Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zoe og 6A ladestasjon / ladekabel.

Startet av StigH, søndag 20. september 2015, klokken 22:21

« forrige - neste »

StigH

Fikk telefon fra forhandler idag. Bilen har ankommet men blir ikke frigitt før de har de har rettet en feil på ladesystemet som har dukket opp på produksjonslinjen jeg får bilen fra. Var innom og snakket med selger i sted og han mente det var noe programfeil med de. De vil prioritere solgte biler først før de reparerer uleverte biler. Det positive er at forhandler skaffet meg fri leiebil så jeg får frigitt og levert min egen som jeg solgte privat. Jeg var å tittet på Zoen jeg skal ha og synes jammen de har en fin design. Snerten og fin. Så får en bare holde ut litt til i forvissning om at en snart får den ut. Kunne vært interessant om noen har no innside informasjon om akkurat hva som har skjedd og hva de skal gjøre med de.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

bjørnm

Hei,
Jeg var innom hos forhandler i Oslo i går for å prøvekjøre Zoe, da dette er en bil som ser ut til å passe vårt behov for bil nr. 2 veldig godt. Jeg spurte da om leveringstid, og fikk samme beskjed som du ser ut til å ha fått.

Konkret så ble det sagt at det står en mengde Zoe på havna i Drammen, og at samtlige av disse må bytte en komponent i motorrommet før de blir utlevert. Dette var en ganske omfattende jobb og mener å huske at det var snakk om ca 12-timers jobb pr. bil ca. Årsaken var i flg. selger at det hadde kommet reklamasjon på 2-3 biler etter at disse hadde fått feil etter hurtiglading. Ergo feil på ladesystemet...

Estimert levering ved bestilling nå mente han var i slutten av Oktober.

klatrechris

Fikk høre 2 mnd levering hos min forhandler i går. Men han sa at alt  var solgt og det var tiden det tok å få fra frankrike
Kia soul ev 2016 titanium silver 29000km
Mercedes 250e 2017 (konebil) 2500km
Nissan leaf 2013 solgt 22000km
Nissan leaf 2011 Solgt 26000km
IMiev 2011 Solgt 14000km
Renault zoe r240 avbestilt...

forte

Hei,

Min bil er antagelig 1 av disse som har utløst denne leverings stopp. Fekk min nye R 240 utlevert i slutten av Juli og opplevde at den desverre fekk ladefeil etter +\- 2 ukers bruk.
Siden jeg p.g.a ferien ikke hadde fått installert wallbox ennå, er gjennom disse 2 uker kun hurtiglader fra fortum brukt til lading. Muligens at dette har bidratt til at feilen komm opp så pass fort.
Renault leverandøren oppførte seg eksemplarisk og hentet bilen omgående samt arrangerte leigebil. Har sånn sett ikke opplevd noe direkte ulempe med dette , men hadde jo helst kjørt egen bil.
Bilen min er nå  nesten 3 uker på verksted og som det ser ut nå er delene ventet inn i slutten av neste uke og kan jeg forhåpentligvis henter bilen 31\08. Forstår det slik at ladedelen er en integrert del av e-motoren slik at reparasjonen er forholdsvis omfattende.
Også jeg har ikke mer detaljert info annet at feilen ligger i lade komponenten og at samtidige SW 'n skal oppdateres.

Den som venter på noe god.....

StigH

En mager trøst er at jeg iallfall har fått besiktiget bilen jeg skal ha og den står nå parkert i utstillingsvinduet hos forhandleren i påvente av reparasjonen. Hadde vært artig å fått den ut snarest for det går ingen sånne her jeg bor enda. Jeg ble også fortalt av selgeren at det er den første Zoe Renault forhandleren har solgt lokalt her foreløpig. Estimert utlevering hos meg nå er i midten av september. Men jeg har blitt møtt med upåklagelig service og takket være at jeg får leiebilen får jeg nå levert "gamle"bilen til ny kjøper og inkassert pengene og frigjort penger til hele kjøpesummen. Også fordel for forhandleren min.
Tidligere biler:
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

StigH

Tenkte bare å legge ut et par bilder av motoren på Zoe for de som er spesielt interesserte. Og i anledningen av feilen som har dukket opp på de. Som jeg har inntrykk av er det både fordeler og ulemper med nye og gamle motoren ang den store reparasjonen. På den gamle sitter delene utenpå motoren og gjør det lettere og skifte de. Men konsekvensen er litt mere strømtap gjennom mere kabling mellom komponentene. Her er gamle motoren:
Tidligere biler:
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

StigH

Og her er den nye motoren. En kan tydelig se det blir mer jobb her. Komponenten sitter innenfor det store dekslet på enden av motoren.
Tidligere biler:
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

StigH

Her er dekslet avbildet med alle komponentene innenfor:
Tidligere biler:
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Eternities

Min mor var innom forhandler i Oslo i dag og fikk opplyst om at de ikke kunne levere før i november!?
Har tidligere fått høre kanskje september, men nærmere oktober. November blir jo plutselig veldig langt i fremtiden.

Er det noen som har noe mer pålitelig informasjon om hvor lang tid det kommer til å ta for nylig solgte biler?

hsa77

Var i kontakt med forhandler i dag (Motorforum Hamar). De ventet på deler, men håpet på å ha delene klare om er par uker. Verkstedet har satt av tid til å gjøre jobben i begynnelesen av september, de regnet med to dager per bil.

Bilen min er foreløpig frisk, og så lenge jeg holder meg til ladere jeg har ladet på før mente de at det skulle gå bra å lade på 22kw. Det er visst noen ladere som har tatt knekken på et par biler, jeg har ned andre ord hatt litt flaks og unngått disse!
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Einride

Gjelder dette alle R240? Mistenker at min bil var ein av dei som hadde dette problemet.

Første bilen eg fekk utlevert i juni hadde ladeproblemer frå første lading og ville aldri ta i mot lading (bortsett frå når den vart lada hos forhandlar før utlevering). Eg benytta meg òg av Fortum sine ladarar sidan eg ikkje hadde fått wallboxen enda.

Bilen stod to veker på verkstad utan at dei kom nokon veg, siste statusen eg fekk om bilen var at dei venta på tilbakemelding frå Renault i Frankrike. Det enda til slutt med at eg fekk ny bil. Den har oppført seg eksemplarisk den tida eg har hatt den, sjølv om eg berre har kjørt omlag 1500 km sidan eg fekk den. Har ikkje fått noko beskjed frå forhandlar om at bilen eg har no må inn til service.

pudderjagar

Sitat fra: STIGH på mandag 24. august 2015, klokken 09:16
Tenkte bare å legge ut et par bilder av motoren på Zoe for de som er spesielt interesserte. Og i anledningen av feilen som har dukket opp på de. Som jeg har inntrykk av er det både fordeler og ulemper med nye og gamle motoren ang den store reparasjonen. På den gamle sitter delene utenpå motoren og gjør det lettere og skifte de. Men konsekvensen er litt mere strømtap gjennom mere kabling mellom komponentene. Her er gamle motoren:

Er det nokon som veit eksakt kva del som skal skiftast og på kva motorar?
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

StigH

Sitat fra: pudderjagar på mandag 24. august 2015, klokken 21:50

Hei! Jeg ser du har 43kWh versjonen. Jeg tror ikke den er berørt av dette. Er nok vi med R240 motoren som får trøbbelet med dette.
Tidligere biler:
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

morten69

Sitat fra: pudderjagar på mandag 24. august 2015, klokken 21:50
Sitat fra: STIGH på mandag 24. august 2015, klokken 09:16

Jeg skal inn og bytte del på min den 7.9.  Fikk beskjed at det var likeretteren som måtte byttes.
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

jabj

SitatEr det nokon som veit eksakt kva del som skal skiftast og på kva motorar?

Ringte til RBI Norge AS (importør av Renault) som forklarte meg at alle R240 modeller hadde en potensiell feil som kunne oppstå på kretskort i likeretteren, hvis en ladet bilen med 43/22kW AC lading. Dette gjaldt ikke for 3.6/11kW hjemmeladere. Det hadde vist seg at tidligere software oppgradering som ble utført nå i sommer ikke var godt nok tiltak for å hindre feil, og dermed vil alle R240 eiere få ett brev ila. de neste dagene med beskjed om å ta kontakt med forhandler for bytte av del.

Siden vi alle har Renault veihjelp inkludert er jeg derimot klar for Grimstad-Fredrikstad t/r denne uka med stopp på Lasses og ladetorget i Moss for litt 22kW lading (testet tidligere uten problemer) :)
Renault ZOE R240 Intens Easycharge 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA