Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 16A ladekabel på 10A stikk ok?

Startet av Gusse, søndag 20. september 2015, klokken 22:16

« forrige - neste »

Arath

Det er litt rart at fartsgrenser basert på kart ikke har kommet til pre autopilot biler. Har flere ganger lagt merke til at bilen min med ap hw gir beskjed om fartsgrense før det kommer skilt. Riktignok ikke korrekt fartsgrense. Feks E18 østover ved påkjøring til knapstad påstår den det er 100 fra påkjøringen. Skiltet står ikke før lenge etter, der veien går fra ett til to felter.
Tyder på at den henter info fra annet enn bare kamera/skilt.

joda

Bilen bruker en kombinasjon av kamera og GPS for å fastsette fartsgrensen.

Beskrivelse rundt dette fra manualen:

Hvis Model S er utstyrt med førerassistansefunksjoner, registrerer et kamera montert på innsiden av frontruten bak bakspeilet fartsgrensen. Skiltene analyseres og sammenlignes med GPS-data for å fastsette fartsgrensen på stedet der du kjører. For ruter hvor det ikke finnes noe skilt fastsettes fartsgrensen ved bruk av GPS-data (hvis tilgjengelig). I stedet for å bestemme fartsgrensen basert på skilt og GPS-data, kan du manuelt skrive inn en hvilken som helst fartsgrense.
TMS 85D

Øyvind.h

Men kamera er egentlig ikke nødvendig. Det bedrer bare presisjonen (og noen ganger motsatt).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Teslanewbie

Ja mange mobile GPS som viser fartsgrenser uten å ha kamera .  Min tom tom gir beskje når jeg kjør 6 km/h ovenfor angitt fartsgrense ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

mariowing

Sitat fra: cstromme på søndag 23. august 2015, klokken 00:06
Ingen av disse tingene får vel biler med autopilot hw heller?

Nei og det var i grunnen poenget mitt (og kanskje også trådstarteren sitt poeng). At det finnes massevis som Tesla kan og burde fikse i bilen men all fokus er på autopilot fordi det gjør seg 34 ganger bedre å skrive en pressemelding om autopilot enn å sende ut at endelig har vi laget en navigasjon som er på linje med alle andre navigasjonsanlegg anno 2015 og ikke et som oppfører seg som de gjorde i 2001.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

navelso

Føler meg ikke glemt. Mange store forbedringer som har kommet i sw-oppdateringer, og flere vil komme som gjelder alle (får vi håpe). At man mangler autopilot-hw må en bare leve med. Evt bytte inn.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

cirys1

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 23. august 2015, klokken 12:33
Ja mange mobile GPS som viser fartsgrenser uten å ha kamera .  Min tom tom gir beskje når jeg kjør 6 km/h ovenfor angitt fartsgrense ..

Fordelen med kamera er at den registrer nedsatt fartsgrense, noe som det er mye av på sommeren nå all asfaltering skal foregå..

Teslanewbie

Sitat fra: cirys1 på fredag 28. august 2015, klokken 22:06
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 23. august 2015, klokken 12:33

Fordelen med kamera er at den registrer nedsatt fartsgrense, noe som det er mye av på sommeren nå all asfaltering skal foregå..

Det har tom tom også hvis du abonnerer på live traffic som går via mobilnettet (nyere tom tom har innebygget sim kort ) . Da får du hele tiden opplyst om nye fartsgrensener og ulykker , veiarbeid etc ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sven erik

det meste som er nå på de nye greier man seg uten camra  utenom  redusere farten  når bilen foran gjør det + auto blenning av  fult lys  men denne funksjonen gjør at du kunn har fultlys der det er bekk mørkt  ikke der det er litt  for mørkt bare med hvanlig lys   så ikke alt er bedre på de nyere

mj

Har en nesten ny TomTom. Den viser og feil fartsgrenser mange plasser. Viser til og med 50kmt steder hvor det alltid har vært 80kmt
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

Gusse

Det ble sagt et sted av Elon...twitter el. at det skulle være mere for oss ikke autopilot eierne på software updates etter 7.0. Noen av dere som har oppdatert etter 7.0 som vet noe?

Harlex

Vet ikke noe nytt men helt ærlig så er jeg ikke så opptatt av det som har kommet etter oss "early adopters" Misforstå meg rett... Jeg ville hatt autopilot hvis jeg kunne fått det men slik det fungerer per nå så er det "gøy første uken" for meg... Hadde selvsagt og alltid vært gøy hvis det kom noe snacks "OTA" for alle snart....  :D Er fortsatt svært fornøyd med min 2013 P85 med alt.... Er heller ikke lei meg for div. prisøkninger... Snakk om billig bilhold.... Kongebil, sprek som få, komfort og verditapet er helt urealistisk lavt for oss early adopters som bestilte i 2012... ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Gusse

Sitat fra: Harlex på lørdag 05. desember 2015, klokken 00:40
Vet ikke noe nytt men helt ærlig så er jeg ikke så opptatt av det som har kommet etter oss "early adopters" Misforstå meg rett... Jeg ville hatt autopilot hvis jeg kunne fått det men slik det fungerer per nå så er det "gøy første uken" for meg... Hadde selvsagt og alltid vært gøy hvis det kom noe snacks "OTA" for alle snart....  :D Er fortsatt svært fornøyd med min 2013 P85 med alt.... Er heller ikke lei meg for div. prisøkninger... Snakk om billig bilhold.... Kongebil, sprek som få, komfort og verditapet er helt urealistisk lavt for oss early adopters som bestilte i 2012... ;D

Joda, så veldig enig ;)
Var bare det at det var sagt at d skulle bli forandringer for de "gamle" bilene også i neste software update.
Er selvfølgelig mest opptatt av at de får fikset gamle problemer først og fremst..se "for 4. gang med vann som renner ut av høytaler i bakluke og håndtak på innsiden av bakluke".....men fornøyd så lenge d blir fikset :)

N00b

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA