Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sagnomsuste Zaptec - spesifikasjoner (Er den på 10A eller 16A?)

Startet av turfsurf, mandag 21. september 2015, klokken 13:01

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 25. august 2015, klokken 12:56
Poenget med nøkkelløs bruk bør være at man normalt ikke trenger tenke på nøkkelen. Dvs man går frem til bilen, setter seg inn, tar på seg beltet mens man setter foten på bremsen. Fot på brems er etablert standard for at biler med automatgir skal la brukeren sette bilen i gir. Dette for å unngå at den kjører avsted utilsiktet og ukontrollert. I motsatt rekkefølge: Trykk på park, gå ut av bilen og bilen ordner resten.
Ekstra fomling/workarounds ut over dette er enkelt og greit mindre sømløst.
Mye følelser i denne tråden ellers, men hvis vi holder oss til fakta, så trenger du ikke røre nøkkelen. Fruens nøkler til våre biler ligger dypt nede i vesken. Tviler på om de har sett lyset siden bilene var nye, henholdsvis 1,5 og 5 år  ;D
Det er ikke mulig å åpne eller lukke døren uten å fysisk ta på noe, så når du venner deg til det, så kan det umulig spille noen rolle om du må åpene eller lukke døren ved å ta på håndtaket.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA