Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Knirking i bremser ved full stopp

Startet av Denlilleblåbilen, mandag 21. september 2015, klokken 18:50

« forrige - neste »

Denlilleblåbilen

Jeg har forsøkt å bestille originalt sykkelstativ hos Motorforum. Det virker som dette er (delvis) skreddersøm hos en eller annen leverandør, og at det ikke kan leveres før de har fått samlet opp flere bestillinger.

Noen som har erfaring med dette?

svingen

Nah, høres rart ut tok vel 1 uke eller 2 fra bestiling til jeg kunne komme med bilen ukjent om det var pga verksted time eller deler. Det var motorforum I oslo, Forøvrig super service og folk. Ingen problem å montere på min ion enda det ikke var korrekt merke. Forøvrig kjent sykkelfeste merke flere dem levere til men husker ikke navnet I farten,hvor bestilte du?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Denlilleblåbilen

Dette var hos Motorforum i Østre Akervei i Oslo. Flinke folk.

Jeg ser fra tidligere poster at dette sykkesltativet kommer fra en eksisterende levernadør, men det kan kanskje være noe med "nederste delen" av kitet som festes på bilen som er skreddersøm?

På videoen jeg har sett (med en annen bil) virker det som stativet kobles inn bak kroken på et hengerfeste - er det sånn på trillingene også, at man faktisk ender opp med et hengerfeste?

svingen

er ikke hengerfeste nei,men er du litt kreativ kan du sikkert få bytte den til hengerfeste (uten jeg har prøvd det)
witter,tok noen bilder her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5264.0.html som det kommer frem er det kun til sykkelstativ det er og ikke noe annet,fungere forøvrig utrolig bra men blir trangt med 3 sykkler (har hat det flere ganger men tar lit tid) får 2 sykkler er det ingen prolem :)
Bor i Nittedal (oslo)

Denlilleblåbilen

Jepp, jeg så faktisk de bildene tidligere i dag - man må være medlem for å se bilder, derfor har jeg ikke sett dem tidligere. Stativet til Witter er egentlig tilpasset hengerfeste fra Witter, så den nederste bøylen til Trillingene er nok spesiallaget. Kunne vært moro å titte under der en gang, for å se festepunktene på bilen.

Hengerfeste er ikke lov, som vi vet. Lurte bare på om det var noen Witter-deler som fulgte med "på lasset".

bobakka

Sitat fra: svingen på søndag 23. august 2015, klokken 18:57
tok noen bilder her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,5264.0.html
Hei Svingen
Har du mulighet for å legge ut noen bilder av hvordan innfestingen er til bilen?
Eventuelt at jeg kan møte deg på Helsfyr for å ta en titt og evnt noen bilder?
På bildene på den andre tråden virker det som om det er veldig likt et hengerfeste bare med en annen topp som du trer en stang ned i. Og på bildene ser det ut som om det er en hengerplugg der. Stemmer det?
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

Denlilleblåbilen

Så vidt jeg har forstått er dette sykkelstativet vanligvis (på andre biler) montert på et hengerfeste. SJekk her: http://www.skruvat.no/Sykkelstativ-P78727.aspx?gclid=CODBgs7r0ccCFQLncgodieMGmQ
Men siden det ikke finnes (eller er lov med) hengerfeste på trillingene, gjetter jeg på at den delen som "ser ut som et hengerfeste" er spesiallaget. Motorforum sier at denne løsningen var noe den norske importøren fikk i stand. 

svingen

skal se om jeg får tatt noen bilder senere i dag,bilen er forøvrig ute på Fornebu hver da fruen jobber der ute. (hvis noen vil se)
Bor i Nittedal (oslo)

Mippen

Vurderer å bytte ut fossilen med en elbil til som bil nr2. Lurer på om det er mulig med hengerfeste med kule til trilling for å feste sykkelstativ? Jeg har et dyrt sykkelstativ for tilhenger kule som jeg ønsker å bruke.
Fremtiden er elektrisk.

svingen

Er det et thule stativ eller lignende? Er nok ikke særlig bra pga tyngden. Det følger med et tau ordning som man tar ut mellom bakdøra og "spoiler" som holder stativet innover,jeg droppa det her en han på langtur  (25 mil) å da ga hengerfeste etter og måtte til forrhandler å strammes til så det tåler ikke så mye vekt dratt ut og ned er vel en grunn til man bare får på 2 voksne og en barnesykel ( 20 tommer) men fungere knall til hente levere på skolen sfo osv med sykkel. Men anbefaler kun 2 sykler blir knot med 3,da får du eller sette 2 på taket å :-)
Bor i Nittedal (oslo)

Mippen

Høres ut som jeg får vente på Model 3 eller kjøpe meg en Model X. Det er til både lette racer sykkel og tyngre elsykler, så da fungerer det nok ikke.
Fremtiden er elektrisk.

svingen

Men har du tessla?  Der får du jo kule :)
Bor i Nittedal (oslo)

franvalseca

Hei,

jeg bruker denne fra Biltema, kjøp for 549 kr og funker perfekt i min trilling:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Laste-og-Trekke/Lastholder/Sykkelholder-2000033966/

Den passer til og med til min bensin bil! :)

Anbefales.

bobakka

Du har ikke problemer med innfestingen på bilen?
Jeg har forstått at man måtte ha noen spesialtilpasninger for å håndere spoileren på toppen av døra?
Når det fungerer så bra og er så billig så stikker jeg innom og kjøper et jeg også..
iMiev fra 8.2.11. 20 000 km per år med elbil siden. 23.10.17 passerte 135 000 km. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 hentet 18.10.17. 20 000 km per år. Mindre rekkeviddeangst.
Fossilbil kun for langtur og tilhenger.

franvalseca

Ingen problem, jeg fester ikke den til spoileren men til bakluken. Den siter fast som bare det.  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA