Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer sterkt en Tesla - hjelp til regnestykket

Startet av Diravi, mandag 21. september 2015, klokken 14:36

« forrige - neste »

Diravi

Er det noen som har fått utlevert Model S med den nye Ocean Blue-fargen ennå, og har gjort seg noen erfaringer med den om hvordan den er å holde? På den gamle var vel riper ganske synlig, er det det samme med den nye?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Teslanewbie

Den heter ikke ocean blue lenger , heter nå deep blue , skall være samme farge men jeg har lest at den er litt mørkere enn det som var ocean blue.
Har sett fargen , synes den er pen men kunde ha vært litt lysere for min del.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cstromme

^ Den nye blåfargen er da betraktelig lysere enn den gamle? Eller misforstår jeg deg?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

KrW

Sitat fra: cstromme på søndag 23. august 2015, klokken 00:10
^ Den nye blåfargen er da betraktelig lysere enn den gamle? Eller misforstår jeg deg?

Den er lysere enn den gamle ja men da den nye blåfargen kom ble den hetende havblå. Nå har den tydeligvis fått et nytt navn deep blue. Så da er det i tilfelle deep blue som er mørkere enn ocean blue. Jeg har ikke lest noe om dette. Den nye blåfargen kom vel ca. samtidig med 70D om jeg husker rett. Jeg synes den virker litt mørkere i virkeligheten enn på reklamebildene.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Royce1981


Wilma

Kjempefin. Jeg har bestilt min nye bil i samme farge. Er veldig spent på å se den i virkeligheten :)
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Teslanewbie

Her er den nye blåfargen i en litt kreativ kombinasjon .. Postet på Fb av eiern

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Thor2014

Jøsse meg. Ser ut som den er tapet opp og klar til polering

BMW850

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 23. august 2015, klokken 11:51
Her er den nye blåfargen i en litt kreativ kombinasjon .. Postet på Fb av eiern

Beklager, men det det MÅ være en spøk. Hvis ikke eier ikke eieren smak i det hele tatt! Sorry, det må bare sies.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Diravi

Sitat fra: KrW på søndag 23. august 2015, klokken 02:14
Sitat fra: cstromme på søndag 23. august 2015, klokken 00:10
^ Den nye blåfargen er da betraktelig lysere enn den gamle? Eller misforstår jeg deg?

Den er lysere enn den gamle ja men da den nye blåfargen kom ble den hetende havblå. Nå har den tydeligvis fått et nytt navn deep blue. Så da er det i tilfelle deep blue som er mørkere enn ocean blue. Jeg har ikke lest noe om dette. Den nye blåfargen kom vel ca. samtidig med 70D om jeg husker rett. Jeg synes den virker litt mørkere i virkeligheten enn på reklamebildene.

Jeg synes den skifter farge ut fra lysforhold og vinkel - fra såpass lys blå som på bildet med de - kremt - interessante... røde detaljene til nesten indigo i andre vinkler. Måtte spørre på Lade om prøvebilen var en spesialfarge, men det var det ikke. Jeg har bare gateparkering og frykten for at en ekstra flashy Tesla skulle trekke til seg vandaler fikk meg nesten til å feige ut og ta grå (som også er meget elegant). Men det ble blå. Den er veldig fin. :-) Lys grått interiør med matt abachi tredekor.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

lurium

Glad jeg har den gamle blåfargen. Den nye er for mye "se på meg" og vil være vanskeligere å selge da alle skal ha mørke biler for tiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA