Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Zoe og 6A ladestasjon / ladekabel.

Startet av jakoel, søndag 20. september 2015, klokken 08:33

« forrige - neste »

jakoel

Heisann!

Jeg er en 23 år gammel student som for tiden pendler til og fra skolen (Oslo til Ås). Med sykkel, buss og tog bruker jeg ca en time til skolen og halv annen time fra skolen, samt en del venting på tog som kun går en gang i timen. I bil ville jeg ha brukt ca. 20-25 minutter (26-28km hver vei). Vurderte først å kjøpe en billig, gammel bensinbil, men etter et lite regnestykke kom jeg fram til at det ville ha kostet meg omlag 1600-1700km i måneden (drivstoff, bomring, forsikring).

Har nå kikket på elbil et par uker, da særlig trillingene i-Miev, iOn og C-Zero. Har lest meg litt opp på disse og ser at det ikke er store forskjellen på de forskjellige, og at rekkevidden er på 100-120km ca. Jeg har avtalt å prøvekjøre en C-Zero i et døgn til neste uke så jeg får prøvd meg litt på avstanden jeg skal kjøre osv. Men så har jeg såklart også noen spørsmål om både bil og hva jeg trenger som en elbilist.

Først og fremst; er det noen markante forskjeller på disse tre bilene? Jeg ser for meg å bruke rundt 90.000-110.000, og tenker i utgangspunktet å kjøpe en der nybilgarantien er til i alle fall 2017.

Har lest om parkeringsklokke, ladebrikke og ladenøkkel. Hva er egentlig dette, og er det nødvendig? Hvor kan det fåes tak i?