Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Poll: Hva tror du en ribbet Model X 90D kommer til å koste?

Startet av nie, fredag 18. september 2015, klokken 09:25

« forrige - neste »

Teslanewbie

Det nye fra Tesla er nå et de biler uten premiumpakke får en sort liste i bak under støtfangeren ( chrom listen på den bakre nedre spoileren / diffusoren ... )

Krom bak nedenfor  = med premiumpakke
Sort bak nedenfor = uten premiumpakke

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Slik har det vært lenge ;) Bare tidligere var det de uten tech pakken som hadde det.

Hvis man velger med panotak uten alcantara får man vel også en plastbjelke over som ser noe kjip ut. Med alcantara er denne trekt inn i alcantara.

Mulig dette er endret, men var vel slik før.

nie

Sitat fra: Toonster på onsdag 19. august 2015, klokken 20:31
Sitat fra: nie på onsdag 19. august 2015, klokken 20:24
Sitat fra: Tai på onsdag 19. august 2015, klokken 20:17
Betaler du 21500,- for elektrisk bakluke har du enten for mye penger eller innehar tittelen "Norges lateste mann"

Tai
Nope. Ikke for mye penger og ikke spesielt lat☺
Min hensikt med tråden er å finne ut hva denne bakluken betyr ved evt salg av bilen om noen år.

Jeg tolker stemningen hittil som at folket er enige i at i dette tilfellet overstiger kostnaden nytteverdien ( med god margin)....og den manuelle luken er VIRKELIG "peace of cake. "

Slik jeg vurderer tilbakemeldingene er det slik at mange (de fleste) ønsker seg el-luke, men ikke for enhver pris. Da tolker jeg det slik at de bilene med el-luke vil få et fortrinn på bruktmarkedet?
Kanskje, men vil man få 20000 mer for en bruktbil med premium-pakke?

Dennis

Det vil  man nok helt klart, er såpass mye utstyr der at jeg forstår ikke hvorfor noen ikke velger den pakken. Løfter jo interiøret i bilen mange hakk og er mye for pengene synes jeg.

Feks kostet vel alcantara tak alene 10 000 ekstra før.

Teslanewbie

Det eneste jeg bestilte premiumpakke for var elektrisk bakluke .. alt annet er unødig imoe
Den elektriske bakluken burde skilles ut fra pakken .

Alcantara tak følger med i P modellene
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Toonster

Sitat fra: nie på onsdag 19. august 2015, klokken 20:45
Sitat fra: Toonster på onsdag 19. august 2015, klokken 20:31
Sitat fra: nie på onsdag 19. august 2015, klokken 20:24
Betaler du 21500,- for elektrisk bakluke har du enten for mye penger eller innehar tittelen "Norges lateste mann"

Tai
Nope. Ikke for mye penger og ikke spesielt lat☺
Min hensikt med tråden er å finne ut hva denne bakluken betyr ved evt salg av bilen om noen år.

Jeg tolker stemningen hittil som at folket er enige i at i dette tilfellet overstiger kostnaden nytteverdien ( med god margin)....og den manuelle luken er VIRKELIG "peace of cake. "

Slik jeg vurderer tilbakemeldingene er det slik at mange (de fleste) ønsker seg el-luke, men ikke for enhver pris. Da tolker jeg det slik at de bilene med el-luke vil få et fortrinn på bruktmarkedet?
Kanskje, men vil man få 20000 mer for en bruktbil med premium-pakke?

Si at bilen uten koster ny 650 000 og med el-luke koster 671 000.  Med et verditap på 55% etter X antall år er differansen kr 9 450.

Dennis

Ta en titt på en bil med feks alcantara og premium pakken før du bestemmer deg.
Tror nok alle de små tingene som får interiøret til å se mye bedre kommer til å gjøre det mye lettere å betale de 20 000 for å få den el bakluka :)

nie

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 19. august 2015, klokken 20:46
Det vil  man nok helt klart, er såpass mye utstyr der at jeg forstår ikke hvorfor noen ikke velger den pakken. Løfter jo interiøret i bilen mange hakk og er mye for pengene synes jeg.

Men for endel oss så er altså disse lysene og alcantara-greiene bare "dill og fjas".
For meg er verdien nokså nær null og det eneste som betyr noe er bakluken. Men jeg kan godt betale 21500 hvis denne luken sammen med "pimpingen" er så viktig for andre at jeg får igjen en god del av dette ved salg etter f.eks. 2-3 år.

nie

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 19. august 2015, klokken 20:52
Ta en titt på en bil med feks alcantara og premium pakken før du bestemmer deg.
Tror nok alle de små tingene som får interiøret til å se mye bedre kommer til å gjøre det mye lettere å betale de 20 000 for å få den el bakluka :)
Har sett både utvendig og innvendig uten å "se lyset"

Teslanewbie

Sitat fra: nie på onsdag 19. august 2015, klokken 20:52

Men for endel oss så er altså disse lysene og alcantara-greiene bare "dill og fjas".
For meg er verdien nokså nær null og det eneste som betyr noe er bakluken. Men jeg kan godt betale 21500 hvis denne luken sammen med "pimpingen" er så viktig for andre at jeg får igjen en god del av dette ved salg etter f.eks. 2-3 år.

For å si det slik , jeg hadde ikke kjøpt en brukt tesla uten elektrisk bakluke.

Så nylig en barskrapet p85d , uten alt men med metaliclakk. Dvs det var ikke krysset av for noe ekstra.. Den kan bli vansklig å selge videre ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

"Før i tiden" måtte man på visse premiummerker betale betydelige grunker for elektriske vindusheiser. Den tiden fikk jeg høre at jeg var veldig lat når jeg stusset på at svigerfar hadde kjøpt en Mercedes med sveiver. Nå er det ikke mange som ville kjøpt en bil med sveiv? Av utstyret jeg har på min bil er den elektriske bakluka noe av det jeg setter aller mest pris på, og ville ikke kjøpt en bil uten. Dessverre får man nå alcantara på dashbordet (som jeg har ekstremt lite sansen for) på på kjøpet i samme pakken. Ved nybilkjøp i dag ville jeg undersøkt muligheter for ettermontering av hevbar luke, eller fjerning av alcantara.

nie

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 19. august 2015, klokken 21:17

Så nylig en barskrapet p85d , uten alt men med metaliclakk. Dvs det var ikke krysset av for noe ekstra.. Den kan bli vansklig å selge videre ..
Jeg har nå krysset av både her og der og bilen blir endelig dyr nok så vi snakker på ingen måte om "barskraping" men heller en kritisk kost/nytte vurdering. Denne vurderingen blir da et kompromiss mellom min families behov mens vi eier bilen og endel hensyn som må tas m.h.t salgbarhet.

Det enkleste er jo å krysse av for absolutt alt på utstyrslisten.
Bilen blir jo da lett å selge som bruktbil men det er ikke nødvendigvis veldig god økonomi.

Men jeg takker for alle gode innspill.
Ikke så enkelt dette her

RonnyØ

Sitat fra: nie på onsdag 19. august 2015, klokken 21:39
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 19. august 2015, klokken 21:17

Jeg har nå krysset av både her og der og bilen blir endelig dyr nok så vi snakker på ingen måte om "barskraping" men heller en kritisk kost/nytte vurdering. Denne vurderingen blir da et kompromiss mellom min families behov mens vi eier bilen og endel hensyn som må tas m.h.t salgbarhet.

Det enkleste er jo å krysse av for absolutt alt på utstyrslisten.
Bilen blir jo da lett å selge som bruktbil men det er ikke nødvendigvis veldig god økonomi.

Men jeg takker for alle gode innspill.
Ikke så enkelt dette her
Husqvarna Automower 320

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

fonberg

Jeg har bestilt S85D som skal erstatte min nåværende klassiker (grønn S85 fra 2013), og jeg valgte med premiumpakke. Dette fordi premiumpakken inneholder bl.a el bakluke og lys i utvendige dørhåndtak, som jeg har blitt veldig glad i på min nåværende TMS. I tillegg synes jeg alcantara sort tak er en fin bonus, da jeg har valgt sorte tekstilseter, og da er premium eneste måten å få mørkt tak på (som jeg synes er best i kombo med pano-tak).
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA