Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 16A ladekabel på 10A stikk ok?

Startet av Gusse, søndag 20. september 2015, klokken 22:16

« forrige - neste »

Gusse

Spennende med utviklingen med den kommende 7.0, nen alledrede ser det ut som at dette gjelder bare for eiere som har kjøpt bil i nyere tid med nødvendig hardware. Forståelig nok at man må ha nødvendig hardware, men spørsmålet er om vi som var litt pionerer i starten blir litt glemt i forhold til spennende software. Det er tidlig lovt at bilen vil bare forsette å utvikle seg etter kjøp, men ny og spennende software.
Tanker om dette? Spesielt dere som kommer inn under kategorien: "early adopters".

Teslanewbie

Godt spørmål . Synes også det er litt kjipt med å kjøpe en bil mars 2014 som forandrer seg stendig for å siden bli glemt av tesla etter 6 mndr ..  til tross bilen er super og morer meg mye med å og rwd , noen mindre feil men ikke noe katastrofalt .... ennå .. Gøy å kjøre men hvor lenge kommet tesla å supporte mi  P85 ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Jeg følte meg ikke glemt. Å ettermonterte hw har jeg aldri hatt særlig troen på. Ny sw har kommet fortløpende.
Det eneste jeg "savnet" og som Tesla åpenbart lett kan fikse er GPS fartsgrense i dash. Trenger ikke kamera til det. Lett sw fix.

Det er derimot mye kult Tesla kunne gjort med sw om de hadde hatt noen hos seg som kan programmere. Det er dog ikke et early adopter problem, men et kompetanse-problem. I tillegg er flere gode ideer blitt veldig dårlig implementert.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Kunne heller ønsket meg finpussing av den gamle funksjonaliteten + skikkelig stabilitet foran beta(alpha?)ræl som ikke fungerer skikkelig. For meg er nye funksjoner av mindre interesse, men det som brukes i det daglige må være stabilt som fjell. Og i det daglige er det ikke så mye jeg trenger.

Sandvika

Sitat fra: Gusse på fredag 21. august 2015, klokken 18:10
Spennende med utviklingen med den kommende 7.0, nen alledrede ser det ut som at dette gjelder bare for eiere som har kjøpt bil i nyere tid med nødvendig hardware. Forståelig nok at man må ha nødvendig hardware, men spørsmålet er om vi som var litt pionerer i starten blir litt glemt i forhold til spennende software. Det er tidlig lovt at bilen vil bare forsette å utvikle seg etter kjøp, men ny og spennende software.
Tanker om dette? Spesielt dere som kommer inn under kategorien: "early adopters".
Hvor har du det fra at ikke eldre biler får 7.0?
Er vel ikke noe i veien for å få denne selv om man ikke får AP

Harlex

Jeg leste no om en på face med en 60 fra 2014 som verken har det ene eller andre av ny hardware som har fått 7. Ikke er han betatester heller....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Teslanewbie

Kan være at early adopters får v7 først da de ikke trenger patchen for autopilot som har forsinket oppdateringen ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Harlex

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 21. august 2015, klokken 21:19
Kan være at early adopters får v7 først da de ikke trenger patchen for autopilot som har forsinket oppdateringen ...
Hadde vært helt greit. Med bestilt i 2012 og levering oktober 13 så regnes jeg vel som early adopter. Hvor setter vi grensen for early adopter forresten? Fått bilen i 2013? Bestilt i 2012 med påfølgende early adopter rabatt?
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Gusse

Hvor har du det fra at ikke eldre biler får 7.0?
Er vel ikke noe i veien for å få denne selv om man ikke får AP
[/quote]

Utifra hva som ser ut til å være hovedfunksjoner i 7.0, så begrenses mye av det til nyere hardware. Tallet 7.0 vil nok poppe opp hos oss også, men om hva den inneholder av spennende og nyttige funksjoner for oss uten nyere hardware er vel noe usikkert, samt lite fokus på.

Gusse

Hadde vært helt greit. Med bestilt i 2012 og levering oktober 13 så regnes jeg vel som early adopter. Hvor setter vi grensen for early adopter forresten? Fått bilen i 2013? Bestilt i 2012 med påfølgende early adopter rabatt?
[/quote]

Definitivt regnes du som early adopters :)
Tror ikke vi kan si det er en fast grense der, men mere hva man føler seg.
Personlig tenker jeg early adopter når jeg ser regnummer under 30 000, eller i umiddelbar nærhet(30K +).

Sandvika

Sitat fra: Gusse på lørdag 22. august 2015, klokken 08:46
Hvor har du det fra at ikke eldre biler får 7.0?
Er vel ikke noe i veien for å få denne selv om man ikke får AP

Utifra hva som ser ut til å være hovedfunksjoner i 7.0, så begrenses mye av det til nyere hardware. Tallet 7.0 vil nok poppe opp hos oss også, men om hva den inneholder av spennende og nyttige funksjoner for oss uten nyere hardware er vel noe usikkert, samt lite fokus på.
[/quote]

Hmm,  så det er ikke 7.0 du mener men autopilot. Altså at Tesla skulle bygget om bilen din fullstendig for å sette inn nye sensorer gratis. Early adopters har hatt gleden av å kjøre  bilen et par år allerede og sitter med bruktbil som at omtrent ikke har falt i pris.

mariowing

Sitat fra: Sandvika på lørdag 22. august 2015, klokken 09:14
Sitat fra: Gusse på lørdag 22. august 2015, klokken 08:46
Hvor har du det fra at ikke eldre biler får 7.0?
Er vel ikke noe i veien for å få denne selv om man ikke får AP

Utifra hva som ser ut til å være hovedfunksjoner i 7.0, så begrenses mye av det til nyere hardware. Tallet 7.0 vil nok poppe opp hos oss også, men om hva den inneholder av spennende og nyttige funksjoner for oss uten nyere hardware er vel noe usikkert, samt lite fokus på.

Hmm,  så det er ikke 7.0 du mener men autopilot. Altså at Tesla skulle bygget om bilen din fullstendig for å sette inn nye sensorer gratis. Early adopters har hatt gleden av å kjøre  bilen et par år allerede og sitter med bruktbil som at omtrent ikke har falt i pris.
[/quote]


Er ganske mange funksjoner som mangler i bilen som ikke har med autopilot hardware å gjøre da. For eksempel kjørecomputer som har tidtaking slik at man kunne fått snittfart, en DAB radio som ikke nullstiller seg hver gang man setter seg inn i bilen, en navigasjon som ikke ber deg kjøre kjerreveier eller Bastøfergen i tide og utide. Spotify app. Bare for å nevne noe :-)
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

Gusse

Sitat fra: Sandvika på lørdag 22. august 2015, klokken 09:14
Sitat fra: Gusse på lørdag 22. august 2015, klokken 08:46
Hvor har du det fra at ikke eldre biler får 7.0?
Er vel ikke noe i veien for å få denne selv om man ikke får AP

Utifra hva som ser ut til å være hovedfunksjoner i 7.0, så begrenses mye av det til nyere hardware. Tallet 7.0 vil nok poppe opp hos oss også, men om hva den inneholder av spennende og nyttige funksjoner for oss uten nyere hardware er vel noe usikkert, samt lite fokus på.

Hmm,  så det er ikke 7.0 du mener men autopilot. Altså at Tesla skulle bygget om bilen din fullstendig for å sette inn nye sensorer gratis. Early adopters har hatt gleden av å kjøre  bilen et par år allerede og sitter med bruktbil som at omtrent ikke har falt i pris.
[/quote]

Følte jeg var tydelig nok hva jeg mente?!
Tanken var en diskusjon omkring hvorvidt vi early adopters følte oss glemt. Ingen skjulte agendaer eller furting og missnøye :o

AttackOfTheMac

Jeg føler meg ikke glemt. Vi får jo alle nye funksjoner vi har hardware til.

cstromme

Sitat fra: mariowing på lørdag 22. august 2015, klokken 10:48
Sitat fra: Sandvika på lørdag 22. august 2015, klokken 09:14
Sitat fra: Gusse på lørdag 22. august 2015, klokken 08:46
Hvor har du det fra at ikke eldre biler får 7.0?
Er vel ikke noe i veien for å få denne selv om man ikke får AP

Utifra hva som ser ut til å være hovedfunksjoner i 7.0, så begrenses mye av det til nyere hardware. Tallet 7.0 vil nok poppe opp hos oss også, men om hva den inneholder av spennende og nyttige funksjoner for oss uten nyere hardware er vel noe usikkert, samt lite fokus på.

Hmm,  så det er ikke 7.0 du mener men autopilot. Altså at Tesla skulle bygget om bilen din fullstendig for å sette inn nye sensorer gratis. Early adopters har hatt gleden av å kjøre  bilen et par år allerede og sitter med bruktbil som at omtrent ikke har falt i pris.


Er ganske mange funksjoner som mangler i bilen som ikke har med autopilot hardware å gjøre da. For eksempel kjørecomputer som har tidtaking slik at man kunne fått snittfart, en DAB radio som ikke nullstiller seg hver gang man setter seg inn i bilen, en navigasjon som ikke ber deg kjøre kjerreveier eller Bastøfergen i tide og utide. Spotify app. Bare for å nevne noe :-)
[/quote]

Ingen av disse tingene får vel biler med autopilot hw heller?

Jeg ser ikke helt hvordan de "glemmer" early adopters. Har jo fått masse nytt på sw-fronten siden vi fikk bilen i mai i fjor. Det eneste jeg føler de kunne gitt oss uten den nye hardwaren er GPS-basert fartsgrense, det hadde veid greit opp for mangelen på kamera som fanger skiltene, og dataen kan jo komme fra de nyere bilene.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA