Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brannfare ved bruk av standardkladd

Startet av Mumitrollet, fredag 18. september 2015, klokken 15:35

« forrige - neste »

shaukaas

Synes nok Tesla har løst dette langt bedre, ja - med "girstang" på rattet i skikkelig Amerikansk tradisjon. Samt, ikke minst, ingen "midtstolpe" i kupéen. Hvorfor har man dette på Leaf - i baksetene? Kunne ikke gulvet bare ha vært flatt?

Og en annen litt rar ting: Hvorfor er det en "motor" under panseret? Synes "frunken" til Tesla er genial... :)

BE

#61
Sitat fra: shaukaas på onsdag 16. september 2015, klokken 15:41

Og en annen litt rar ting: Hvorfor er det en "motor" under panseret? Synes "frunken" til Tesla er genial... :)
Motor står mellom drivhjulene på begge bilene :)
Men er enig i at de har gjemt godt bort resten av elektronikken. Frunken er genial!
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Bjoris

Hehe, her var det jo litt av hvert å lese. Jeg er helt enig i at Leafen burde hatt moderne utstyr som filskift, nødbrems etc og dette kommer selvsagt, men Nissan gidder ikke å utvikle dette for Leaf når det snart kommer en ny modell. Sløvt, men sånn er det.

Joda, Leafen er jo litt sånn som japsene alltid har vært, litt etter, men det funker og jeg må si at grunnen til at vi nå tross alt dette velger en ny Leaf er at den er hakke større enn de andre som eGolf, Soul mfl, men foruten større batteri så er det rett og slett en bil jeg liker, det er litt sånn at av og til liker en ting som ikke er perfekt på noen måte, men det er noe med det. Soulen var på mange måter bedre, men jeg fikk ikke den samme trivelige følelsen i den som vi begge har i Leafen.

Vi har jo kjørt 43.000 km i Tesal og gikk fra A6 før det, men jeg må innrømme at selv om disse er overlegne teknisk så har vi alltid likt Leafen og ifht Teslaen så tok jeg alltid Leafen heller på småkjøringen, kjapp enkle og grei og jeg er blant dem som syns bilen er fin, som en dame pen dame, som dessverre har lagt seg litt vel mye ut bak over hoftene (les hjulbuene) hehe, håper ikke den ble for drøy!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Kjell Leaf

Sitat fra: shaukaas på onsdag 16. september 2015, klokken 15:41
Synes nok Tesla har løst dette langt bedre, ja - med "girstang" på rattet i skikkelig Amerikansk tradisjon. Samt, ikke minst, ingen "midtstolpe" i kupéen. Hvorfor har man dette på Leaf - i baksetene? Kunne ikke gulvet bare ha vært flatt?

Og en annen litt rar ting: Hvorfor er det en "motor" under panseret? Synes "frunken" til Tesla er genial... :)
La meg slippe girstanga på rattet, BMW hadde det noen år på 7 serien fra 2002, men flyttet den heldigvis tilbake der den hører hjemme ;)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Erik Johannessen

Finnes det fortsatt folk som mener japsene henger etter i teknologi...........?
Det eneste jeg har å utsette på leafen er ulempene en US leaf medfører.

Bjoris

#65
At den mangler vesentlig sikkerhetsutstyr som nødbrems er jo mangel på teknologi! Nå er det jo ikk lengre slik at de ikke kan dette, men Leafen så fokuserer de nå på ett nytt batteri heller enn å endre en bil som uansett snart skal byttes ut. Når det kommer til elbiler så er det andre prioriteringer for de fleste og rekkevidde er et viktigste for de fleste kjøpere så når en må velge så tror jeg det er rikig prioritering, men jeg syns det er synd de ikke oppgraderte bilen litt samtidig, men jeg vet ikke om jeg hadde hatt så stor betalingsvillighet for det, at vi ender på en litt utdatert teknisk Leaf, men med lengre rekkevidde er jo nettopp pris, 244 (Tekna) for den billig elbilen med lengst rekkevidde at, the time, var helt avgjørende. Det er billigere enn en brukt EGolf med 24 kWh batt
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

tomrh

Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 14. september 2015, klokken 01:53
Jeg har vendt meg til den og synes vanlige biler ser gammeldagse ut, men forstår hvorfor mange synes den er stygg med de ut-stikkende lyktene og "fiskemunnen" og feite bakpartiet samt baugporten.
Btw, fant nettopp ut hvorfor lyktene er utstikkende.
Sitat
Bug-eyed headlamps stand proud of the Leaf's V-shaped nose to nudge air away from the exterior mirrors, which are often a source of turbulence, drag, and noise.
Se http://www.caranddriver.com/features/drag-queens-aerodynamics-compared-comparison-test-fifth-place-nissan-leaf-page-2
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

RuneW

#67
Det jeg er mest misfornøyd med (for tiden) er den grusomme A-stolpen som tar bort ekstremt mye av sikten, spesielt på venstre side. Det finnes kanskje verre biler, men ikke som jeg har sittet i. Sjekk det øverste bildet under! Kombinasjonen av feit A1- og A2-stolpe og bitteliten "glugge" i mellom lager en "triangle of death", sånn for å dramatisere litt  ;D

Og det patetiske forsøket på "ruter" mellom A1- og A2-stolpene. Jeg klarer fortsatt ikke å finne en eneste god grunn til den "kvartsirkelen" de har forminsket denne ruten med.

Detaljer sikkert, men synes fortsatt det er unødvendig dårlig design.

Vår andre bil er en Ford Galaxy 2015 og jeg kan aldri i verden tenke meg at den har noen svakere A-stolper enn Leafen. Men sikten ut er som natt og dag.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Sandpusher

sheeeet, jeg som syntes i3 var ille, dette ser jo rett og slett farlig ut!
Var det denne C.I. Hagen kjørte med da han meiet ned en fotgjenger, tro?
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

kodalse

Nei, Hagen kjører mærsje, men i videoen på denne siden ser det ut som om det uansett er synet som er skyld i ulykken.  ;D
http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/hagen-tror-stolpe-hindret-sikten/a/10042990/

Kanskje han kan klandre optikeren?  8)

Utover det er det bittelille vinduet helt utmerket til å feste en Garmin sugefot til GPS, siden navigeringen suger på Leaf.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Rog-elbil

Dålig sikt bakover. For oss som ikke har ryggekamera.

For dyr service.
Visia, 2015 modell. 3 000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA