Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Sagnomsuste Zaptec - spesifikasjoner (Er den på 10A eller 16A?)

Startet av peskareta, torsdag 17. september 2015, klokken 20:25

« forrige - neste »

peskareta

Jeg har problemer med å få store babybaser til å få en fin vinkel inn mot isofixfestene i bilen - vet noen om det finnes forlengere til isofix evt om en kan flytte /justere på bilens isofixskinner?
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

rsomby

Det tviler jeg sterkt på, da dette går på sikkerhet.
Jeg har brukt maxi-cosi base og bruker nå et stort cybex sirona sete og har ikke hatt noen problemer. Hva slags sete har du, kanskje noen her inn har spesifikk erfaring med det?

Jeg vil anbefale å skaffe et par isofix guides, det forenkler det å ta ut og inn setet/basen. Se vedlagte bilde

lunitiks

Sitat fra: rsomby på onsdag 19. august 2015, klokken 10:29
Jeg vil anbefale å skaffe et par isofix guides, det forenkler det å ta ut og inn setet/basen. Se vedlagte bilde

Advarsel: Ikke bruk penger på "isofix guides" uten på forhånd å ha prøvd disse på din Tesla! Jeg prøvde i morges å sette inn disse fra Barnas Hus (se bilder). Nær sagt umulig å få de inn på isofix-festene. Presset så hardt at jeg var redd nappa-skinnet skulle ta skade. Stygt ble det også når jeg først fikk den inn. Tok dem rett ut igjen. Never again!

PS: Dybden på Isofix-guidene jeg prøvde med var 6 cm på det lengste, 3 cm på det korteste (klossene skrår i forkant, se bilder)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Much, much better! Konklusjon: Enhver barnestol (her: Maxi Cosi) har gjerne en base med isofix fester / armer som kan strekkes et godt stykke ut, og som vil nå krokene i Tesla-baksetene.

Opplevde dette som mye mer skånsomt mot skinnsetene enn de der "guidene" jeg prøvde i morges. Skal likevel sies at det var trangt; trangere enn f.eks. LEAF'ens seter

Se bilde
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Kristian O

Vi kjøpte ny bilstol i dag. Det fulgte med "isofix guides" som fungerte heilt utmerket. Synes det er mykje enklere å få på plass bilstolen når disse er montert.
Det er mulig at stolen ikkje kan monterast like langt mot døra med disse, så det blir litt trangere om nokon set i midten. Men det kan like gjerne ver at eg slurva litt ved monteringa.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA