Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av Mumitrollet, mandag 21. september 2015, klokken 12:53

« forrige - neste »

Mumitrollet

Jeg synes den splitter nye Leafen min bruker mye strøm.  På vei til jobb i dag tidlig brukte den ca 20 % (100%-80%) på 16km. Det er fin asfaltert riksvei, som stort sett  er ganske flat. AC på med ca 20 grader.

Jeg synes dette var ganske mye jeg,  men muligens jeg tar feil?

Hvordan kan jeg finne ut hvor mange kw bilen bruker pr mil,  eller km?

Takker for svar 
2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

emil

Bruk knappene nede til venstre for rattet (de 4 små) til å bla det frem til snittforbruk pr km i displayet midt foran rattet. Nullstill ved avgang og se ved ankomst hva forbruket er.

ThomasEL

Hvis prosentvis restkapasitet fortsetter å synke like mye hele tiden, så virker forbruket å være unormalt høyt... Men erfaringsmessig faller ofte de 15-20 første prosentene fortere enn de andre. Skyldes bla mindre regenerering, men neppe kun derfor.

Støtter Emils forslag, da får du se antall kwt pr 100 km. Forbruket pr mil (10km) får du jo da med å flytte komma en plass mot venstre. Kom gjerne med en tilbakemelding på hva du leser av her. Lettere å vurdere forbruket ditt da.
Audi e-tron 50 (levert uke 18 2020)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

emil

Sitat fra: ThomasEL på lørdag 22. august 2015, klokken 10:26
Kom gjerne med en tilbakemelding på hva du leser av her. Lettere å vurdere forbruket ditt da.

Tar gjerne med hvor du kjører også. Høydeforskjeller, hastighet og veistandard kan også påvirke en del.

Mumitrollet

Sitat fra: emil på lørdag 22. august 2015, klokken 10:41
Sitat fra: ThomasEL på lørdag 22. august 2015, klokken 10:26
Kom gjerne med en tilbakemelding på hva du leser av her. Lettere å vurdere forbruket ditt da.

Tar gjerne med hvor du kjører også. Høydeforskjeller, hastighet og veistandard kan også påvirke en del.

På gjennomsnittsmåleren sto det 14,3kwh på 527km. Jeg nullstilte og på 17.3km brukte den 11,8kwh. Dette var på turen hjem igjen fra jobb,  og da er det noe mer nedoverbakker.

Kjøpte hovedsaklig med cruise controll rundt 85km/t. God veistandard.  Strekningen er fra Røyken til Sætre. På denne turen gikk det fra 82-70 %
2015 Leaf Nordic 6,6Kw, hvit metallic med "DAB"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA