Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ladning borettslag?

Startet av Anterialis, mandag 21. september 2015, klokken 13:28

« forrige - neste »

turfsurf

Fikk testet litt mere i dag (ECO PRO+). Ble veldig rykkete ned hårnålssvinger fra Golsfjellet når jeg ble liggende bak en som kjørtelatterlig sakte i svingene og gasset på ut av de. Med acc ble det hard brems i hver sving, hvorpå litt sen akselerasjon, og når farten først var oppe, var det på tide å bremse igjen. Mye bedre å kontrollere selv, la slippe fra på rettstrekkene, for så å slippe seg innpå i svingene. Rinse, repeat.

Samme når jeg lå bak en lang kø med ujevn kjøring. Bremset sent, og akselererte for sent. Ble veldig rykkete. Bedre når jeg hjalp til med gassen.

Ellers så mistet jeg ACC funksjon 3 ganger, mest sannsynlig pga motsol. Eneste system som jeg har opplevd mister funksjon under perfekte forhold (tørt, ingen hindringer). Lurer og på rekkevidden på systemet i tuneller, kom veldig nært før det ble indikert at bil ble oppdaget foran.

Ellers følger systemet biler foran veldig godt gjennom svinger, en av de beste jeg har opplevd. Kun Touareg med to radarer, kamera og ultralyd sensorer var bedre.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

LMOR

Touaregen har et fusion system som selvfølgelig er bedre. Men det er også dyrere og bruker mer strøm.

Alle rent kamera baserte system har problemer i motlys. Du kan f.eks. prøve et fotoapparat til 50 000.- og se om det viser noe på et bilde tatt rett mot solen  :)

Hvis det er mye eksos i tunellen så kan det være utfordrende, og spesielle nyttekjøretøy som har baklysene montert på en unormal måte.

Når det er mørkt, så bruker systemet økning i avstand mellom baklysene til å beregne hvor fort du nærmer deg bilen foran.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA