Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Drive unit failure

Startet av saxo56, fredag 18. september 2015, klokken 00:27

« forrige - neste »

saxo56

Hej!
Jag har sett i andra trådar att det är många som är intresserade av batteriövervakning,så jag tänkte att jag skulle visa hur jag har gjort på min Saxo.
Jag köpte 2 voltmätare som jag mäter batterierna 10 och 10 för att se om det är obalans imellan blocken.
Jag drog en kabel till + och en till - i sagemboxen sedan en kabel till mitten i batteriboxen som används till + på den ena voltmätaren och - till den andra.
Jag tycker att denna enkla mätning fungerar bra och kostar bara någon hundralapp ;D

Elmo

Bra og billig løsning !
Men jeg tror jeg ville satt sikringer på ledningene - så nær tilkoblingene som mulig (feks. vha. disse).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

I prinsippet det samme som RoboMeteret gjør, bare til 1/10 av prisen.

Enig med Elmo om sikring. Vi bruker Pico sikringer på sensledningene, og inn til kupeen er det selvfølgelig bare signal som går.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no


Elmo

Sitat fra: kretslopp på søndag 23. august 2015, klokken 15:36
Är det från kjell & co?

Jeg tror ikke det der med felles jord for drivspenning (12volt fra bilen) og målespenning (fremdriftsbatteriet) sunt å bruke.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kretslopp

#5
Nej det har du säkert rätt i. Verkar vara svårt att finna någon digital spenningsmålere med separat jord.

Vore intressant om Saxo56 kunde skriva vad det är han har köpt för något.

EDIT:  Denna trenger en separat kraftkilde 12VDC: 

http://www.futurlec.com/Panel_Meters/XL3BL-100V.shtml

Elmo

#6
De som er "Supply Voltage - 12v Independent" bør være OK. Felles jord ville ikke jeg tatt sjansen på !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

#7
Kanskje en fin anledning å minne om RoboMeteret som allerede har vært gjennom alle disse problemstillingene, og leveres nå i 4 generasjon til like over 4000 kr. ;)

Da får en i tillegg alarm ved problemer, 4 gen støyundertrykking, og visning av A, Ahr og temperatur på batteriet. Med andre ord full oversikt over batteriets tilstand. ;)

http://elbilhjelpen.no/htm/robometer.html

Og for ikke å glemme; enkel montering uten å måtte ta ned noen batterikasser, og fullisolert slik at ingen farlige spenninger føres inn i kupe.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

saxo56


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA