Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 400 trippel nye ladere i Tyskland

Startet av e-curious, lørdag 19. september 2015, klokken 10:08

« forrige - neste »

e-curious

Jeg hadde min første hurtiglading forleden. På ladestasjonen sto det et skilt om en måtte lukke dørene. Betyr dette at en ikke kan/bør sitte i bilen under lading? (evt at man kan, men må krype gjennom bilvinduet for å komme inn og ut?)

Bjølseth1

Jo hei å det går

acenta

Brosmen

Tror dette har noe med kommunikasjonen mellom lader og bil i initieringsfasen å gjøre. Mulig at enkelte bilmodeller ikke gir klar-melding til stasjonen om dører er åpne.
Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive (03.07.2015)

emil

Aldri brydd meg om dører når jeg starter lading bare bilen er avskrudd. Etter at all kommunikasjon er ferdig og lading starter kan jeg sette på "tenninga" igjen enten for musikk eller varme/AC avhengig av været. Har aldri hatt noen som helst problemer relatert til det.

RaBalder

Kan ikke tenke meg at dørene har noe å si på om lading starter/fungerer.

I garasje til daglig har jeg alltid dørene åpne inntil jeg forlater bilen.

Og på superlader åpner jeg førerdøra, lar den stå åpen mens jeg plugger i og deretter setter jeg meg inn igjen. Noen ganger blir førerdøra stående andre ganger lukkes den.

Lading fungerer alltid uansett. Ingen indikasjon på at dørene har noe å si.

Ferry

Jeg tror dette med åpne dører har vært et tema på i3 og Fortum-ladere. Jeg ble spurt spesielt om lukkede dører av kundeservice en gang jeg hadde trøbbel.

Brosmen

Som jeg nevnte, "noen modeller". Har selv ikke hatt problemer med dette men om Fortum har opplevd at dette er et problem i noen tilfeller, så er det bedre att de tar det med i den generelle informasjonen og dermed sparer seg unødvendige henvendelser til kundeservice.
Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive (03.07.2015)

spaceman

Åpne/lukke dører og låse/låse opp dører påvirker ikke hurtiglading. Er bare når du lader med AC at bilen avbryter lading når du låser opp bilen, men hvis du ikke drar ut ladekontakten fra bilen innen 20-30 sek så vil lading starte igjen.

emil

Sitat fra: spaceman på fredag 21. august 2015, klokken 00:00
Er bare når du lader med AC at bilen avbryter lading når du låser opp bilen, men hvis du ikke drar ut ladekontakten fra bilen innen 20-30 sek så vil lading starte igjen.

Dette gjelder vel også bare noen få modeller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA