jeg Zoe er penere enn Leaf, men får mye mere følelse av mye bil for penga i Leaf. Dessuten føles Leaf veldig mye mere moderne innvendig. Og det er mye mere toys for boys i Leaf :-) Men dog ikke i nærheten av i3 som er den definitive lederen i denne kampen. Kjøregleden og annerledesheten i I3 vs de andre kan bare ikke sammenlignes. Nå er det vel egentlig bare Soul jeg ikke har kjørt tror jeg. Har også prøvekjørt egolfen til naboen og det er absolutt en fin bil, men desverre VAG og dermed utelukket i min verden. Fortsatt sier hjertet I3 og fornuften Leaf..... Skal få ordnet en prøvekjøring til hos BMW. Noen med erfaringer med BMW i Vestfold? Skal høre med de også tenker jeg og se om de er villige til og matche innbytteprisen til Nissan.

DannyRS

Finnes jo elektrisk variant av Fiat 500 også, men kanskje ikke den optimale kombinasjonen av rekkevidde og pris  ;)
'14 Nissan Leaf Acenta

Rødkleiv

Det kuleste med Leaf, Zoe og Soul er nok navnene. Ellers er det ikke dette biler man kjøper for å ha det morsomt bak rattet i tradisjonell forstand.

I3 er nok på topp mht kjøreglede i denne klassen. Du burde også vurdere eGolf som er overraskende presis og morsom.

Wreckmaster

Sitat fra: DannyRS på tirsdag 25. august 2015, klokken 10:37
Finnes jo elektrisk variant av Fiat 500 også, men kanskje ikke den optimale kombinasjonen av rekkevidde og pris  ;)
tror ikke Fiat 500 EV selges i Norge lenger, dessuten så er de jo ettermarkedsbygd. Hadde Fiat lagd en egen 500 EV så hadde jeg ikke vært i tvil om hva jeg hadde kjøpt :-) Forhåpentligvis så lager de en i fremtiden :-) Blir nok I3 føler jeg i bildelen av hjertet mitt hehe

Øyvind.h

Bilen du er på jakt etter heter Fiat 500E :) Men helt riktig tror jeg ikke den selges eller er planlagt solgt i Norge. Fiat er tydelige på at dette er compliance.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Wreckmaster

Ja desverre er den bare tilgjengelig i California og Oregon som ett miljøvennlig alibi til de andre fra FCA. Vet de solgte noen tyskbygde i Norge tidligere, men disse var egentlig bensin biler som ble bygd om av annet firma. Den 500e'n i USA er en vannvittig kul bil :-)

steensk8

Så først spørsmålet nå. Kjørt ca 22 000 km med i3 på 1,5 år. Stor kjøreglede! Høye hjul som gjør det lett å komme gjennom dyp snø! Sommerrekkevidde ca 14-15 mil med 95 km/t på motorvei (8 mil) og resten (6 mil) på vanlig vei (pendler Arendal-Kr.sand). I displayet står det alltid ca 15% mindre ved start enn det som oppnås. Vinterrekkevidde varierer, men 10-12 mil avhengig av temp. Setter varmen på 18 grader og kjører setevarme. Behagelig!
Har kjørt langtur med 182 km som lengste distanse på en lading.
Citroen C-on. Ny juni 12

TB

Sitat fra: Wreckmaster på tirsdag 25. august 2015, klokken 17:52
Ja desverre er den bare tilgjengelig i California og Oregon som ett miljøvennlig alibi til de andre fra FCA. Vet de solgte noen tyskbygde i Norge tidligere, men disse var egentlig bensin biler som ble bygd om av annet firma. Den 500e'n i USA er en vannvittig kul bil :-)
Micro-Vett er navnet på firma som bygger om Fiat 500, og andre biler: http://micro-vett.it
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Wreckmaster

Da er man på vei til Tønsberg for og prøvekjøre i3 over natten :-) Blir spennende og prøve den litt mere enn 25 minutter og se om forhandler i Tønsberg matcher innbytteprisen til Renault og Nissan  8) Gjør de det , så blir det nok bestilling i morgen  ;)

Wreckmaster

Da er BMW i3 bestilt og ventetiden på ca to måneder er påbegynt :-) det ble en high voltage kampanjebil i fargen Laurel Grey og interiør aragats grey. I tillegg oppdaterte jeg sommerhjulene og la til soltak, bluetooth pro og harman/karbon. Og med alt utstyret som er i kampanjemodellen så kommer jeg da ut med en svært velutstyrt bil til under 300k. Bilen blir nøyaktig maken til denne :

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA