Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Poll: Hva tror du en ribbet Model X 90D kommer til å koste?

Startet av nie, fredag 18. september 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på fredag 21. august 2015, klokken 09:25
Sitat fra: fonberg på torsdag 20. august 2015, klokken 23:31
En grunn for å ha motorisert bakluke for meg er å unngå skader på innmaten i luka, motoren lukke luka skånsomt sammenlignet med diverse røslige passasjerer som klasker til så det skrangler. Jeg har selv ødelagt innmat for rundt 10k i en Octavia stv-luke ved å slå den for hardt igjen. Da er du halvveis til premium interiør
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. august 2015, klokken 09:32
Faren min tok levering av en bil med manuell bakluke nå. Den har merker i støtfangeren etter bagasjeluken allerede. Lurer på om det er uunngåelig over tid? Og det er jo ikke akkurat et ukjent fenomen på andre biler (alt fra VW til BMW har jeg sett den typen skader på.
Har hatt VW på sent 90-tallet med slike skader. De tok det på reklamasjon, men klarte ikke å få det helt bra. Ville helt klart reklamert på det. Men er det ikke softclose på luka som Kirkebø skriver? I så fall er den jo enten feiljustert, eller så blir luka lukket hardt likevel.

SitatPå siden kan jeg nevne at frunken har el motor som muligens hjelper til å lukke. Man må fortsatt presse litt ned, men da slår også en motor inn. Har ikke fått testet mer enn en gang, så jeg vet ikke om motoren bare låser eller om den hjelper til å lukke.
Softclose i frunken ville ikke være å forakte. Kanskje det etterhvert blir mulig å la folk lukke panseret uten å ha opplæring i lukkemetode for å unngå å påføre  skade?

fonberg

Sitat fra: Muffinman på fredag 21. august 2015, klokken 09:40
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. august 2015, klokken 09:32
Faren min tok levering av en bil med manuell bakluke nå. Den har merker i støtfangeren etter bagasjeluken allerede. Lurer på om det er uunngåelig over tid? Og det er jo ikke akkurat et ukjent fenomen på andre biler (alt fra VW til BMW har jeg sett den typen skader på.
Har hatt VW på sent 90-tallet med slike skader. De tok det på reklamasjon, men klarte ikke å få det helt bra. Ville helt klart reklamert på det. Men er det ikke softclose på luka som Kirkebø skriver? I så fall er den jo enten feiljustert, eller så blir luka lukket hardt likevel.

SitatPå siden kan jeg nevne at frunken har el motor som muligens hjelper til å lukke. Man må fortsatt presse litt ned, men da slår også en motor inn. Har ikke fått testet mer enn en gang, så jeg vet ikke om motoren bare låser eller om den hjelper til å lukke.
Softclose i frunken ville ikke være å forakte. Kanskje det etterhvert blir mulig å la folk lukke panseret uten å ha opplæring i lukkemetode for å unngå å påføre  skade?

De nye motoriserte pansrene hjelper til med å trekke til siste biten ja, så man trenger ikke bruke så mye manuell kraft på disse nye som vi må på våre gamle biler.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Kristian O

Sitat fra: fonberg på fredag 21. august 2015, klokken 13:00
Sitat fra: Muffinman på fredag 21. august 2015, klokken 09:40
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. august 2015, klokken 09:32
Faren min tok levering av en bil med manuell bakluke nå. Den har merker i støtfangeren etter bagasjeluken allerede. Lurer på om det er uunngåelig over tid? Og det er jo ikke akkurat et ukjent fenomen på andre biler (alt fra VW til BMW har jeg sett den typen skader på.
Har hatt VW på sent 90-tallet med slike skader. De tok det på reklamasjon, men klarte ikke å få det helt bra. Ville helt klart reklamert på det. Men er det ikke softclose på luka som Kirkebø skriver? I så fall er den jo enten feiljustert, eller så blir luka lukket hardt likevel.

SitatPå siden kan jeg nevne at frunken har el motor som muligens hjelper til å lukke. Man må fortsatt presse litt ned, men da slår også en motor inn. Har ikke fått testet mer enn en gang, så jeg vet ikke om motoren bare låser eller om den hjelper til å lukke.
Softclose i frunken ville ikke være å forakte. Kanskje det etterhvert blir mulig å la folk lukke panseret uten å ha opplæring i lukkemetode for å unngå å påføre  skade?

De nye motoriserte pansrene hjelper til med å trekke til siste biten ja, så man trenger ikke bruke så mye manuell kraft på disse nye som vi må på våre gamle biler.
Forskjellen er STOR! Eg vart mildt sjokkert når eg "prøvelukka" på en utstillingsbil i butikken på Digernes. Det er nesten verd å bytte ut bilen kun på grunn av dette om man bruker frunken mykje  ;)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Dennis

Er det softclose på nyere modeller foran nå? Må ha kommet veldig nylig hvis det er tilfelle.

TRM

Sitat fra: Kristian O på fredag 21. august 2015, klokken 13:13
Sitat fra: fonberg på fredag 21. august 2015, klokken 13:00
Sitat fra: Muffinman på fredag 21. august 2015, klokken 09:40
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 21. august 2015, klokken 09:32
Faren min tok levering av en bil med manuell bakluke nå. Den har merker i støtfangeren etter bagasjeluken allerede. Lurer på om det er uunngåelig over tid? Og det er jo ikke akkurat et ukjent fenomen på andre biler (alt fra VW til BMW har jeg sett den typen skader på.
Har hatt VW på sent 90-tallet med slike skader. De tok det på reklamasjon, men klarte ikke å få det helt bra. Ville helt klart reklamert på det. Men er det ikke softclose på luka som Kirkebø skriver? I så fall er den jo enten feiljustert, eller så blir luka lukket hardt likevel.

SitatPå siden kan jeg nevne at frunken har el motor som muligens hjelper til å lukke. Man må fortsatt presse litt ned, men da slår også en motor inn. Har ikke fått testet mer enn en gang, så jeg vet ikke om motoren bare låser eller om den hjelper til å lukke.
Softclose i frunken ville ikke være å forakte. Kanskje det etterhvert blir mulig å la folk lukke panseret uten å ha opplæring i lukkemetode for å unngå å påføre  skade?

De nye motoriserte pansrene hjelper til med å trekke til siste biten ja, så man trenger ikke bruke så mye manuell kraft på disse nye som vi må på våre gamle biler.
Forskjellen er STOR! Eg vart mildt sjokkert når eg "prøvelukka" på en utstillingsbil i butikken på Digernes. Det er nesten verd å bytte ut bilen kun på grunn av dette om man bruker frunken mykje  ;)
Fantastisk nyhet! En av de viktigste oppgraderingene Tesla har gjort. Min sto en uke hos DK i fjor sommer pga Teslabulken, og har fått ny time (uke)  i september for samme bulken som har kommet tilbake...

Vi bruker frunken mye, men er også SVÆRT forsiktig når vi lukker panseret. Til tross for det - snart to uker hos DK...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Dennis

#51
Sikker på at dere ikke bare mener det nye designet på låsen som kom fra høsten i fjor ca? må jo enda dyttes ned, er bare litt enklere. Er ikke noe soft close funksjon slik som bak selv på en jeg så her om dagen som kun var noen dager siden kom til Norge.

Så må være veldig nytt, men er jo supert om det stemmer da :)

Kristian O

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 21. august 2015, klokken 14:22
Sikker på at dere ikke bare mener det nye designet på låsen som kom fra høsten i fjor ca? må jo enda dyttes ned, er bare litt enklere. Er ikke noe soft close funksjon slik som bak selv på en jeg så her om dagen som kun var noen dager siden kom til Norge.

Så må være veldig nytt, men er jo supert om det stemmer da :)
Den må fortsatt dyttes ned ja, men lukker seg delvis på egen hånd. Forskjellen til min bil (utlevert mai-  14) er veldig stor. Ingen knirking og knaking. Å lukke frunken var nesten en fryd, så eg måtte prøve fleire ganger.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

rr2000

Sitat fra: jkirkebo på fredag 21. august 2015, klokken 09:25
Det er soft-close på bakluka selv om du ikke har motorisert utgave.
Dette stemmer ikke for alle, en 70D levert i juli uten elektrisk bakluke hadde ikke soft-close, bakluka må trykkes/smelles igjen for å gå helt i lås.
P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA