Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Frazer-Nash Pico Bus prosjekt

Startet av HHF, lørdag 30. januar 2010, klokken 19:41

« forrige - neste »

HHF

Husker det gikk en diskusjon her på nødvendigheten av å få en ekstra varmer i den nye Thinken og nå kan jeg ihvertfall konkludere med at dette ikke er nødvendig for min del. Selv nå i våre iskalde tider med rundt 20 blå på gradestokken, får jeg rimelig lunk inni bilen. Det blir ikke veldig varmt, men helt ok. Med varmetråder i frontruta som på den gamle, er også klar sikt og isfrihet en selvfølge. I den nye blir det heller ikke dugg som på den gamle. Savner bare timer til forvarming før jeg skal kjøre til jobb, så nå må jeg ut og starte den litt "the hard way" istedenfor, men det får man leve med på de kaldeste dagene.

Naturligvis går denne oppvarmingen fremdeles utover kjørelengden, men til mitt daglige behov med kjørelengde og lademuligheter er det ikke noe problem.

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

corvette

Enig. Etter å ha byttet varme-enheten (kjent feil!) så virker varmen helt ok. Lunk blir det, særlig i sakte fart og varmen kommer fort.
Ved motorveisfart kommer det nok endel kall fartsluft inn for da blir det kaldere, men trenger fortsatt ikke hansker og lue, ihvertfall ikke så lenge bilen kommer ut av garasje.

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Joakim Sveli

Bilen både virker normalt og holder godt varmen selv i -25. Det kan jeg også bekrefte. Kan dog ikke skryte på meg stort mer enn en rekkevidde på 125km under disse forholdene.

Har dog kjørt Oslo- Blefjell i -15 uten varme på. Det er ca 160 km. Dersom passasjeren holder en gassprimus og fyrer med den så blir det bra, ikke noe fare for taket.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA